[WN] stukrijden op je zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spekkie01

stukrijden op je zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:42

Ik heb een probleempje, na ongeveer 6 zadels versleten te hebben omdat mijn Kanjer er elke keer uitgroeide heb ik dus nu een zadel wat voor hem prima past. Ik ben nu in het bezit van een Crates en hij doet het er prima mee.

Nu komt het probleem, mijn billen zijn schijnbaar niet dik genoeg en ik zo ongeveer altijd een zere kont na het rijden of ik rijd me stuk. De zit is verder prima voor mij ( niet te groot of te klein ) en ik schuif ook niet heen in weer in mijn zadel. Het is alleen wat hard voor mij ;)

Heeft iemand ervaring met het opvullen van de zitting of een andere oplossing ? Een bontje heb ik al geprobeerd en dat vind ik persoonlijk waardeloos.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:22

Ik heb een losse gelzitting. Die doe ik gewoon met elastiek aan de horn en achter de cantle langs. Je hebt speciale in westernmodel, maar ik heb een action-seatsaver van een engels zadel vermaakt en dat werkt ook prima. Een gelvulling in het zadel helpt bij mij niet voldoende.

SilverSan

Re: stukrijden op je zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:33

Als het puur om het kapotrijden gaat, kan je proberen te zoeken naar, let wel, een zeemleren onderbroek. Klinkt misschien gek, maar die helpen je billen te beschermen. Geen idee waar je die zou kunnen kopen. Verder wens ik je veel succes, ik heb geen goede tips voor je. Misschien eelt kweken? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:37

Haha komt me bekend voor dit, ik heb ook een Crates met een keiharde zitting. Niemand snapt niet dat ik erop kan zitten, maar ik vind het een heerlijk zadel en heb er al meerdere dagtochten mee gereden :P

Je zou even kunnen kijken voor een echt goede seat saver van wol/bont (kwaliteit maakt echt verschil in dit geval) of inderdaad een losse gel zitting, dit zou je al een eind op weg kunnen helpen!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:32

SilverSan schreef:
Als het puur om het kapotrijden gaat, kan je proberen te zoeken naar, let wel, een zeemleren onderbroek. Klinkt misschien gek, maar die helpen je billen te beschermen. Geen idee waar je die zou kunnen kopen. Verder wens ik je veel succes, ik heb geen goede tips voor je. Misschien eelt kweken? ;)

Dit is een onderbroek met een zeem zoals in een fietsbroek wat trouwens ook een mogelijkheid is, je kan deze vinden in een fietswinkel die ook kledij verkoopt.
Wel aan denken : deze zemen draag je op je blote kont, GEEN onderbroek onder anders is het effekt van de zeem weg.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 15:43

Het probleem is juist dat ik niets wil wat "erop ligt" zoals een bontje of losse gelpad, ik ( persoonlijk) vind dat ik dan een stukje "paardengevoel" mis tijdens de training en op wedstrijden mag dit ook niet.

Het eelt heb ik er inderdaad al aardig opgekweekt ondertussen, maar helaas blijft het rijden pijnlijk ook al rijdt ik me niet meer stuk, als ik er tenminste geen uren op ga zitten |(

De fietsbroek is een goeie tip, dat ga ik zeker eens proberen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:46

Volgens mij is dat een nadeel van een Crates :=
Die van mij is ook erg hard, ik had nog een drezuurseatsaver en die heb ik er laatst maar opgedaan.
Paste ook nog :D Het scheelt wel, en is lekker warm met dit weer.

edit: ik lees nu dat je liever een andere oplossing zoekt. Daar heb ik geen ervaring mee, ik blijf het wel even volgen ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:51

Ik heb dat probleem altijd gehad op een suede seat maar nu ik een leren seat heb nooit meer een kapotte bibs! (leren softseat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:22

Je kan ook nog gelseats in je zadel laten zetten. Ik heb zo'n zadel gehad, zat erg fijn :j

Geen flauw idee hoeveel het gekost heeft overigens.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:38

kosten maken me niet zoveel uit, maar waar heb je dat dan laten doen ? Lijkt me beter dan iets los op je zadel. Gaat het niet ten koste van je zadel of de zit :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:39

Meer eten! :D
Nee grapje, gel klinkt inderdaad wel goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:40

Ik heb het niet laten doen, zat er al op toen ik hem kocht.
Heb niet zo snel een idee waar het kan. Horsemanoutfitter deed het maar die is volgens mij opgehouden.

Zou als ik jou was gewoon een (grotere) westernstore mailen, die kunnen je vast wel verder helpen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:06

Spekkie01 schreef:
Het probleem is juist dat ik niets wil wat "erop ligt" zoals een bontje of losse gelpad, ik ( persoonlijk) vind dat ik dan een stukje "paardengevoel" mis tijdens de training en op wedstrijden mag dit ook niet.
Dat kan jouw gevoel zijn inderdaad. Ik heb hier persoonlijk geen last van. Juist omdat ik geen pijn meer voel, kan ik me beter op het rijden concentreren ;) Maargoed ik heb hem ook als schokdemper voor mijn rug.

Wat betreft wedstrijden, ik ben er gewoon mee gestart en er is niemand geweest die er wat van gezegd heeft ;) Zo'n gelzitting is ook maar klein, als je erop zit, zie je hem niet meer. Zo'n bonte onderlegger steekt aan alle kanten uit, ik kan me voorstellen dat dat op wedstrijd niet gewenst is.

Maar verder kan ik je niet helpen. Bij mij helpt een gelzitting in het zadel in elk geval niet. Hopelijk bij jou wel! Succes!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:02

ik gebruik ook een fietsbroek voor lange tochten, werkt heel goed

SJBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:00

een zadel kopen met een hard seat , zonder padding? Ik ken mensen die hier ook last van hebben. Een hard seat gekocht en zij hebben nooit meer last gehad.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:12

2 boxers over mekaar. Dat helpt bij mij meestal als ik bij een bepaald zadel me stuk rijd.

Zo'n fietsbroek vind ik niet echt prettig zitten, heb je zo'n dik ding bij je kont. Maar ik kan me voorstellen dat het wel helpt.

En zo'n gelseat is natuurlijk al helemaal ideaal.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:19

Zorgen voor slip zonder naden en daarover een dikke panty of maillot zonder naden. Ik had dit jaren geleden ook en echt open rijdenm zeer pijnlijk en niet leuk ik kreeg toen deze tip en echt het helpt heel simpel maar doeltreffend.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:03

Ik ken dit probleem ook. Na heel wat pogingen en doorbijten heb ik dat toch opgegeven. Is niets aan je zo altijd weer open te rijden... Wat voor mij helpt is rijden met een kousenbroek/maillot. In de zomer wel eens met een panty. Maar ik ben dat nu gewoon met kousenbroek dan dat stoort me niet meer, ook niet bij warme temperaturen. Ik heb zo wel eens in de zomer achter een kousenbroek lopen zoeken, het was die dag 30 graden. Heb ik toen ook niet gevonden... Ik rij dus echt wel door die kousenbroeken heen en had er toen geen meer. Nu sla ik in de winter een voorraadje in, haha.

En deze dagen is rijden met kousenbroek onder mijn jeans heerlijk :D