Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

cornelie schreef:Ik heb vandaag op dit zadel een testrit gemaakt en even bekeken en bepoteld aan alle kanten. Ik was zeer verrast moet ik zeggen, in positieve zin. Het zat overigens heerlijk, ik heb er inmiddels voor mijzelf een besteld ( en als testzadel) en ik ga er eens even een tijd mee rijden om te kijken hoe het na een tijdje allemaal zit/voelt etc etc. De pommel is in meerdere maten leverbaar, en nee, dan wordt je niet naar barefoot doorverwezen

. Het zadel op ebay heeft trouwens wel een andere beugelophanging. Bij de dutchrider zit er nog een dikke ruitvormige leder laag onder de beugelophanging, zodat de druk beter verdeeld wordt. Maar ik ben benieuwd, ik ga er de komende maanden mee rijden ( ook wat wedstrijden) en eens zien hoe het zadel (en mn paard
) zich houdt

dus die hebben ook geen tijd / materiaal om voor anderen te gaan produceren. Het is dus geen "Barefoot" die zonder merkje de achterdeur verlaat ofzo , wat verkopers nog wel eens willen zeggen om zo makkelijker hun merkloze zadels te slijten. En al zou het wel uit een Barefoot-fabriek komen , dan is de vraag waarom het zadel dan niet gewoon naar Barefoot is gegaan , die heeft er immers altijd te weinig en is een hele grote klant....die bovendien ook contracten heeft dat er niks aan anderen geleverd mag worden...enige dat dan zou kunnen is dat een door Barefoot afgekeurd zadel zo toch nog verkocht wordt , en dat lijkt me juist anti-reclame voor iemand die beweert dat het "gewoon een Barefoot zonder merkje" is 

Maar men is er daar nogal gek van om goed bekend staande merken na te maken (ook bij boomzadels) , natuurlijk een stuk goedkoper zodat er klanten weggesnoept kunnen worden , en natuurlijk vaak ook zoveel mogelijk qua uiterlijk lijkend op het zadel dat ze na willen maken. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer , zie de goedkoopste zadeltjes maar op Marktplaats 

Toevallig werd het zo geleverd maar het is overbodig. 
En dán heb je vaak écht een probleem
De lengte van het zadel is overigens 65 cm, de grootste zitting zit er nu opo maar is ook in kleinere maten verkrijgbaar. Zodra de boel hier weer berijdbaar is zal ik even wat rijfoto's maken.