[WN] Problemen met Cattlemans zadel :(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Seveng

Problemen met Cattlemans zadel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:50

Even mijn hart luchten hier! Nog geen jaar geleden heb ik een Cattlemans zadel van meer dan 1700 euries gekocht. Echt een rib uit mn lijf waar ik lang voor heb moeten sparen!! Maar goed, na vele 2de hands zadels die geen van alleen écht goed pasten toch uiteindelijk overstag gegaan.

Nu heb ik er tot een paar weken geleden met veel plezier mee gereden maar ineens begon het te kraken. En dan niet het leer maar echt een rare diepe kraak. Je hoort weleens ruinen of hengsten rijden met zo'n raar geluid in de koker...Nou zoiets dus :(:) Dacht eerst ff invetten en beetje talkpoeder ertussen maar nee... Wordt dus niet minder. Zat zelfs aan een gebroken boom te denken maar dat lijkt me sterk, er is niets geks met het zadel gebeurd en als die gebroken zou zijn zou mijn paard toch wel drukplaatsen hebben?! Ook zie ik er niets aan, maar ja de boom zit natuurlijk van binnen ;)

Nog een week later valt ineens mn concho die aan de voorkant zit eraf!! Ik er weer opdraaien maar dat lukt dus maar op zekere hoogte. Krijg m niet strak aangedraait met als gevolg dat als ik nu ga rijden je dat ding er ieder kwartier weer een slinger moet geven om jezelf ervan te verzekeren niet na afloop in de bak te moeten zoeken :D

Leverancier gebeld, zal geen namen noemen want het is niet bedoeld iemand af te kraken hier wil alleen ff mn gal spuwen ;) , kom het maar brengen dan gaan we het oplossen.

Nou ben benieuwd, ik ga het zondag of maandag brengen en als het goed is heb ik hem dan weer snel terug. Dat is ook maar te hopen want tot die tijd kan ik dus niet rijden...

Iemand bekend met één van, of allebei, van deze problemen?? En ben benieuwd hoe en of het dan (snel) is opgelost.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 09:27

Nee niet bekend mee maar je hebt gewoon garantie dus dat lijkt me dan geen probleem.
Hoe vervelend ook, alles gaat soms een keertje onbedoeld te vroeg stuk door bv een fabricage fout. Is niet goed maar het gebeurd en een importeur of fabrikant behoort dit netjes op te lossen.

Zo te lezen gebeurd het ook dus ik zou gewoon even netjes afwachten :)

savath

Re: Problemen met Cattlemans zadel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:46

De zadels van cattlemans zijn goede zadels en ik moet zeggen dat ze een goede service hebben.
Heb zelf een costume zadel van cattleman en dat bevalt super;

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:56

Laten we even heel duidelijk zijn dat je CatlemanSSSSSS zadels hebt en CattlemaN (dus zonder S) !!
De 2e is een goed merk wat uit Amerika komt, de 1e is een simpeler naamgenoot (zoals Circle A-K-T etc) en wordt in Europa geproduceerd.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:09

DubbelDun schreef:
Laten we even heel duidelijk zijn dat je CatlemanSSSSSS zadels hebt en CattlemaN (dus zonder S) !!
De 2e is een goed merk wat uit Amerika komt, de 1e is een simpeler naamgenoot (zoals Circle A-K-T etc) en wordt in Europa geproduceerd.

Is het niet omgekeerd? Cattleman'S een goed merk, en CattlemaN de mindere kwaliteit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:25

Zou kunnen, ik vergis me ook wel eens :D
Overigens hebben we het er hier ook al eens over gehad:
[WN-TR] Kwaliteit Cattleman
Op Ebay.usa kan ik er geeneen vinden momenteel.

savath

Re: Problemen met Cattlemans zadel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:43

De cattlemans is het betere merk.
dacht ik,
deze heb ik gekocht en kost vanaf 1700 euro voor basic en 2500 voor de pro,ik heb de pro

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:51

Ik had ook ooit een concho met vluchtneigingen; opgelost met een beetje nagellak (of verf) in het gaatje, concho erin draaien en het droogt vanzelf vast.

Voor het andere hoop ik dat het goed word opgelost ;)