Een Wade heeft een erg typische vorm bij de pommel met vaak een dikke lage knop. Hier een ebay-blz met allemaal wade zadels. Nu wordt Wade ook nagemaakt, dus je hebt ook look-a-like's. http://sporting-goods.shop.ebay.com/i.h ... acat=47291
QH , wat heb jij toch tegen dit type zadels. Dit zeggen is haast even erg als je grootmoeder een schop geven Of, zoals iemand ooit zei, "dit is bijna zo erg als zeggen dat appies leuk zijn".
Als iemand een wade voor me te koop weet, laat maar weten!!
Anoniem
Geplaatst: 01-12-09 23:21
Seppe schreef:
Dit zeggen is haast even erg als je grootmoeder een schop geven
Dit zeggen is haast even erg als je grootmoeder een schop geven
Sinds wanneer is dat erg dan
Zal ik liever zeggen; als mn schoonmoeder een schop geven! Das namelijk he-le-maal niet erg Maar ff on topic, een Wade model herken je toch aan de A vorm van de boom?
ziezo, dat is hem. Maar eigenlijk ben ik nog meer te vinden voor de wades met een lage maar dikke zadelknop en brede monel stirrups, een Mccall bv. Maarja..deze kosten veel geld dus dat is nog eventjes wachten en sparen.
zijn ook in België of NL te verkrijgen hoor! maar men heeft hier de gewoonte om deze tamelijk duur te verkopen. Hoe minder tussenpersonen, hoe goedkoper. Daarom probeer ik even via de USA. Douanekosten komen later nog dus ik heb nog helemaal geen zicht op de totaalprijs.
ElCid
Geplaatst: 16-12-09 16:53
Mijn A-fork ( wade) zadel, geheel getoold en gemaakt naar mijn eigen idee, :
Deze is dan wel met wat aanpassingen en een reining seat. Door de A-fork, die wat naar voren staat, kan de zitting kleiner, deze is 15 inch, dus kleiner dan de gebruikelijke 16 inch seat die je vaak tegenkomt.
@ Seppe, als je meer info wilt kan je mij PB'en. Ik heb contact met een dealer van hand made zadels, uit Amerika, hier in Nederland. Een Wade of A-fork kan ook, op maat, gemaakt worden.
Wranglerbutt
Geplaatst: 26-12-09 10:48
Seppe schreef:
Als iemand een wade voor me te koop weet, laat maar weten!!