[WN] Western singel + tie strap??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Western singel + tie strap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:19

hallo,
mijn vraag is hoe maak je een western singel vast aan bijde kanten?? aan de linker kant waar je aansingel gebruik je toch een tie strap ? maar hoe zit het dan aan de andere kant bevestigt en waarmee??

hebben jullie misschien ook foto's??

groetjes Olivierlover

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:29

Aan de rechterkant maak je hem vast met een 'off billet' zoals hieronder:

Afbeelding

En aan de linkerkant gebruik je een 'tie strap'. Die kun je een aantal keer door de ring van de singel en de ring van het zadel halen en het laatste stuk kun je dan naar boven door het speciaal daarvoor bestemde strapholder (gleufje) halen.

Afbeelding

JamieShanin

Re: Western singel + tie strap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:42

susan W@heel erg bedankt weet u ook een site waar ik het zou kunnen kopen/bestellen?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:47

bij mij zit er alleen geen strap holden:P

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:53

Is hij eraf gegaan, of heeft hij er nooit opgezeten? Het hoort namelijk wel echt bij een westernzadel ;) Op zich kun je het eind natuurlijk ook wel door de 'lus' halen die ontstaan is bij het door de ringen halen van het leer. Men maakt ook wel eens een stropdasknoop ipv de manier hoe ik het uitlegde, alleen weet ik niet goed hoe dat moet, aangezien ik dat nooit gebruik ;)
Misschien kan iemand anders dat uitleggen? Dat zou voor jou dan misschien een betere oplossing zijn.

Een tie strap en een off billet kun je in elke westernwinkel wel kopen. Ik pb je wel even voor wat sites, aangezien ik die hier niet mag plaatsen ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:56

o oke dank u wel!!

heeft er nooit op gezeten het is geen merk zadel ik heb hem 2de hands gekocht omdat een nieuwe te duur is voor mij met alleen een kranten wijkje dus ik heb hem voor wijnig overgenomen hij past perfect en ik laat gewoon dingen maken!
het is gewoon jammer dat hij niet zo goed is onderhouden:(
maandag gaat hij ff weg maar er zit wel een singel aan maar dat hebben die mensen zo vast gemaakt dat alleen een zadelmaker het er af kan halen:(

maar ja daar was de prijs wel naar.... het leder is nog perfect alleen de singel niet meer... en de knop...

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 15:40

weet iemand nog wat site's?? zo dat ik een beetje kan vergelijken?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 17:22

bestaan er ook zwarte tie sprap's ??? off billet's heb ik al zwart gezien maar tiestrap niet..

heeft iemand er toevallig nog een zwarte tie strap en off billet liggen voor een leuk prijsje??