[WN] Startrekk Western (Shorty) ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Startrekk Western (Shorty) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:13

Toch maar een topic openen :P Kan helaas niet heel veel vinden over dit zadel wat ervaringen betreft.
Ik heb vrij weinig keuze voor mijn paard wat betreft western zadels. Hij is 1.45m hoog en hele korte rug, er ligt nu een standaard boomloos zadel maat 1 op en dat gaat prima. Ik had een Barefoot Arizona maat 1 maar deze was te lang helaas. Vond het een fijn zadel.
Nu kom ik dus uit bij de Startrekk Western Shorty. Maar wie heeft hier ervaring mee??

Woody2015

Re: Startrekk Western (Shorty) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 07:20

Gebruik de zoekfunvctie op Bokt eens, ik meen dat er wel het een en ander op staat.
Jeddah hier op Bokt heefdt er eentje gehad maar zoveel als ik weet zijn de bezitters er niet lyrisch enthousiast over?
Zeker weten doe ik het niet ;)

Vind het zelf een enig zadel, zeker de nieuwe uitvoeringen en het concept klinkt goed en Deuber en Partner maakt goede zadels.

Je zou Dubbeldun hier op Bokt ook nog eens kunnen vragen, die weet veel van boomlooze zadels!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 09:04

Ik zei al dat ik er niet veel over kon vinden vandaar mijn topic. :P Meestal gaat het onderwerp over op een ander type zadel en wil graag meer over deze weten.
Ik rijd zelf al jaren boomloos, begonnen met de barefoot cheyenne en de laatste jaren op de arizona maargoed heb moeilijk paarden rugje hier :P En de Startrekk Shorty is de enige western uitvoering die zou moeten passen. Liefst zou ik m eerst gewoon keer proberen maar als ik me goed kan herinneren zijn er daar geen testzadels van.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:21

JUawel wel testzadels maar daar moet je ik meen 20% van de nieuwprijs voor betalen.......zo heb ik het gehoord ;)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:40

Ik heb er inderdaad eentje gehad, alleen niet de shorty.

Ik vond het zadel voor mij HEERLIJK zitten! Man wat een fijn, diep en zacht zadel, je kon er prima in een nette houding op zitten, geen neiging tot stoelzit ofzo.

Het nadeel was echter dat de voorboog nogal ver doorloopt naar beneden toe zeg maar. Dus richting schouderkop. En daar kwam dan dus druk op en dat accepteerde mijn merrie niet.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:29

Ik heb dit zadel eens getest op mijn paard. Ik vond het een heel mooi zadel, nette kwaliteit. Ook die kussens vind ik een goed iets om zo de ruggegraat vrij te houden. Op zich lag het zadel ook zeer goed op mijn paard, ik kon zo van de grond opstappen zonder dat het ging schuiven en dat terwijl ik een heel rond paard heb. Alleen, net omdat ik een heel rond breed paard heb, zat ik zo breed dat ik amper nog beenhulpen kon geven. := Dit probleem heb ik overigens bij alle boomloze zadels hoor, mijn paard is dan ook wel echt heel breed en rond gebouwd.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:23

Wat voor pad had je eronder liggen? Of kan er hierbij wel een normale pad onder?

Op de website staat niet dat ze dat type zadel als testzadel hebben. Je kan wel als je niet tevreden bent het zadel weer retour sturen maar je krijgt dan niet volledige bedrag terug. Kan dat ff zo snel niet meer vinden op de website :')

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:28

Ik dacht dat ik een HAF-pad erbij had gekregen om onder het zadel te gebruiken. Maar het was een gewone, niet zo één die je opvult.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:16

@Zamora, dat klopt, ze hebben geen testzadel.
Je moet het zadel dus kopen en als het niet bevalt kun je het geloof ik binnen 14 dagen terug sturen en betaal je 20% van de nieuwprijs voor het proberen, zo heb ik het toen begrepen ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 20:58

ja wel jammer. Duur geintje om te kijken of het wel wat is...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:32

Ik heb de gewone StarTrekk getest en die zat erg lekker!
Misschien kun je op deze website vragen of ze misschien toch nog ergens een test zadel weten. Succes!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:40

ik heb inmiddels al contact met ze :P Ze hebben hem in elk geval niet op voorraad. En als een collega verkoper deze ook niet heeft dan kan het wel 3 maanden duren voor ik m zou hebben :') maargoed ik moet eerst nog ff wat meer info inwinnen bij ze voor ik het overweeg. Wil hem het liefst wel eerst proberen maarja zit prijskaartje aan :')

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:41

Oh gelukkig! Hebben ze geen andere StarTrekk liggen om te proberen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:08

Het gaat mij echt om die western shorty. Weet niet wat zit betreft hoeveel ze onderling verschillen maar wat lengte betreft kan er geen langer zadel op :P
Heb wel in amerika een boomloos zadel gevonden welke ze is 4 maten hebben(lengtes). Misschien dat dat wat is, er is nog geen leverancier hiervan in NL dus wie weet :P

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:32

ik heb in de Cavallo DLD een artikel gelzen over de druk verdeling van boomlose zadels en daar kwam de trekker endurance pro als beste getest uit. De link naar het artikel staat op deze site.
http://www.greendistance.nl/index.php?id=105
Niet geheel in de trant van het topic maar misschien toch leuk even te lezen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:36

interessant idd! Kan alleen geen/amper duits :P

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:41

Ik heb nu sinds een 3 maanden denk ik een western shorty zadel, ik heb zelf een halflinger van maar 1.46 met een korte rug en zat met het zelfde probleem!
Het zadel bevalt mij zeer goed. Het zadel zit het super lekker! Je wordt in de goede houding gezet, geen stoel zit zegmaar. Mijn paardje reageert er echt super op! Ik ben echt heel blij met het zadel!
Ze hebben bij mij ook een mal gemaakt van zijn rug en daar ook foto`s van gemaakt zodat ze goed kunnen zien of het zadel goed ligt. Ik vond de service echt super!
Ik weet zo even niet waar je woont, maar anders zou je ff langs kunnen komen bij mij.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. suc 6 iig!

groetjes suzanne

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 07:40

@suzanner, fijn om te horen dat het goed bevalt!

Ik wilde hem toendertijd ook zo graag, maar liep dus ook tegen het tesprobleem aan en vond het ook een te groot risico om het zadel op de bonnefooi te kopen, daar is het te duur voor.

Heb je geen foto's van het zadel op jou haf?

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:09

@zamora: het kwam er even kort door de bocht op neer dat dat zadel de beste druk verdeling had en voor de ruiter een optimale zit heeft. De andere test modellen kwamen er wel slechter vanaf. Je kunt in ieder geval kijken naar de indruk op de computer pad hoe de druk verdeling is bij de verschillende zadels

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:39

Loes`sCorner ik heb helaas nog geen foto van mijn haf met zn nieuwe zadel. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken.

Ik vond dat ook wel nadeel, maar ik had alles eigenlijk al geprobeerd qua boomloos. En de oude eigenaresse van mijn paard kende hen erg goed en had al eerder een goed zadel bij hun gekocht. Ik vertrouwde daarom ook op hun kwaliteiten. Daarnaast veel mail contact gehad met hun. Wat erg prettig was!

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:53

ik heb vandaag een BF geprobeert maar ik vond het een drama. Ik ben we benieuwd naar de star trekk. Ik kan er ook weinig over vinden idd.
Mijn paardje heeft een ronde buik, hoge schoft en is nog niet heel erg bespierd op zijn rug. Bijna alle zadels schuiven naar voren. Hoe is het met de star trek? bij trekkingsadels.com kun je een testzadel bestellen of een zadelpasservice leten doen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:30

@LENA, welke BF heb je geprobeerd dan?
Ikzelf kon ook niet met ze uit de voeten maar met de BF missoula wel, van dit model ligt de beugelophanging verder naar achter waardoor je rechter zit, hel;aas moet ik de mijne verkopen maar goed dat even ter zijde! ;)

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:38

ik had de cheyenne maat 1. die heb ik ook weleens op een tinker gehad en dat ging prima, niks schuiven of rennerig. ik kan wel even een foto plaatsen van de zweetplek maar gaat via mijnalbum omdat ik niet kan uploaden in het topic

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:42