[WN] Sleezy's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

Sleezy's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:45

Wat is het grote voordeel van een sleezy over je 'complete' paard, dus echt van neus tot kont?
K zie deze steeds meer op ebay voorbij komen, en wil graag een nieuwe gewone sleezy (van mond tot schoft ongeveer)... Maar vraag me af of dit meerwaarde heeft? ;)

XoNo

Re: Sleezy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:47

Het is net waar je voorkeur aan geeft :) Ik doe liever een sleezy om tot schoft en dan een dekentje erop. Dan blijven de haren mooier liggen. Een sleezy zit strakker en trekt de haren soms de verkeerde kant op.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:18

ik vraag me sowieso af waar het goed voor is... volgens mij alleen voor even voor een wedstrijd ofzo toch?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:32

Idd, zij...daar gebruik ik ze wel alleen maar voor. Schoonhouden en staartjes plat leggen :j

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:37

staartjes plat leggen? je bedoeld de manen ofzo?

ik vond ze qua model ideaal tegen zomereczeem, maar kwam er al snel achter dat ze daar niet voor gemakat zijn ;) dan zouden ze namelijk wel wat langer dan `even` op moeten liggen ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:39

Ja, staartjes, voor de pleasure, in de manen inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:00

Ik denk niet dat het veel meerwaarde heeft, bij ons op stal worden de gewone modellen van de winter gebruikt als het erg koud is en de paarden geschoren zijn. Ik zelf geef de voorkeur aan een deken met hals maargoed :P Als je trouwens toch een nieuwe nodig hebt dan weet ik wel een leuk adresje voor je, IJp op bokt heeft deze zaak: http://www.paard-en-naald.nl/ Staartzakken en sleezy's in alle maten en kleuren die jij wil :D

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:01

Das een handige link!
K heb een dikkere stoffen (katoen?) maar die flubbert zo uit.. wil er nu nog 1 voor netjes en om evt. mee op show te nemen :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:29

weet waar je aan begint!
ik had mn paard verleden winter toen het zo koud was een tijd een sleazy om. dat kostte me dr manen.ze vielen compleet uit,vanaf de haarwortel. nu zijn ze nog niet de helft van wat ze waren... :(

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 07:14

spicegirl schreef:
weet waar je aan begint!
ik had mn paard verleden winter toen het zo koud was een tijd een sleazy om. dat kostte me dr manen.ze vielen compleet uit,vanaf de haarwortel. nu zijn ze nog niet de helft van wat ze waren... :(

De wollen/katoenen sleezy die ik nu heb krijgt die elke winter elke nacht om... Heb hier nog nooit problemen van gehad ;)

I_Cee_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:27

Je moet natuurlijk wel de manen vlechten als je een sleezy gebruikt anders blijft er idd weinig van over.....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:02

gaat moeilijk bij een pleasure coupe ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:09

Maar bij een pleasurepaard maakt het ook niet uit of de helft uitvalt :D Hoe minder, hoe makkelijker staartjes maken :P

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:14

ik heb op mijn dressuur nrps-je ook een sleezy, heeft hij gewoon heel de winter aan, op, om hoe je t noemen wil, blijft hij lekker schoon, zijn haar lekker plat (t is een schimmel) ik vind t ideaal
is zo'n lycra ding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:59

hoe minder hoe mooier ? niet als 3/4 van de manenkam gewoon kaal is. dan houden staartjes ook wel op :(
en ze had vrij dikke manen, daar mocht best wel wat af, maar ze heeft nu nog maar een flodderrandje :(

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:05

zij schreef:
staartjes plat leggen? je bedoeld de manen ofzo?

ik vond ze qua model ideaal tegen zomereczeem, maar kwam er al snel achter dat ze daar niet voor gemakat zijn ;) dan zouden ze namelijk wel wat langer dan `even` op moeten liggen ;)

Ik heb ook een sleezy voor de manenexceem van me fries. Vanaf maart heeft ze hem al op. Dag en nacht. Bij mij werkt die super goed. En de manen zijn erg mooi.
Werkte die bij jou niet ?

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:30

even een beetje een afwijkende vraag... :o alvast sorry daarvoor
ik het het probleem dat ik het vermoeden heb dat de sleezy (lycra) die ik heb erg strak rond de keel zit
of is dat maar een idee?? ziet dat er altijd zo strak uit?? hij lijkt er geen last van te hebben maar ik heb m toch maar afgedaan ;)
is zo eentje vanaf de neus, met een borststuk.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:53

HANKS_WHITE schreef:
even een beetje een afwijkende vraag... :o alvast sorry daarvoor
ik het het probleem dat ik het vermoeden heb dat de sleezy (lycra) die ik heb erg strak rond de keel zit
of is dat maar een idee?? ziet dat er altijd zo strak uit?? hij lijkt er geen last van te hebben maar ik heb m toch maar afgedaan ;)
is zo eentje vanaf de neus, met een borststuk.

Ik heb een fries en vond hem ook te strak. Ik hem er dus een stuk bij in gezet zodat die losser is. Nu zit die beter.