Wegens pijnlijke knieen in combinatie met lange ritten zoek ik weer van die verende endurance beugels maar dan voor aan m'n westernzadel. Ik heb ze ooit gehad maar verkocht met mijn oude zadel (tot mijn grote spijt). Ik weet dat Goedhart ze heeft maar vind ze zo ontzettend duur daar. Weet iemand misschien een adres waar ze een beetje betaalbaar zijn?
DD: Geloof het niet: die in de link hebben geen vering en er staat uitdrukkelijk in de beschrijving dat ze enkel voor endurancezadels geschikt zijn omdat westernfenders te breed zijn.
Ik ken het gevraagde product onder de naam "Elastostep" maar inderdaad, die dingen zijn erg prijzig. Jammer, want ik ben er ook wel in geinteresseerd. http://www.elastostep.de/_english/produkte/western.html Bijna 200,- vind ik er echt over.
Dit soort beugels zijn er wel voor westernfenders, ik heb er een paar gehad en die kwamen uit Amerika. Dan heb ik het dus over kunststof beugels met vering in de zool.
Er zit idd verschil in de breedte van de 'neck'. De meeste westernzadels hebben 3" riemen, maar er zijn er ook met 2,5" (BM bijv ), dus dan passen die beugels prima. Overigens kun je van de meeste kunststof beugels de moer/bout losdraaien, bovenkant beugel iets uitrekken en een iets breder metalen busje er tussen doen. Iets langere bout er door en ze passen ook prima in bredere beigelriemen.