[WN] Maat snaffle zelfde als watertrens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Maat snaffle zelfde als watertrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 23:39

Mijn paard heeft een watertrens maat 14,5 wat goed past. Nou vraag ik mij af of ik een snaffle dan in dezelfde maat moet hebben of dat deze kleiner moet wezen? En hoe je goed kan zien of je de juiste maat hebt.

En of zo'n enkelgebroken bustrens met koperen streepjes in het mondstuk, Dikte 10 mm het best geschikt is als eerste westernbit?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:03

Waarom wil je graag op snaffle gaan rijden?

Je kunt ook gewoon je bustrens blijven gebruiken als deze fijn werkt voor jullie, hoor. :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:12

moet hetzelfde zijn, alleen uit te rekenen in inches.. is nl. de binnenmaat van het mondstuk. maar voor western begrippen een vrij grote maat!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:39

TurdusMerula schreef:
Waarom wil je graag op snaffle gaan rijden?

Je kunt ook gewoon je bustrens blijven gebruiken als deze fijn werkt voor jullie, hoor. :)

Ik heb nu een watertrens en deze bevalt niet zo heel goed, rijd er nu dressuur mee. Als ik helemaal de switch naar western wil maken(ben nog aan t twijfelen en weet niet of mijn paard er geschikt voor is) dan lijkt westerntack me wel beter en vind de snaffle stiekum ook mooier.

Enne ik heb geen ranke quarter idd, ze heeft een grote mond.