[WN] Zadeltassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

Zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:43

Hallo,
Is het normaal dat zadeltassen zo gigantisch klapperen onder het draven? Ik snap dat ze niet gemaakt zijn voor uren ronddraven en galloperen ;)
Ik wil van de week een lange buitenrit maken en ben vandaag dus even wezen 'proefrijden' en zodra ze ook maar iets draaft klapperen die tassen alle kanten op, dit kan nooit prettig zijn voor het paard... Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Of moet ik een riempje strakker aantrekken of kan k ze dan beter thuis laten?

Anoniem

Re: Zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:46

welke heb je, ik heb van die stoffen van debo en die klapperen niet. als ze goed vol zitten willen gewone zadeltassen ook minder klapperen. verder zal ik de riempjes idd zo strakl mogelijk doen. succes!

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:49

Het is van leer, en mega oud gok ik... hoort bij het zadel die ik toendertijd bij de merrie heb gekregen... allemaal merkloos.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:58

Stuk klittenband plakken tussen de tas en het dek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:16

Ik maak ze zowel vast aan m'n fenders als aan m'n onderkant van de jockey van het zadel (bij dat zilveren ding, weet ik veel hoe dat heet :D ) en dan klapperen ze niet.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:23

misschien had ik het wel helemaal verkeerd gedaan dan... ik had ze achter tegen me zadel aan liggen en aan beide kante met een lusje van leer door een gat heen gestoken (gok hetgeen wat sonja bedoeld, achteraan je zadel, zo'n sleuf met zilver bewerkt (op veel zadels) wat vroeger werd gebruikt als achtersingel geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:28

Ja die :D
Maar dan heb ik er ook wat verder naar voren nog vetertjes aan (ik heb leren zadeltassen) en die knoop ik om de onderste riem van m'n fender.
Ligt als een huis bij mij.
Of prop ik er gewoon zoveel in dat het bijna niet meer KAN klapperen? :D 't Schudt natuurlijk wel wat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:30

ik heb knoptassen op mijn zadel, deze bewegen zelfs helemaal niet?
ik denk dat je zoals sonja zegt gewoon wat meer moet kunnen vastmaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:35

Die knoptassen heb ik ook maar op een of andere manier gaan mijn reins daar onder liggen en dat vind ik zooooo irritant :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:42

ik kan er niets anders opmaken dan knoptassen.. m'n paard is niet paards genoeg _O-
moet bekennen dat ik met gesloten teugel rijd omdat de reins ook te lang zijn en ik die zou moeten halveren.. vond het zonde iets te kopen om doormidden te snijden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:43

Ja niet gebruiken is veeeeeel prettiger :D :))

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:36

De mijne kan ik bovenaan en onderaan vastmaken aan mijn zadel + dat de uitsnijding ergonomisch achter mijn zadel past en ze dus eigenlijk op de achterskirt en een stuk op mijn pad rusten...
Een beetje op en neer dansen doen ze wel, maar het stoort mijn paard niet...

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:13

Moet je eens naar de zadeltassen van StowAway kijken, die liggen echt achterop je zadel. Qua ruimte zou er in grootste vak een zomerjas inkunnen, weet niet wat je allemaal mee wilt sjouwen.
En verder idd alle middelen gebruiken om de tassen vast te zetten :D