Ben van mijn westernzadel een onderdeeltje kwijt. Dit is ervoor om de stijgbeugelriemen vast te zetten. Het is het soort waarbij er 2 pinnetjes in de gaatjes moeten en dan schuif je er een metalen ding overheen zodat die hem vastklemt zodat hij er niet meer uit kan. Iemand weet vast wel wat ik bedoel?
uhm volgens mij zag ik dat ongeveer net een uurtje geleden waarbij iemand het had aangeboden / te koop had staan het was zwart en het leek wel van plastic ?
Ik kan het topic niet vinden... Het is bij mij echt van metaal, moet wel stevig zitten natuurlijk. Wie?
Cassidy
Geplaatst: 19-08-09 00:03
Dat heet een Belvin of Bevlin (weet even niet hoe je het spelt) Buckle, en je hebt ze in verschillende soorten en maten'. Arthur van Osch uit Vorstenbosch (http://www.westernstore.nl) verkoopt deze. Neem even de maat op van je fender, en bel hem desnoods even op.
CQtie
Geplaatst: 19-08-09 09:02
Die dingen noemen "bleavance". Je kan ze altijd nieuw aan je zadel laten zetten bij een zadelmaker...
flashyjac
Geplaatst: 19-08-09 09:11
Het is een blevin buckle Bij iedere goede westernshop gewoon los te koop!
Idd Blevin buckles Neem een oude mee (of je fender/zadel), want je hebt er veel verschil in en als de afstand tussen de pennetje niet gelijk is, gaat ie dus niet passen in je fender.
Dit lijkt erop.. Het ding met de pinnetjes zit gewoon nog een de riem alleen het dingetje wat je erover schuift is missing. Waar zit er een westernwinkel hier in de buurt die zoiets heeft? Ik woon in Gouda Zuid Holland.