[WN] Marktplaats zadel, wat denken jullie..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nelly_555

Marktplaats zadel, wat denken jullie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:20

Ik heb een zadel op marktplaats gezien waarin ik misschien wel interesse heb, maar wil ff de mening van andere (allicht meer ervaren en wijzere) western ruiters.

http://link.marktplaats.nl/270074191

Zadel is afkomstig uit Phoenix Arizona Amerika, geen merk. Het is wel een fijn prijsje, en ik wil hem eventueel gebruiken voor bijrijdpaard (trekpaard van 1.60) en dus niet voor eigen paard. Zeggen jullie probeer maar en als het niet past kan je altijd nog verkopen, of gewoon niet op wagen? Kunnen jullie van de foto's iets afleiden van de eventuele kwaliteit? Volgens verkoper een zo goed als nieuw zadel.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:53

Afkomstig uit Phoenix Arizona Amerika? :? Waghlallabad Punjab India, is waarschijnlijker! :))
De goedkope tooling en de opkrullende skirts verraden dat dit een waardeloze prul is. Mijn advies: Niet kopen :n

nelly_555

Re: Marktplaats zadel, wat denken jullie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:01

Noujah, phoenix is gewoon een stad in de staat arizona in amerika. Als het zadel daar gemaakt is... Maarja dat zegt natuurlijk niks over kwaliteit en daarom zoek ik mensen die daar wat meer oog voor hebben.

Voorlopig kan ik het paardje toch niet echt western rijden, ze is net engels ingereden en daar rijden we eerst nog even in door. Daarna is misschien de mogelijkheid dat ze omgeschoold word, ze staat toch al op een western stal (pferdehof montferland). Maarja daarom heb ik dus ook geen haast met een westernzadel kopen, als dit niks is spaar ik liever door totdat het wel echt aan de orde is.

In ieder geval bedankt voor je mening, Ik waardeer zeker nog de mening van anderen hier.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:05

Ik heb echt dezelfde liggen. 18 inch amerikaanse maat.
Als je er dan toch zo een wil, kan je de mijne komen halen voor 100 euro.
maar inderdaad is dit geen kwaliteits zadel, maar een goedkope.
De prijs verraad het al.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:06

Een GOED Western zadel kost "bijna" nieuw veel meer, net als een "bijna" nieuw GOED Engels zadel. Zo'n zadel is leuk voor op een barkruk o.i.d. maar niet op de rug van een paard, welk paard dan ook.
Alsjeblieft niet doen....................

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:09

Okey, nou ik snap hem wel :P.
Ik zeg ze wel dat ik er vanaf zie. Heb geen zin om me geld hieraan te verspillen of nog erger, andermans paard hier wellicht mee te verpesten.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:31

Ik heb weinig verstand van westernzadels, maar weet wel dat het heeeeeeeel erg moeilijk is om wat te vinden dat op een trekpaardenrug past! De breedste westernmaten zijn meestal nog te smal...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:38

Volledig akkoord met Grobegni...niet doen, voor een Haflinger is het al een probleem...laat staan een trekpaard.
Heel wijs van je dat der niet mee doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:53

Zadelmarktkwaaieteit :j

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:29

Buiten de kwaliteit, de boommaat is ook een ramp.
Ik heb gewoon een fjord, en daar moet al een speciale boom voor gemaakt worden omdat hij zo breed is.
Laat staan een trekpaard :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:51

Sonja schreef:
Zadelmarktkwaaieteit :j

_O- :') *voegt het toe aan persoonlijk woordenboek*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:20

Het is op Bokt niet toegestaan Marktplaatsadvertenties te bespreken, hier dus een slotje.