Ik rijd nu met een boomlooszadel en een "gewoon" springzadeltje, en wat wil ik gaan doen, jup, western

Het boomloos zadel bevalt mijn pony ene keer wel andere keer niet (kan aan het zadel liggen of aan haar bui moet ik nog na laten kijken) met het springzadel gaat het over het algemeen beter, die ligt beter, niet perfect maar bijna. Dit is nagekeken.
Nu was mijn plan eerst haar netjes in te rijden en dan over te gaan naar het western. Niks mis mee en daar wijk ik niet van af aangezien dit ook wel de meest voorkomende methode is (wat ik zelf gevondne en nagevraagd heb)
Alleen, nu is het zo dat het boomloos zadel wel van mij is en het springzadel een leener (wordt verder nooit niet meer gebruikt als door mij dus niet zo'n probleem) maar het boomloos gaat mij steeds minder bevallen omdat ik toch vermoed dat het niet helemaal past bij mijn pony (heb nu een andere dan in mijn pro).
De vraag en twijfel die ik nu krijg is: boomloos verkopen en sparen voor een western zadel, of eerst een simpele wintec en dan later over tot een western zadel?
(er ligt er wel een hier maar naar mijn idee is die te lang. Staat een foto van in me pro
)Daarbij is het geloof ik de bedoeling dat je pony (of paard
) een nette B proef met kunnen laten zien voordat je kan overscholen tot wester.Zelf heb ik hierbij mijn twijfels dus wie weet dit?
Als dat wel zo is, waar kijken ze dan naar wat belangrijk is, het lopen van het paard of de gehele verzorging ook (heb totaal geen wedstrijd kleren enzo namelijk)
Zelf lijkt mij de western kant op heel leuk en ik kan aan Amica merken zei ook (het kalfjes van de buurman drijven in ieder geval wel, dan luisterd ze een stuk beter en ze krijgt het steeds beter door
)Wil dus wel die kant op, maar weet me ff geen raad kwa zadel nu, en ben het eerlijk gezegd ook onderhand een beetje zat aan het worden....