[WN] Hoeden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Hoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:02

Nu ik dan toch officieel wedstrijden ga starten *D (en waarschijnlijk nog wel een poosje met die stomme cap op mn knar moet rondrijden, maar toch...), wil ik toch al wel een beetje gaan kijken voor een mooie hoed. Ik zie maar weinig topics hierover; wil dat dan zeggen dat je gewoon een goed passende kunt aanschaffen of zijn hier ook trends in en kwaliteitsverschillen (wat mij dus wel lijkt)?

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:59

yildiz schreef:
Nu ik dan toch officieel wedstrijden ga starten *D (en waarschijnlijk nog wel een poosje met die stomme cap op mn knar moet rondrijden, maar toch...), wil ik toch al wel een beetje gaan kijken voor een mooie hoed. Ik zie maar weinig topics hierover; wil dat dan zeggen dat je gewoon een goed passende kunt aanschaffen of zijn hier ook trends in en kwaliteitsverschillen (wat mij dus wel lijkt)?

ik draag al jaren mijn stetson ben er erg tevreden over en het blijft erg mooi. Het is een dure aanschaf maar het blijft mooi en je kunt het heel makkelijk weer in vorm stomen. Het blijft ook een harde hoed.

quarterH

Re: Hoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 00:03

je moet kijken naar het aantal sterren dat de hoed heeft.
en je ziet heel duidelijk verschil tussen een goede en slechte hoed (lees: duur en goedkoop ;-)

als je niet veel budget hebt kun je beter zo'n harde (weet even niet hoe het spul heet) kopen dan een vilten.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:45

Volgens mij noemen ze die harde een stro hoed LET OP is dus niet van stro !!!!
En er zijn wel degelijk trends
Je ziet ook wel verschillen in de diciplines

Gewoon bij een westernshop kijken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 09:58

Natuurlijk kan ik langs Arthur (ik noem maar een shop) gaan en hoeden gaan bekijken (en dat zal ik ook nog zeker gaan doen :P ); maar graag wil ik jullie ervaringen horen. Wat zijn favoriete merken, modellen? Als er inderdaad verschillen in de disciplines zijn, wat zijn die dan? Is het dan ook 'not done' om met dezelfde hoed verschillende disciplines te rijden (bw Pleasure en reining)? Wat is het verschil tussen zo'n vilten en een harde dan?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:48

het verschilt heel erg per hoofd
een kennis van mij heeft echt ene mooie hoed stata haar supe
als ik die opzet (wat ik geprobeerd heb) verdwijnt mijn hoofd terwijl hij qua maat wel past...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:50

onderstaande is mijn mening...

not done:
http://www.hatsinthebelfry.com/Merchant ... ady-rodeo-
Afbeelding

goed:
geen Xmarking, nog geen 100 dollar
Afbeelding
5x zo'n 150 dollar
Afbeelding
7 x zo'n 220 dollar
Afbeelding
10x zo'n 300 dollar
Afbeelding
30x kost zo'n 500 dollar. deze is qua vorm helemaal wat nu 'in' is, zeker in pleasure ed maar kan overal.
Afbeelding

en zo kunnen we nog wel even doorgaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:54

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:03

Ik heb nu een zwarte 10 x rodeo king (staat ook opde site van arthur zag ik) maar die hebben we toen gelukkig heel goedkoop kunnen krijgen.
En een beige van duits merk circle L niks bijzonders maar ok.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:02

Ben ik heel erg blont als ik vraag waar die 5 x, 10 x, etc. voor staat? Ik weet het echt niet! :o?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:35

kwaliteit van de hoed.
hoe meer x-en hoe beter.
net zoiets als karaat bij goud zeg maar :-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:51

Ok, dus de x-jes staan gelijk aan de sterren waar je het eerder over had. Dan snap ik m! Ik heb hier echt wel wat aan, thanks! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:02

Dank je :)

Pien: Wat is dan het verschil tussen mijn stetson en die een-na-laatste hoed die jij aangeeft? Ik zie niet echt verschil.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:31

Ik heb ook een stetson die me prima bevalt. Kan hem alleen niet zo veel gebruiken omdat ik L5 rijd haha.

En wat betreft verschillende hoeden per discipline. Als je net begint met wedstrijden zou ik me daar niet druk om maken. En op het nk zie ik verschillende combinaties ook gewoon met dezelfde outfit verschillende onderdelen rijden. ik denk alijd maar steek je geld in goede lessen dan in mooie spullen. Je kan beter eerste worden met wat minder duurdere spullen dan laatste met het nieuwste van het nieuwste

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:22

samba schreef:
Ik heb ook een stetson die me prima bevalt. Kan hem alleen niet zo veel gebruiken omdat ik L5 rijd haha.

En wat betreft verschillende hoeden per discipline. Als je net begint met wedstrijden zou ik me daar niet druk om maken. En op het nk zie ik verschillende combinaties ook gewoon met dezelfde outfit verschillende onderdelen rijden. ik denk alijd maar steek je geld in goede lessen dan in mooie spullen. Je kan beter eerste worden met wat minder duurdere spullen dan laatste met het nieuwste van het nieuwste

Ik koop liever meteen een goede kwaliteit hoed dan dat ik over een poosje weer in de buidel moet tasten omdat ik een pruthoed heb gekocht (en uiteindelijk duurder uit ben). Vandaar dat ik zo benieuwd ben hoe jullie er tegen aan kijken, vooral omdat ik er dus nul verstand van heb! :D Ik denk inderdaad niet dat veel mensen hier in Nederland een keuze hebben uit tig hoeden; passend bij de verschillende outfits en disciplines; maar ik wil gewoon ALLES weten (nou ja, bijna alles dan... :P ); als er met andere hoeden in de disciplines wordt gereden, hoe zien die er dan uit?
Enne... ik moet eerlijkheidshalve bekennen; ik zie er graag verzorgd uit :o (kan net dat verschil maken, toch?!)...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:37

niels: dan zou je ze irl moeten zien en vooral voelen, it's all in the material....

Yildiz: klopt ook je kunt beter meteen een goede kopen dan 3 slechte...
ga naar arthur en hij kan je helpen en weet wat goede showhoeden zijn en wat doen.
persoonlijk vind ik een hoed erg belangrijk voor het totaalplaatje.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:41

Ik heb ook een Stetson, ben er heel blij mee. Hij is van goede kwaliteit, en blijft mooi!

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:37

De "stro"-hoeden zijn van panama (een soort van plantaardig materiaal). Ik heb een panama van Wrangler € 100 en ik en er heel tevreden over - hij is mooi van vorm en blijft mooi.
In de vilten "Beaver" kwaliteit duidt 5x,10x op de kwaliteit van de "Beaver" - hoe hoger het cijfer, hoe beter de kwaliteit en hoe duurder.
Ik vind een panama super - aangezien ik al genoeg "angst" ;) en ander zweet heb en zo'n vilten hoed kan toch wel warm zijn ;)