[WN] westwoodzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cassie_lane0

westwoodzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:31

Wie weet wat over westwood westernzadels en zijn ze geschikt voor de wat bredere paarden bijv. een tinker

Achterom

Re: westwoodzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:44

Een vriendin van me heeft al jaren naar alle tevredenheid een westwood zadel voor haar paard.
Maar je kun niet zomaar zeggen of het ook gaat passen, dan moet je toch even door een expert laten bekijken. Is van meer afhankelijk dan alleen de breedte van de boom in het zadel...

Overigens staat je topic hier verkeerd, ik heb getemd.

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:42

Dit hoort thuis in de Western-Tackroom.
Zodoende een verplaatsing van HAR-->WN.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:04

Ik had ook een Westwood. Heeeerlijk zadel! Pastte goed en ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Ik heb de mijne destijds laten maken en heb er achteraf nog een lading zilver op gegooid.

Hij is wel te zien in mijn profiel, op de Paint met rode showblanket/blouse.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:16

Ik heb sinds 2 jaar ook een Westwood Platinum. Goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik, ben er zeer tevreden over.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:08

Ik heb een Westwood zadel gehad:
Afbeelding
Heb hem zgan gekocht, geen gebruikssporen. Weet dat het een duurder model was (rond de 1700). Dit kan je ook zien aan de afwerking. Zit een gelzitting in. Deze paint ontgroeide het zadel. Volgens mij een full quarter, maar niet zo breed als de full quarter van mijn Crates zadel.
Was goed leder, netjes afgewerkt, zat goed; niks mis mee!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:41

Hier ook een trotse Westwood zadel bezitter. *D In 2006 nieuw gekocht bij de Oregon Trail Tack Store. Erg goed kwaliteitszadel! Dubbel leer (dus de onderkanten zijn ook 'glad', weet niet precies hoe dat heet), gelzitting, close contact vanwege butterfly vorm, enz.

Plaatje: http://img200.imageshack.us/img200/5660 ... 96giyz.jpg

Heb zo snel geen duidelijkere foto, maar wel een plaatje van een ander merk zadel met dezelfde arabesque tooling die op mijn zadel zit: http://www.d-starwesternruitershop.com/garland.jpg

Voor mijn Quarter heb ik boommaat extra full quarter. Past super, paard wordt jaarlijks gecontroleerd en rug e.d. is helemaal in orde. Prijs was ong. 1700 euro en ik heb er toen zelf een zilverset op laten zetten. :-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:50

Ik heb hem ook bij Monique van de Oregon Trail Tack Store gekocht, superservice! :j Als ik ooit weer een zadel nodig heb, ga ik het bij haar halen!

Overigens heb ik daar ook het zilver vandaan en door hen op laten zetten :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:53

Me too.
En ook mega tevreden over de service. Westerbork ligt niet bepaald in de buurt (2 uur rijden) maar zou het zo weer doen! +:)+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:57

Ik zit er vlakbij :+ Nja, kom er nu praktisch niet, maar als ik weer spul nodig heb, dan weet ik ze te vinden :)