[WN] Mattes singels, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mattes singels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:18

Hallo,

mijn PC singel begint na 1,5 jaar gebruik nu al te slijten en ik moet eigenlijk een andere singel.
Ik zag de mattes singels en zeker de extra uitgelijnde versie leek mij wel fijn, maar heeft iemand ervaringen met die dingen?? Ik vond ze best prijzig dus dan wil ik wel graag kwaliteit :)

gr

[***]

Twaalf

Re: Mattes singels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:20

Ik heb de anatomisch gevormde singel van Mattes :j
Een heerlijke singel en zeker voor paarden met problemen in dat gebied.
Kwaliteit is het zeker van Mattes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:24

Bedankt voor je reactie!

Gaan ze ook lang mee? (vond ik nl van de PC best een tegenvaller, nu al aan het slijten)
En ik hoorde ook dat ze wel vaak gaan schuiven doordat ze zo glad zijn? Klopt dat?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:26

Ik heb de mijne nog niet heel erg lang.
Stalgenoten van mij hebben de singelhoezen van Mattes en die gaan al jaren mee bij redelijk intensief gebruik :j
Singel is bij mij nog nooit geschoven.

Ze zeggen dat ook van de Mattes pads, maar dat is bij mij ook nog nooit gebeurd.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:24

Ik heb eerst de lamswollen singel van PC gehad, en heb nu de anatomisch gevormde van Mattes.

Ik vind de mattes echt 10x beter!! De pc vond ik redelijk snel verslijten ondanks dat ik m goed deed onderhouden, de mattes heb ik nu sinds kerst en ziet er nog als nieuw uit! Voor mij geen andere meer!!!

Over het schuiven, ik heb met de nieuwe mattes singel, en nieuwe mattes pad tegelijk gereden, vers uit de winkel, maar er schoof niks hoor!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:55

Hier ook een positieve gebruiker van Mattes. Goede kwaliteit +:)+

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:51

Ik ben ook heel tevreden over mijn Mattes-singel :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:56

Heb nu sinds driekwart jaar de mattes anatomisch gevormde; bevalt super en is tot op heden ook het enige singeltje waarmee ik mn paard niet openrij (dus nee, schuift niet). Ook makkelijk te reinigen (wolwasprogramma) en hoppakee in de droger op 30 graden. Omdat ik veel en intensief rij wordt de singel behoorlijk geleefd maar ik moet zeggen; tot op heden geen slijtageplekken. Wel is door het vele wassen de kleur van diep zwart naar beetje blauwige gloed gegaan, maar dat is dan ook het enige.
Tis inderdaad ff diep in de buidel tasten; maar is het dubbel en dwars waard! +:)+

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:58

Ik heb zowel een uitgelijnde singel als ook een Mattes pad. De pad heb ik al zo'n 4 jaar en als ik hem net gewassen heb gevolgd door een droogbeurt in de droger is hij weer als nieuw. En ik gebruik hem nog net niet dagelijks. De singel heb ik nog niet zo lang, maar vind hem ook veel fijner als de PC. Die heb ik nl. ook gehad.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:00

waar wassen jullie de mattes mee?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:05

Heb zo'n speciaal wasmiddel, Melp. Dat gaat goed. Ik zag laatst een topic om te wassen met shampoo, maar weet nog niet of ik dat aandurf...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:06

kan het ook met een wolwasmiddel uit de supermarkt, of is dat speciale wasmiddel beter?
ik wil mijn mattespad namelijk niet verpesten met wassen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:09

Wil er ook een bestellen, maar als er zand en zweet tussenkomt? Schuurt het dan niet erg?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:13

Ik was de singel altijd op de hand, met C7 wol wasmiddel :) Dan blijven ze het langste mooi.

@Oakland1990, misschien is de singel schoonhouden een idee? Zweet word door de wol opgenomen, dus nee, dat schuurt dan niet. En zand komt er tijdens het rijden niet tussen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:47

Bedankt voor jullie reacties!

En niemand heeft ervaring met die extra uitgelijnde? Alleen met die anatomisch gevormde?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:22

Welke bedoel je precies met extra uitgelijnde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:54

Deze:
Afbeelding

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:59

Ik heb gewoon een rechttoe rechtaan singel van Mattes...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:35

Nope, alleen de anatomisch gevormde; was ook ietsje goedkoper en ik zag de meerwaarde niet van die extra uitgelijnde.. ;)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:19

yildiz schreef:
Nope, alleen de anatomisch gevormde; was ook ietsje goedkoper en ik zag de meerwaarde niet van die extra uitgelijnde.. ;)

dat vond ik dus ook :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:07

Mloez schreef:

De meerwaarde zit hem erin dat zelfs bij extreme beenbewegingen (zoals bij een hele uitgestrekte draf) het been nog niet de singel raakt :Y)

Als je paard of pony heel snel zichzelf open loopt, raden we deze dus aan.
Wanneer je paard of pony zichzelf voor de eerste keer of telkens heel licht open loopt, kom je met de anatomische ook zeker toe op dit gebied.

Wat wassen betreft, de fabrikant raadt natuurlijk zijn eigen product aan, maar met een ander wolwasmiddel wassen vb Woolite mag natuurlijk ook.

Van levensbelang is wel de singel goed laten drogen vooraleer je hem opnieuw gebruikt. Gewoon zweet droogt redelijk snel, maar als je in zee gaat badderen, moet de singel eerst in de was en daarna goed drogen. Zout is echt agressief voor wol.
Zand zie ik ook niet zo snel ertussen kruipen. Soms wordt de wol een beetje hard aan de buitenste laag omdat het zweet erin opdroogt, gewoon even met de hand of een zachte borstel over gaan en dan lossen de haren weer.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:15

Hier ook een zeer tevreden gebruiker.....uh, nou ja eigenaar........van een anatomisch gevormde Mattes singel, blijft zeer vorm- en kleurvast, slijt nauwelijks en goed te wassen (met bijgeleverd wasmiddel). Max loopt er beter door dan met alle andere singles. Gekocht bij Hipponet, snelle levering, goede service en goed advies.

PK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:42

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik ga een anatomisch gevormde singel bestellen van Mattes, ben benieuwd :)