[WN] Anderson zadels????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Anderson zadels????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:14

Ik heb er een beetje hobby in gekregen om via internet of via via goedkoope goede zadels te kopen.
En die dan met winst te verkopen.
Zo koop ik regelmatig engelse zadels van goede merken in goede staat voor kleine prijsjes.

Maar nu heb ik een western zadel aangeboden gekregen, volgens de verkoper is het een custommade zadel van het merk anderson en heeft hij er een fortuin voor betaald.
Wat houd dat custommade precies in en kent iemand hier het merk.
Het is wel een mooi zadel, ziet er niet uit als een zadelmarkt geval.
En is niet te bedrukt maar gewoon mooi donker leer met hier en daar een opdruk in het leer.

alyel

Re: Anderson zadels????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:04

Ik ken het merk niet, maar ik denk niet dat het een slimme zet is erbij te vermelden dat je die zadels dan met winst verkoopt. Da's een soort handel en moet je aangeven aan de belastingen...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:41

Gleyla schreef:
Ik ken het merk niet, maar ik denk niet dat het een slimme zet is erbij te vermelden dat je die zadels dan met winst verkoopt. Da's een soort handel en moet je aangeven aan de belastingen...

Nou ja handel ik denk dat ik een zadel of drie koop per jaar en heb het nu al 1,5 jaar niet meer gedaan.
Bovendien gebruik ik de zadels zelf ook nog wel eens.
Dus ja handel wil ik het niet echt noemen.
Hobby is het.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:38

Tja, ik heb even gekeken op google en volgens mij worden ze gemaakt door martin saddlery (volgens horsetackreview) maar op hun site staat niks over dit merk (wel een hele sjieke site overigens, zal wel duur zijn gok ik). Kan het zijn dat zij dat als b-merk erbij doen? Is maar een gokje hoor, maar vindt het gek dat er verder niks over bijstaat.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:25

troi schreef:
Tja, ik heb even gekeken op google en volgens mij worden ze gemaakt door martin saddlery (volgens horsetackreview) maar op hun site staat niks over dit merk (wel een hele sjieke site overigens, zal wel duur zijn gok ik). Kan het zijn dat zij dat als b-merk erbij doen? Is maar een gokje hoor, maar vindt het gek dat er verder niks over bijstaat.

Ja dat was inderdaad het enigste wat ik kon vinden en mijn engels is niet zo best.
Maar zo ver ik het begreep stand er niet veel op.

Ik kwam wel nog een zadel tegen van clinton anderson.
Mischien is het zadel door hem ontworpen.
Nou ja de verkoper zou me van de week meer foto's sturen en ook een foto van de plek op het zadel waar het merk op staat.
Dus dan kan ik het even beter uit zoeken.
Maar de man die hem verkoopt weet helemaal niet waar hij het over heeft.
Hij ligt nu als decoratie in een motor zaak. :+
Hij verkoopt twee zadels. 1 is een soort zadelmarkt ding wat ik niet wil hebben en dit zadel.
Hij vraagt voor beide zadel 350 euro.
Dus ik zal als ik weet wat het merk is, eens een beetje gaan pingelen.
Die man weet toch niet waar hij het over heeft.
Ik zelf wil al langer een zadel hebben voor me haflinger, als hij op me haf blijkt te passen heb ik helemaal lol. Maar goed als ik het zadel mocht kopen dan komt er in elk geval een zadelmaker bij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:34

Hmm even verder gekeken en Clinton anderson is nogal een grote naam in de australische horsemanship (even vlug gekeken, http://www.downunderhorsemanship.com/) en op de site van martin saddlery zag ik dat zij wel meer speciale oplages maken van zadels onder de naam van een beroemde ruiter. Op die site vond ik ook deze zadels: http://www.downunderhorsemanship.com/ca ... duh/saddle

Volgens mij lost dit het raadseltje op *D
Lijkt 'jouw' zadel hierop (ook met die gedraaide fenders?)??

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:52

troi schreef:
Hmm even verder gekeken en Clinton anderson is nogal een grote naam in de australische horsemanship (even vlug gekeken, http://www.downunderhorsemanship.com/) en op de site van martin saddlery zag ik dat zij wel meer speciale oplages maken van zadels onder de naam van een beroemde ruiter. Op die site vond ik ook deze zadels: http://www.downunderhorsemanship.com/ca ... duh/saddle

Volgens mij lost dit het raadseltje op *D
Lijkt 'jouw' zadel hierop (ook met die gedraaide fenders?)??

Nee helaas ditis het zadel niet.
Ik zal even de link er bij zoeken van marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/261647947

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:06

Tja, dan zou ik het ook niet weten ben ik bang.. De fender ziet er trouwens wel gedraaid uit dus misschien wel bij die martin saddlery weg (mischien dan een eerdere uitgave)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:09

troi schreef:
Tja, dan zou ik het ook niet weten ben ik bang.. De fender ziet er trouwens wel gedraaid uit dus misschien wel bij die martin saddlery weg (mischien dan een eerdere uitgave)

Maar die gedraaide fenderskrijgen ze toch allemaal na een tijdje gebruiken.
Maar wat vindt jij.
Het is geen nieuw zadel maar het ziet er niet uit als een zadelmarkt zadel of wel

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:11

Moeilijk hoor ik ben namelijk echt geen expert. Je zou contact op kunnen nemen met de martin saddlery (incl de foto) en dan vragen of zij dat zadel hebben gemaakt. Weet je al weer wat meer..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:19

is geen zadelmarktzadel inderdaad! Die zwarte wel, maar het is ook geen Clinton Anderson zadel. Het lijkt me wel een zware kwaliteit zadel al kun je aan zo´n kleine foto niet veel zien.
even wachten op de verdere foto´s lijkt me een slim plan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:27

Ja ikwacht ook even af, die man had het druk met zijn motor zaak.
Als hij het even rustig had zou hij foto's maken.