[WN] Waar op letten bij zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar op letten bij zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:36

Er zijn misschien al topics over, indien iemand deze bij de hand heeft mogen die altijd doorgegeven worden ;), maar ik vroeg me af waar je op moet letten bij een westernzadel, wat anders is (of kan zijn) dan bij bv. een dressuurzadel.

Ik vraag dit omdat ik nu een dressuurzadel heb voor mijn pony, maar dit kan ik niet verder gebruiken (past wel, maar is niet mijn zadel en is nu nodig voor een ander paard) dus ben ik op zoek naar een ander zadel. Nu ligt er nog een westernzadel waar de pony een hele tijd mee gereden is geweest, en aangezien dat daar toch ligt wil ik het er wel eens opleggen om te zien of het wat is .. dit ga ik namiddag/vanavond even doen.

Maar nu vraag ik me dus af of er een aantal zeg maar standaarddingen zijn waar ik op kan letten, zodat ik al een idee krijg of het eventueel past of niet. Indien ik denk dat het wat is haal ik er wel iemand met verstand bij om het te bevestigen, maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om zelf te zien dat het helemaal niks is bv. :P Dus vandaar dit topic ;)

Moet een zadel, net zoals bij een dressuurzadel, het beste gepast worden zonder pad?
Alle tips zijn welkom :) Zal vanavond ook foto's nemen als het erop ligt ;)

YildizArabs

Re: Waar op letten bij zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:55

Hoi Sabine. Gebruik even de zoekmachine; er zijn inmiddels al zoooo veel topics hierover. Samengevat kun je de volgende tips verwachten:
- haal er een expert bij! Bij een westernzadel is de pasvorm namelijk veel moeilijker te bepalen.
- koop geen zadels bij zadelmarkt.

Succes!