de eigenares heeft een nieuw zadel gekocht voor mn lieve mannetje, deze ligt super, rijd super en is het eerste zadel dat zo minimaal schuift (misschien door het western dekje eronder) dat je zonder hulp kan opstappen *althans nog wel*
Maar dr bevalt me 1 ding niet: de stijgbeugels
De oude die ze had gekocht voor op het andere zadel zijn van hetzelfde (maar ik reed met engelse beugels) het ziet eruit als gewone western stijgbeugels maar aan de binnenkant zit (de hele binnenkant en dus niet alleen op de bodem) een raar spul, misschien een soort antislip, maar wat ik hier dus mee ondervind is dat ik sowieso niet zonder met mn handen te helpen mn voeten erin krijg (daar het echt stroef/stevig zit) ik krijg dus (en dat vind ik nog het belangrijkste) mn voeten er ook niet uit zonder hulp!!! omdat het zich echt om mn voet heen klemt...
Dit lijkt mij dus heel gevaarlijk als je op welke rare manier buiten een keer je stuigbeugel verliest en hem weer aan moet doen, en lijkt me nog gevaarlijker als je valt of je beter kan laten vallen voor je eigen veiligheid en je je voeten niet uit de stijgbeugel krijgt. Nu weet ik (uit ervaring) dat de normale western zadels prima stijgbeugels hadden! niks geen raar spul aan de binnenkant
is dit iets van het boomloos zadel? en is er geen mogelijkheid om normale zwarte western stijgbeugels te kopen of zijn die zo duur:S
Nouja ik vind t gevaarlijk en ook helemaal niet lekker rijden doordat je voet geen vrijheid heeft om je ff te corrigeren als je uiteindelijk miss toch verkeerd zou zitten met je voeten.
Alvast bedankt
PS hier zie je het (ff op internet gezocht) het is hetzelfde matriaal

) maar ze gaan helemaal mee...omdat als je er eenmaal in zit totaal geen beweging mee in te krijgen is zonder dat je met je hand mee helpt!
vond het fijn zitten of ze nu nieuw of al oud waren. al vind ik het wel een verschil als er bij een engelse beugel alleen de onderkant ander matriaal is wat ruwer kan zijn..en deze van boven tot onder dat matriaal heeft... het houd dus tegen aan alle kanten van je voet.