[WN] vraag over bitten (shanks)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

vraag over bitten (shanks)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:39

IK ben me aan het verdiepen in de verschillende soorten bitten en bijbehorende shanks die er zijn en de uitwerking die verschillende uitvoeringen hebben op het paard.
Zoals wat doet een kort bovenstuk van een shank itt een lang bovenstuk.
En is het zo dat een bepaalde vorm van een shank meer geschikt is voor een paard dat 'zijn neus eruit steekt' en een andere vorm meer geschikt is voor een paard dat te laag loopt.

Dus ik zou graag gewoon es wat algemene informatie hierover willen doorlezen. Weet iemand een internetpagina ofzo? Via Google heb ik al wat geprobeerd maar kom niet echt veel bruikbaars tegen. En ik heb ook een boekje van Myler dus die zoek ik niet.
Of iemand die veel hierover weet mag natuurlijk ook zijn eigen verhaal plaatsen :D

MidnightPSan

Re: vraag over bitten (shanks)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:33

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:06

of doe navraag bij arhtur, weet er veel over.
maar hoe dan ook, bit is een hulpmiddel, geen oplossing voor rijtechnische problemen

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:35

thnx MidnightPSan!

Pienb: wie heeft het hier over problemen?
Ik ben gewoon op zoek naar informatie over bitten. Ik weet ook wel dat ik bij bijv een 'arthur' terecht kan als ik een probleem met iets heb of op zoek ben naar een bit 'speciaal voor...' maar ik wil juist gewoon wat algemene informatie etc hierover doornemen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:19

uhm... beetje lange teentjes vind je ook niet?

was gewoon algemene opmerking, in jouw tekst staat iets over 'beste bit als ie zn neus eruit steekt' dus vandaar.....

en ik kan niet ruiken dat jij arthur al kent als optie als je zo'n post plaatst dus was alleen goedbedoelde info.
ik heb een clinic gedaan bij arthur waar ook bitten werden behandeld was erg interesant.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:30

@Pien: het was niet bedoeld als 'lange teen' opmerking hoor... :o
maar als ik wel problemen had dan had ik het er wel bij vermeld om specifiek daarvoor een oplossing te vinden

ik was laatst ergens waar mensen allerlei (mij onbekende) 'wijsheden' over bitten verkondigden
mede daardoor ben ik gewoon op zoek naar algemene informatie over bitten, de werking, etc etc
mischien had ik mijn eerste post wat duidelijker (of juist niet...) moeten stellen..... :+

maar zo'n clinic van arthur is misschien ook wel wat voor mij zo te lezen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:40

ja was echt intressant over zadels en bitten en andere tack. als je meerdere mensen bij elkaar krijgt komt hij vast. kreeg er ook een boekje met allemaal info in bij