[WN] mattes - inlages vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

mattes - inlages vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:59

Omdat ik al veel goede commentaren heb gehoord, ben ik van plan een mattes pad te bestellen (moet nog effie wachten tot ik voldoende gespaard heb :) )

Het enige minpunt dat ik had gelezen, is de vulling die deze pad zou hebben.

Nu zou ik graag de mattes pad met 3-pocket systeem willen, zodoende deze dikker kan gemaakt worden (en ook zonder, maar dan met blanket kan gebruikt worden). Ik heb gelezen dat het materiaal dat hiervoor gebruikt wordt "poly-flex" is. Zorgt dit voor een goede (betere) schokdemping?
Is het misschien ook mogelijk om ergens (zoja; waar?) vilt (op maat, of kan je die zelf knippen?) te kopen, om zo toch een betere demping te creëren?

De reden dat ik voor deze pad kies is, omdat ik deze makkelijk in de wasmachine kan steken. Ik heb een vilten pad, maar vind dat de haren daar zo erg blijven inhangen... (een rubberen borstel doet wonderen, maar daar ben ik ook wel effe mee bezig)

DubbelFun

Re: mattes - inlages vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:13

Ook van een wollen pad zul je eerst de haren zoveel mogelijk moeten verwijderen vóór je hem in de wasmachine gooit, anders vind je naderhand op al je kleding die haren terug.
Los vilt is moeilijk te vinden. Misschien is het een idee om een dunne vilten onderleggen te kopen (kost rond de 20 euro) en daar stukken van te knippen. Die heeft meteen een mooie dikte wil je onafhankelijk de pad op sommige plekken iets ophogen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:17

Dat is inderdaad wel een goed idee. Het is ook niet zozeer het willen ophogen op bepaalde delen (hoewel dit ook een voordeel ik,mits ik meerdere paarden rijd met hetzelfde zadel...), maar ook doordat veel mensen de pad op zich nogal dun vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:31

Ik heb ook een pad van Mattes met inlages en heb daar zelf vulling ingestopt (vilt uit een goedkope oude pad) je kan hem zo dik maken als je zelf zou willen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:19

Oh, oke :-)! Dan ga ik me toch zo'n mattes pad aanschaffen. Ik ben er al uit welke kleur ik ga kiezen ;-)