Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Let op ongewone zweetplekken of juist op droge plekken midden in zweetplekken. De droge plekken zijn niet per definitie een teken dat er iets fout is, maar duiden toch op een ander drukverhouding dan bij de natte gebieden
Gleyla schreef:Als ik met mijn wollen pad rijdt is de rug geheel droog, maar als ik met mijn fleece pad rijdt,is de rug bezweet en enkel de holtes achter de schouders zijn droog (althans minder bezweet).
Mijn zadel zou moeten passen (is pas in 2008 aangekocht en paard is bijna 14), en doordat ik met de wollen pad nergens extra droge plekken zie na het rijden, denk ik dat ik me nog geen zorgen hoef te maken.
. Het zadel wat ik nu heb is dus een stuk ruimer, klappert niet, schuift niet noemenswaardig bij het longeren, blijft mooi liggen als het paard met zijn neus de grond raakt en het belangrijkste; het paard is een heel stuk relaxter onder het zadel (zie profiel voor zadel). Ik heb er momenteel een neopreen-pad onder liggen maar die wordt eerdaags vervangen door een lamsvacht-pad.