MidnightPSan schreef:Ik heb wel twee opmerkingen i.v.m. veel foto's die ik hier op Bokt zie.
Veel mensen hebben een te klein zadel en heel veel mensen hebben daar door een dresuur zit.
Je hoort op je kont te zitten en genoeg ruimte te hebben tussen je kont en de cantle.
Ik denk te weten wie het doet, maar veel mensen hier laten zich
een zadel verkopen met een hoge en steile cantle, als een barrel
saddle.
Veel mensen die net over stappen willen nog te graag recht op zitten ,en dat veroozaakt i.m.o. de problemen.
Een reinig zit is heel wat anders dan een pleasure zit...
Je opmerking laat dus wat ruimte voor interpretatie over! Ik ben het wel met je eens dat een beginnende ruiter met zoveel onkennis begint en dan makkelijk kiest voor een minder goed advies. Daarintegen zijn er ook ervaren ruiters met een beroerde zithouding, maar dat is een heel ander topic!
Ik ben heel blij met mijn hardseat, maar heb dan ook wel wat vlees op mijn zitknobbels ( ondanks dat krijg ik ook een zere kont op een anderzadel dat me niet lekker zit.. vet heeft ook gevoel hihi)
Ik vind de oplossing van DD er top uitzien vooral voor ruiters die omwille de portemonee en paardenrug voor een te grote zitting moeten kiezen!