[WN] hoe zit dat met blankets/pads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

hoe zit dat met blankets/pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:46

ik zie vaak hele leuke showblankets te koop staan, maar nu weet ik niet of je daar nog iets onder hoort te leggen, of dat je dat gewoon zo op je paard legt? Ze zijn volgens mij een stuk dunner dan een westerpad. Misschien een domme vraag, maar ik ben echt nog een groentje in het westerngebeuren :o
En wat is nu beter, wel of geen wollen onderkant?

Ik heb laatst mijn pad gewassen, maar wist ik veel dat dat zonder wasmiddel moest, nu kwam ie verkleurd uit de machine (hij was wel schoon :P) Gelukkig was het een 2e handspad wat ik bij aanschaf van mijn nieuwe zadel kreeg. Ik heb nog een splinternieuw liggen maar wil die er pas op leggen als ze helemaal uit haar wintervacht is. De pads die ik nu heb, hebben een uitneembare vulling en geen wollen onderkant.

alyel

Re: hoe zit dat met blankets/pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:10

een blanket kan je niet alleen gebruike, er moet dus iets onder :-) (daar zijn ook speciale pads voor, maar je kan ze ook gewoon over een neopreen pad leggen)

Wat nu beter of slechter is, daar kan ik niet direct over oordelen. Het is wel zo dat wol een natuurproduct is, waarvan met zekerheid geweten is dat dit zweet goed opneemt.

ps: ik heb nog twee leuke nieuwe blankets te koop :-)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:15

Kunnen ze niet met wasmiddel in de wasmachine? Dan is het goed dat ik een neopreen heb en eentje die dat wel kon, mocht ik ooit een nieuwe kopen ga ik het onthouden!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:10

Dat vroeg ik me nu ook altijd al af, terwijl ik het toch al ergens een beetje wist.

Maar of ze verstoppen de 'onder-pad' erg goed, of ik zie nog steeds vaak ruiters zonder 'onder-pad' :? Of hij is gewoon haast niet zichtbaar? Zal wel aan mij liggen dan..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:24

Coentjuh schreef:
Dat vroeg ik me nu ook altijd al af, terwijl ik het toch al ergens een beetje wist.

Maar of ze verstoppen de 'onder-pad' erg goed, of ik zie nog steeds vaak ruiters zonder 'onder-pad' :? Of hij is gewoon haast niet zichtbaar? Zal wel aan mij liggen dan..

Op wedstrijden doe ik meestal extreem goed mijn best dat de onderliggende pad niet zichtbaar is. Het ziet er namelijk heel raar uit als er nog een stukje pad onder je blanket uitsteekt.

Ook heb je showblankets waar de pad al in zit. Deze pad is meestal veel kleiner dan de blanket waardoor je niet ziet dat er een verdikte pad in zit.