Ok, na 5 jaar ben ik weer gaan rijden. Nu heb ik alleen niets handigs meer voor aan mijn voeten.
Ik ga nu western rijden maar heb een aantal lastige punten: -weinig budget (max 100) -dikke kuiten (dus ik kom niet in hoge smalle laarzen)
Wat doe ik aan mijn voeten en hoe kom ik eraan? Ik denk aan jodphurachtige laarsjes of rijschoenen. Dat is ook wel handig wanneer ik nog eens op een ijslander stap. (deze zomer ga ik in ieder geval een trektocht maken)
Kun je een beetje western rijden met rijschoenen? Of ga je die laarzen al snel missen. Welke laarzen zijn evt geschikt voor dikke kuiten? Zijn er typen rijschoenen/ jodphurs die fijn zijn?
En heeft iemand misschien tweedehands iets liggen in maat 39/40?
dropje2
Geplaatst: 16-03-09 10:17
Westernlaarzen hebben nooit een nauwe schacht, dus probleem voor je kuiten heb je niet. Stevige schoenen met een goede hak ( je spoor moet er nl. op rusten) zijn natuurlijk ook goed; het is wat je zelf prettig vindt.
nelly_555
Geplaatst: 16-03-09 10:19
Je hebt echt geen rijlaarzen nodig om western te rijden hoor. Ik rij ook gewoon met een paar stevige wandelschoenen . Het is opzich wel aan te raden om hoge schoenen te nemen die ook je enkel wat stevigheid bieden. Maar met zoiets of met rijschoenen moet prima kunnen hoor.
ik rij met jodphurs met elastiek van Norton of met mijn bergschoenen. Met laarzen rij ik mijn (ook dikke) kuiten op door omdat die aantreklussen precies op de verkeerde plek zitten, ik rij dus nooit met laarzen.
Je hebt ze niet echt nodig, maar voor het 'plaatje' is je outfit wel compleet. Mocht je toch nog intresse hebben in een paar, ik heb een nieuw paar (nog met doos en denk ik ook bon), 5 keer mee gereden, voor mij toch te groot. Nieuwprijs was 199 euro, voor 100 euro mag je ze hebben!
Ik rij met Ariat rijschoenen, soort bergschoenachtig model. Zo houd ik mij westernlaarzen netjes voor de shows en de schoenen lopen ook lekkerder Dus zolang je geen shows rijdt heb je ook geen laarzen nodig
Ik heb mooie westernboots (niet van die uberwestern met punttenen-gevalletjes) gekocht bij de Scapino, ze hebben €25 gekost en rijden prima! En ze hebben bij de Decathlon leren Jodphurs a €30, deze doe ik inmiddels ook al een hele tijd mee en ze zitten als gegoten.
En het zijn geworden: rijschoenen van Ariat die ik ergens in de uitverkoop vond. Voorlopig goed genoeg voor de westernlessen (want ik ben nog lichtjaren verwijderd van shows) en ook heel fijn op lange ritten en trektochten.
Ik heb ook Ariat rijschoenen; Spring-Buck voor de zomer en de lage enkellaarsjes in voor- en na-seizoen. Áls ik 's winters al rij dan graag met goed gevoerde enkellaarsjes
sevke
Geplaatst: 18-03-09 21:52
Ik rijd het allerliefste met hoge veiligheidsschoenen (voor in "de bouw" ) Zitten heerlijk, lekker stevig, en er mag al eens een paard op je teen staan.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 23-03-09 22:11
Ik rijd gewoon met mn rubberlaarzen, maar het is maar wat je zelf het prettigst vind. Jodphurs lijken me dan inderdaad ook wel een goed alternatief, of je hebt ook 'westernboots', maar ik gok erop dat die boven je budget uitschieten.
mirgino
Geplaatst: 24-03-09 17:12
ik rij al jaren met Mountain Peak schoenen van de scapino zijn hoge schoenen sluiten mooi om je enkels en lopen en rijden geweldig. ik heb ook problemen met mijn dikke kuiten om daar een mooie laars omheen te krijgen , die ook nog betaalbaar is
Mijn favoriete rijschoen van Ariat is uit de collectie en daar baal ik van. Op dit moment rij ik met een bergschoen, hoop dat ik snel weer tegen een lekker zittende veterschoen aanloop.
En dat westernboots altijd een wijde schacht hebben klopt niet, ik heb ook stevige kuiten en kom niet overal in!