[WN] Bell Boots

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Bell Boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:01

Wie heeft welke bell boots en waarom?
Welke zijn de beste (prijs/kwaliteit)?
Ik zou mij het liefst de ballistic overreach boots aanschaffen van PC, maar ook de no turn bell boots van Classic Equine lijken mij wel wat.
Maar heb er geen ervaring mee, vandaar dus mijn vraag :Y)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:29

Gebruikt niemand bell boots?? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:09

Ik heb de bellboots van Harry's Horse, zijn een stuk goedkoper dan die van PC of CE en werken prima ;)

superpony

Re: Bell Boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:15

Alleen uit voorzorg of wanneer ik denk ze nodig te hebben. Kwaliteits verschillen vind ik meevallen. Je moet ze goed schoonhouden en het hangt ook van je paardje af. Heeft ie ze nodig? Waarom heeft ie ze nodig? Heeft ie daar behang of alleen een dun huidje? En ook je paardje daar goed poetsen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:34

Ja, hij heeft ze nodig om te barrel racen (eerder uit voorzorg). Om te wandelen gebruik ik nooit beenbescherming. Ik weet hoe je ze moet gebruiken (proper houden e.d., das zo voor alle beenbescherming...). Ik zoek eerder naar ervaringen: welke zijn snel versleten, welke gaan lang mee,...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:04

Heb de Professionals Choice Overreach Boots en ben daar heel blij mee. Ik gebruik ze overigens alleen bij trainingen en niet als ik ga buitenrijden. Ze zijn bij de trainingen ook hard nodig, zeker bij de stops! Ik had eerst goedkopere Davisboots. Buiten het feit dat ze te groot waren, vind ik het ook echt appels met peren vergelijken. De PC blijven netjes op hun plek zitten en kwalitatief goed materiaal. Ik heb ze nog niet zo heel lang dus over duurzaamheid kan ik je nog weinig vertellen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:10

Als de Davis te groot waren is het logisch dat ze ook niet goed zaten. Er zit altijd wel wat kwaliteits verschil in, maar het is lang niet zo dat de PC's met goede naam veel beter zijn dan goedkopere.
Wat lang meegaat ligt aan meer dingen. Als je ze veel gebruikt en slordig mee bent kan het tegenvallen. Gebruik je ze alleen wanneer nodig en berg je het netjes en schoon op, kan je heel lang doen met goede spullen, ook goedkopere.
Het is goed dat je ervaringen vraagt, maar dat zie je van een ander niet hoe die ermee om gegaan is en waardoor ze langer of korter zijn mee gegaan. Dan krijgt een goedkoop merk al snel de schuld.

Maar als je de PC's wilt, zou ik het proberen. Vind je die te duur, begin je met een goedkopere en kan je altijd nog eens overstappen naar de PC"s, tenslotte gaat niks eeuwig mee.......

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:35

Nee, niks gaat eeuwig mee! :D
Mijn ervaring met PC is echt super, gaan lang mee en blijven het langste heel en netjes! :j Classic Equine gebruik ik ook nu en bevallen ook goed maar heb ik nog niet lang genoeg om echt over de duurzaamheid verder iets te kunnen zeggen.
Goedkoper merk heb ik ook gehad en waren echt zo op! Vooral het klittenband verloor zijn kracht heel snel, iets wat ik bij de PC niet gewend ben! ;)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:27

Ben overgegaan om comboboots omdat alle bellboots bij Crow toch gingen draaien.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:45

ik heb deze http://buysaddles.com/images/products/preview/cntdl.jpg die mit de blumen 8-)
en deze https://www.stirrups.co.nz/site/images/ ... c4d78e.jpg
ook van pc maar dan de wrangler uitsvouring, die pc und die van classic eq. zyn van preis und qualiteit ungevar
gleich maar diese van http://www.statelinetack.com/itemdy00.a ... %20L%20BLK pc zijn voor
barrel niet fijn vind ik want die dreaien en die van Bar F zyn moeilijk schoon te houden.
die van pc und classic eq gaan langste mee. Die wrangler bell boots van pc hab ich von meine zus gekregen
die had die al paar jaar in gebruik en nu ik ook zo een 2 jaar al. Zijn onverwoestbaar :Y)

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:28

bell boots van eskadron en professional choice, die zijn beide superfijn. ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:02

Deze van de decathlon zijn voor mijn paard de beste. Passen best en schuiven niet. En zijn zeer goedkoop.