[WN] WoW-westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

WoW-westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:00

De fabrikant van de wow-zadels heeft een westernzadel ontworpen.
Het mooie van de wow-zadels is, dat het zadel volledig modulair is, nu is dat idee ook gerealiseerd in een westernzadel.

Op de site staat een prototype:
http://www.wowsaddles.com/images/wow/we ... %20out.jpg
even op de link klikken, krijg hem niet geplaatst hier

Aan de knop zit de heaplate vast, hier kan je dus, door het verwijderen van de knop, een smallere, of wijdere headplate is doen.
Tevens komt er de mogelijkheid van 4 verschillende soorten zittingen. Het zadel is volledig van leer, en zal zo'n kilo of 8 gaan wegen.
Ook zijn ze nog bezig om verschillende soorten panelen te creeeren, zodat je het, net zoals het engelse zadel van Wow, de kussens kan wisselen, al naar gelang de paardenrug.
Prijsklasse van dit zadel, moet je denken zo rond de 2400 euro. Zo rond de zomer zal het zadel in de verkoop gaan.

Zou hier in Nederland markt voor zijn?

Anya

Re: WoW-westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:05

Ik vind het een mooi zadel, het concept is goed, het gewicht ook. De slierten eraan vind ik overigens niet mooi.

En het is mij toch net even iets te duur voor een plain ogend zadel. Dan zijn er alternatieven als je een zadel zoekt dat op verschillende paarden goed ligt (zoals een boomloos zadel).

Of ik hou het gewoon bij de twee passende boomzadels die ik heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:09

Ik moet even wennen aan de manier waarop de knop aan het zadel zit, maar voor de rest ziet het er 'western' genoeg uit.
Als er werkelijk zoveel verschillende headplates komen als er ook voor engelse zadels zijn ( http://www.wowsaddles.com/wow/wowfitting.htm ) dan zou daar best wel een markt voor kunnen zijn.

Prijskaartje is stevig, maar niet onoverkomelijk als je de verschillende pasvormen in ogenschouw neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:19

Ik had de eerste keer dat ik hem zag ook zoiets van..ieuww.. maar, wow is best een voorstander van vernieuwing,( ik ook, weg met de gespen, snelsluitingen wil ik :P ) dus ik vind het wel weer eens wat anders..

Maar, omdat je met westernzadels zo beperkt met passen, lijkt mij dit natuurlijk een ideale oplossing.

Ik ben erg benieuwd of het wat wordt.. Ik denk niet dat ik ze zelf ga verkopen, ik vind de pasvorm van een westernzadel niet iets voor een engelse-zadel passer.. Je krijgt tijdens de opleiding ( msfc) er ook echt heel erg weinig van te weten.. helaas....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:21

Idd helaas, want daar ligt toch echt een flinke markt open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:22

Ja, precies.... echt heel erg jammer dat ze die kans niet gegrepen hebben... Ik had liever wat meer western gezien en wat minder gepeupel over voer, en het starten van een eigen zaak, hoefsmeden.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:26

Het was wel de bedoeling, er was zelfs al een westernzadelmaker aangetrokken voor de kursus... maar ja... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:32

Ik heb een ochtend text en uitleg gekregen van Willem ter Steeg... was echt veels te kort.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:34

Klopt, die heeft het overgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:38

Ik heb bijna 2 jaar geleden de opleiding gedaan. Wie zou het de eerste ploeg dan geven ( ik is van de tweede ploeg) ?

Gaan btw lekker offtopic...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:47

persoonlijk vind ik het niks.
is in mijn ogen ook geen westernzadel.... maar een zadel met een knop :-)
of er een markt voor is? tja.... voor die prijs krijg je ook een redelijk goed 'echt' westernzadel dus weet het niet...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:23

het is in het echt veeeeeeel mooier!
en het zit zaaaalig :j

ik heb het uitgebreid bekeken en opgezeten op de flanders horse expo
heb ook aangegeven wat ik graag anders wilde en hij stond echt open voor de ideeen

ik vond de seat iets te plat, de achterkant mocht van mij wat hoger
knop wat aan de grote kant en aan de voorkant vond ik het leer wat groot gesneden, teveel over de schouder

maar de bevestiging van de singel is een 3 punts ophanging, heel fijn en kan aangepast worden
zadel zat heerlijk en je zat ook gelijk in de juiste houding, geen stoelzitmodel

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:34

Ik denk dat WOW enigszins onderschat hoe dol westernruiters op versierselen zijn, patronen in het leer met name. Als ze dat nog wat gaan verbeteren zou ik het een heel mooi zadel vinden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:42

troi wat ik al zei, die zitten er wel degelijk op, tenminste toen ik het zadel afgelopen vrijdag zag
de randen waren mooi bewerkt met een patroontje

toch jammer dat ik er toen geen foto van heb gemaakt

het zadel is ook lang zo licht niet van kleur als op de site

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:43

Ik hoop dat ze ook op de equitana in essen zijn deze maand, ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:00

Jep, hal 11 staat de wowvertegenwoordiging :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:01

Een goed idee van WOW maar ik vind uitvoering niet mooi :n
Jammer dat ze niet gekozen hebben voor een klassiek ontwerp en de knop snap ik echt niet :?
Fijn dat er gewerkt wordt aan alternatieve mogelijkheden!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:17

Sorry maar ik vind het echt een lelijk ding... Ik zou het zelf nooit kopen. Geef mij maar een echte westernzadel! :Y)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:13

Echt mooi vind ik het niet op foto, maar ga zeker op Equitana eens kijken... Klinkt alleszins wel interessant...