[WN] Haflinger en western. Welke zadel(maker)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Haflinger en western. Welke zadel(maker)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:31

Hoi hoi,

Wie heeft er een haflinger en rijdt er western mee?
Wat voor een zadel hebben jullie erop liggen? Hebben jullie een speciale zadelmaker laten komen? Welke?

Met wat voor een bit rijden jullie en waarom?

Groetjes Annemiek

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:33

ik heb niet bijzonder veel verstand van westernzadels, maar ik denk dat je met hafjes vooral op de lengte moet letten, veel westernzadels zijn vrij lang, en een aantal hafjes zijn vrij kort

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:35

siskeh schreef:
ik heb niet bijzonder veel verstand van westernzadels, maar ik denk dat je met hafjes vooral op de lengte moet letten, veel westernzadels zijn vrij lang, en een aantal hafjes zijn vrij kort

Dat is al een goede tip. Dank je wel.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:42

Ik heb mijn huidige zadel bij Oregon Trail Tack store gekocht. Zij heeft wel aardig wat zadels voor korte ruggetjes. ;)

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:12

Evelien van Euro horse! Heeft mijn ''moeilijke'' tinker (korte rug, ronde ribben maar juist waar het zadel ligt weer niet, en een kleine schoft en een enorme overbouwde achterhand :+ ) aan een superzadel geholpen (wat overigens eerst op een haf heeft gelegen)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:08

Ik heb voor mijn korte haf een Pool's westernzadel bij Athur in vorstenbosch gekocht.

http://www.westernstore.nl

Fijne service en ook veel keus ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:11

Ik heb voor mijn haf een circle Y roundskirt zadel. Gekocht bij Arthur, waar ik zeer tevreden ben over de service.
Ik rij afwisselend op een dubbelgebroken trens, bosal (bitloos), en op een Low Port Hinged Futurity Bit met korte scharen. Dit is een bijzonder flexibel bit waarvan de (korte) scharen onafhankelijk van elkaar bewegen. Dit is het zachtste shankbit dat ik heb kunnen vinden. Op andere bitten ging de tong over het bit heen...

Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:13

Dat bit heb ik ook, naast een Myler level 1.
Ik heb toevallig nog 2 korte zadels bij een westernzaak liggen die te koop zijn. Daar wordt dan gelijk goed gekeken of het past :)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:16

Clovertje schreef:
Evelien van Euro horse! Heeft mijn ''moeilijke'' tinker (korte rug, ronde ribben maar juist waar het zadel ligt weer niet, en een kleine schoft en een enorme overbouwde achterhand :+ ) aan een superzadel geholpen (wat overigens eerst op een haf heeft gelegen)

hahaha waar heeft hij niet op gelegen.
maar idd evelien van Eurohorse is heel heel erg goed en komt bij je langs met een vrachtwagen vol. ik heb er ook een zadel weg voor mijn haflinger

TurdusMerula

Re: Haflinger en western. Welke zadel(maker)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:23

WN AM >> WN TR

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:48

Miryamk schreef:
Dat bit heb ik ook, naast een Myler level 1.
Ik heb toevallig nog 2 korte zadels bij een westernzaak liggen die te koop zijn. Daar wordt dan gelijk goed gekeken of het past :)

Bij welke zaak en in welke plaats?

Alvast bedankt voor de vele tips. Daar kan ik zeker wat mee.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:41

Ik heb ook Evelien van EuroHorse langs laten komen voor een zadel voor mijn haflinger.
Het is trouwens niet zo dat een haf per definitie een wat kortere rug heeft. De mijne heeft niet speciaal een roundskirt nodig ofzo.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:49

mijn haf is behoorlijk breed en rond, geen schoft en brede schouders. Het was dus erg moeilijk om daar een tweedehands westernzadel voor te vinden. Heb uiteindelijk maar een nieuw gekocht, bij Arthur. Het is de continental equiflex geworden, met flexibele boom. Het beweegt dus een beetje met de rug van je paard mee, ik vind het erg fijn zitten. Ik rijd nu met een gebroken sweet iron snaffle, heb een paar keer een billy allen bit ingehad, dat ligt wel wat stiller in de mond.
Ik wil wel ooit nog een keer een paar zadeltassen erbij, gewoon voor de fun :D Nou ja fun, je kunt er lekker picknickspulletjes indoen :P OHja, en een bruine leren cap staat ook nog op mijn verlanglijstje, en een echte hoed, en lange chaps, en en en en en en..................
(dochterlief is bijna uit haar cap gegroeid, dan mag zij mijn zwarte hebben en heb ik een goed excuus om....................... :D )

Paintless

Re: Haflinger en western. Welke zadel(maker)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:15

ik wil ik wil ik wil... ik ken dat stemmetje.. overheerst alles.

ik ga maandag zadels passen van join up uit leeuwarden.
ben heel benieuwd. wij zullen zien. :D
maar ik heb dan wel geen haf... helaas.