Wie kan mij hier meer over uitleggen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik wissel ze af
Vende schreef:Maar geldt het dan niet bij een westernzadel, dat als je een goed passend zadel hebt, een dikke pad de pasvorm op een negatieve manier kan beinvloeden? Dus dat de pad het zadel juist minder passend maakt?
Waratje schreef:Ja, dat klopt. Zijn veel kleine paardjes en paso fino'sWat misschien een punt is op de Antillen is dat er niet heel veel paarden zijn en dat de meesten daarvan wat kort zijn (Paso's enzo), dan is een westernzadel vaak te lang en dus niet geschikt.
Kan dus goed zijn dat het daar aan ligt. Persoonlijk vind ik een western zadel veel lekkerder zitten maar ik moet dus vaak met een engels zadel rijden

Yessy schreef:Een te dikke pad laat het zadel krapper zitten denk ik. Je hoort/ziet zo nu en dan verhalen van mensen die zeggen 'mijn zadel past niet goed, dus ik doe een dikke pad eronder en dan maakt het niet meer uit'.
Zo werkt het dus niet!
Wendy schreef:Een round skirt doet niets voor de lengte van de boom
Te lang is te lang. Wel kan een round skirt helpen bij een korte rug icm een passende boom zodat de skirts de bewegingsvrijheid van het paard niet beperken (als hij daar last van zou hebben). Beetje kromme zin, maar goed.