mijn horsey staat al de hele winter onder een hood/sleazy.ze blijft schitterens kort in dr vacht, maar nu vallen dr manen echt in bosjes uit... nu is het geen drama, want ze had hele dikke manen, en dat vind ik niet mooi- maar is dit gebruikelijk? wie heeft hier nog meer ervaringen mee?
dan word vlechten lastig, dan zou ik inderdaad proberen overdag een paar uur de manen te kunnen laten luchten..., als de mijne het 1 week dag en nacht opheb vallene r ook hele plukken uit en die schilfers zijn dan meteen niet meer om aan te zien
sonita
Geplaatst: 12-02-09 11:37
Ik heb er ook jaren mee lopen stunten, altijd die manen kapot!! Nu heb ik de oplossing; rambo of rhino dekens met hele hals. Geen gedoe meer, en de manen blijven mooier dan bloot staan. Overdag als het warm is de hals omslaan, of eraf halen. Ik ben echt helemaal klaar met sleazys en halzen, etc. Heb er dus nog een stapel in de aanbieding.
DubbelFun
Geplaatst: 12-02-09 12:52
sonita schreef:
Overdag als het warm is de hals omslaan, of eraf halen.
Ik denk dat dat de crux is met alles wat hals is. Door de warmte gaan ze zweten en omdat de warmte niet weg kan gaat het broeien en door broei breken de haren c.q. vallen uit.
spicegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-09 13:18
@ sonita- je bedoelt echt een los halsstuk? (geen stugge hood?) stugge hoods, van deken-materiaal heb ik ook al gehad, die veroorzaken schuur/kale plekken.ik dacht juist dat een sleay wat soepeler was.is ook zo, maar je komt met een volgend probleem maar mij lijkt een halsstuk op hetzelfde neerkomen. maar dit zoals het nu is, vind ik ook nix
sonita
Geplaatst: 13-02-09 08:34
De dekens met hele hals werken echt fijn. Ik heb er een paar van marktplaats gekocht aangezien ze erg duur zijn. Ik wil nooit meer anders! Ik heb hoods, sleazys van lycra en fleece geprobeert allemaal met het zelfde resultaat. Manen stuk Nu met deze dekens blijven de manen prachtig, en schoon, scheelt weer flessen met manenspray. Er zijn verschillende modellen van Rambo, met vaste hals en met afneembare. De Quarterhorse is met afneembare hals, de Duo ook. De hals is er glad van binnen en sluit goed af terwijl er wel genoeg lucht bij kan komen. Ze zitten ook erg goed. Ze gaan er ook niet mee schuren, met hoods en sleazys wel. En ze glimmen als een spiegel. Ik heb echt zoveel geprobeert, eindelijk heb ik de oplossing gevonden.. Ik heb ook nog losse halzen van Harrys Horse, die zijn ook wel goed. De halzen van Bucas vind ik kl#te, manen stuk! We hebben zelfs een paard die helemaal naar word van de Bucas deken, ze vind het jeuken! Die heb ik ook nog in de aanbieding, een all in one 1.95m. Ik ga binnenkort maar eens rigoreus opruimen!!
spicegirl
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-09 10:57
@ sonita- vreemd, net van een ander gehoord, dat van een los halsstuk de manen van haar paard juist weer kapot zijn gegaan...
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 13-02-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt