[WN] blanket schoon maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

blanket schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:41

Even een vraagje ik heb zo'n wollen mayatex blanket. Gewoon effen kleur rose en een zwarte. Alleen hij is nu dus beetje vies. Hoe maken jullie dit schoon. Tips?

mehlika

Re: blanket schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:41

hogedrukreiniger :j

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:44

mehlika schreef:
hogedrukreiniger :j

Ja dan zou ik het met de brandslang moeten doen.. maar ik was bang dat als ik er keihard tegen aan ging spuiten dat hij dan zou gaan pluizen? (aangezien het wol is gaat om de blanket die ik van jou heb gekocht)

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:46

Ligt eraan of er veel haar op zit, anders doe ik het zelf gewoon in de wasmachine op wolprogramma :D

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:49

mehlika schreef:
Ligt eraan of er veel haar op zit, anders doe ik het zelf gewoon in de wasmachine op wolprogramma :D

nee heb 3 keer op wedstrijd gebruikt met zo'n pad eronder en op gewassen paarden dus geen haren. Maar in de wasmachine gaat dus ook gewoon goed?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:56

Ik laat weken in heel lauw water met een beetje biotex, en dan, inderdaad, de hogedrukreiniger erop.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:21

WN-AM -> WN-TR

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 15:18

Alleen ik ben zo bang dat als ik de hogedrukreiniger erop zet dat ze gaan pluizen... Is dit niet het geval bij jullie?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:59

Mij nooit opgevallen, en mayatex is toch wel aardige kwaliteit. Ik vind het enger om 'm in de wasmachine te stoppen, tenzij je echt een heel goed wolprogramma hebt. Overigens: geeeeen wasverzachter!
En even offtopic: ik zie dat je uit Hoogeveen komt, wij zijn van de zomer naar Nieuwlande verhuisd. Waar rij jij? (Mag ook via pb)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:29

Mijn pads passen niet in de wasmachine (met uitzondering van de Toklat, fijn ding), dus naast dat ik ze heel regelmatig schoonborstel, laat ik ze ,als ze echt te vies worden, reinigen bij een ruitershop hier in de buurt. Kosten: € 5,70. Al mn wollen pads komen keer op keer netjes verpakt, lekker fris en, niet onbelangrijk, in dezelfde maat terug! +:)+
Ik heb 1 x mn pad mee in de douche genomen en ben er daarna met de hogedrukspuit mee overheen gegaan. Resultaat: een komisch plaatje (dat dan weer wel!) en een redelijk (dus niet volledig!) schone pad. Bovendien duurde het 4 dagen voordat het ding droog was (en het was nog wel zomer!). Dus... voor mij voortaan het gemak! :O

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:37

yildiz schreef:
Mijn pads passen niet in de wasmachine (met uitzondering van de Toklat, fijn ding), dus naast dat ik ze heel regelmatig schoonborstel, laat ik ze ,als ze echt te vies worden, reinigen bij een ruitershop hier in de buurt. Kosten: € 5,70. Al mn wollen pads komen keer op keer netjes verpakt, lekker fris en, niet onbelangrijk, in dezelfde maat terug! +:)+
Ik heb 1 x mn pad mee in de douche genomen en ben er daarna met de hogedrukspuit mee overheen gegaan. Resultaat: een komisch plaatje (dat dan weer wel!) en een redelijk (dus niet volledig!) schone pad. Bovendien duurde het 4 dagen voordat het ding droog was (en het was nog wel zomer!). Dus... voor mij voortaan het gemak! :O

Aah dat is de oplossing mijn zus brengt de dekens van de paarden altijd naar een manege hier in de buurt om te laten wassen! Daar kan ik natuurlijk mijn blankets en pads ook heen doen... Goed idee!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:23

Graag gedaan! ;) Maarruh... ik zou wel met 1 pad beginnen, just in case...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:42

nooit met zeep o.i.d. reinigen.
bij de site van mayatex zelf geven ze reinigingstips!!