Zo met dit natte weer was ik op zoek naar waterdichte hoods. Ik kan ze op sites niet vinden, heb nog niet gemaild, maar was eens benieuwd of jullie weten of die eigenlijk wel bestaan. al zal dat best wel want volgens mij kan je alles krijgen tegenwoordig wat je wil Maar waar zijn ze te koop??
Die zijn er zeker wel maar zijn nu wel erg warm, dan zou ik persoonlijk eerder voor een losse waterdichte hals kiezen. Of gewoon niks, een paard moet nog wel ergens zijn warmte kwijt kunnen.
Wat vind je dat de meerwaarde van een Hood is tov een hele hals?? Door de vele naden in een Hood én de openingen voor oren en ogen is deze maar moeilijk goed waterdicht te maken.
Anick
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-09 16:02
De meerwaarde vind ik dat er minder wind doorkomt haha Ik heb wel een hood, maar geen waterdichte, dus dat schiet niet op. Door de gaten zal idd wel wat regen komen, maar dat komt er ook bij de hals, Ik heb het idee, misschien is het wel helemaal niet zo, maar dat een hood toch meer regen tegen houdt.
Maar je zit inderdaad met de openingen bij de ogen en de oren. Als een paard met losse hals zn neus naar beneden doet stroomt de regen er langs. Met een hood drupt het water in de gaten van de oren en de ogen. Ik kan mij indenken dat het onder zo'n hood dan nogal gaat jeuken.
@Cornelie: dat niet alleen, maar de hood is gevoerd dus gaat dat water ook nog opnemen aan de binnenkant. Wordt dus loodzwaar, gaat broeien...en dat wil je al helemaal niet hebben.
Ik had er een "body" van zeg maar, maar die was niet de juiste pasvorm voor mijn paard, dus die heb ik teruggestuurd. De kwaliteit van de stof was wel subliem .
westernjo
Geplaatst: 21-01-09 18:04
ik had nog nooit zo'n hood gezien, maar ziet er vaag uit op een paard. Waarom laat je je paard niet gewoon lekker zonder zo'n ding op staan? Hij heeft zn vacht toch?
De hood die Mac aankaart zit tegen je paard aan. Daar zal dan geen regen tussenkomen. Zal inderdaad wel gaan kriebelen onder de hood als de regen daar komt.