[WN] Pad vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

Pad vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 22:31

Ik ben al lange tijd op zoek naar een goede pad voor onder mijn zadel.

Nu is mijn oog gevallen op de mattes (round skirt).

Zijn er mensen die deze pad hebben, en hoe bevalt die?

Kan iemand mij misschien iets wijzer maken in verband met de drukverdeling, schokbestendigheid, absorbeerbaarheid/ventileerbaarheid, etc... van deze pad?

Groetjes

hobbelheks

Re: Pad vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:40

ik ben heel tevreden over d emates pads maar zou z egraag wat dikker zien
gebruik z enu in combi met een showblanket dan vond ikz ewel prima

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:51

susan schreef:
ik ben heel tevreden over d emates pads maar zou z egraag wat dikker zien
gebruik z enu in combi met een showblanket dan vond ikz ewel prima

Precies die combi gebruik ik ook. De Mattes pad alleen is te dun, maar in combinatie met een goede blanket vind ik het eigenlijk perfect.

De reden waarom ik destijds met deze pad begonnen ben was omdat mijn arabier iedere keer schuurplekken kreeg van de pad met zijn wintervacht. Met de Mattes pad gebeurt dit niet of nauwelijks meer. Ander voordeel is dat ze gewoon in de wasmachine kunnen, wel met speciaal wasmiddel om te voorkomen dat de huid uitdroogt. Daarna even op wolprogramma in de droger en je pad is weer als nieuw.
Qua drukverdeling heb ik de indruk dat ze goed zijn, maar daarvoor zou je eigenlijk een meting moeten uitvoeren met zo'n drukmat onder het zadel en dan vergelijken met andere pads.
Vochtabsorptie van de wol is goed. Ook in de zomer vind ik de pad fijn te gebruiken. Het paard zweet er wel onder, maar stukken minder dan bij nepbont en de pad droogt ook redelijk snel.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 10:53

Bedankt voor je antwoord. Ikzelf heb een "achterwerkverwarmer" voor rond mijn zadel van mattes, en ben zeer tevreden over de kwaliteit hiervan. Mattes hun pads hebben ook ruggegraatvrijheid, wat ik dan bij vele andere pads mis.
Wordt de wol snel "plat"? En is dit dan opgelost door eens te wassen?

Als er nog iemand is die een pad kent (met ruggegraatvrijheid) en hierover tevreden is, mag je dat altijd hierin vermelden.

Ikzelf ben niet zo te vinden voor van die vrij dunne pads (van bv. memory foam). Naar mijn gevoel -ik kan verkeerd zijn- zijn die echt té dun om schokken op te vangen. (Heb eens vergeleken; ben gaan zitten op zo'n memory foam pad, en dan op mijn zadelbontje... De wol was echt aangenamer om op te zitten)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:56

Ik vind het erg meevallen hoe snel de wol plat wordt. En door een wasbeurt gevolgd door een drogerbeurt is hij weer helemaal in nieuwstaat.
Mijn eerste Mattespad heb ik intussen al 4 jaar en die komt nog steeds als nieuw uit de droger (was hem zo'n 4x per jaar, schat ik).

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:25

Mijn mattes pad is nog in bestelling. Maar zijn alle mattes pads dun? ( ik heb 1 van de duudere pads besteld)
Kan hier iemand antwoord opgeven??

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:28

Je hebt er ook een met al een blanket over, en dan heb je er nog eentje met extra inlages, als ik het goed voorheb

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:19

Ik heb de mattes westernpad met ruimte voor inlages en die kun je zo dik maken als je zelf wilt! Ik ben altijd erg tevreden over deze pads.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:30

Ik had net ook in dat ander topic gereageerd, maar die Mattes pad is een aanrader :j
Ligt super onder mijn zadel, pony komt er droog onderuit zonder plekken en ze loopt er heerlijk onder. Hij is ook niet stug, maar lekker zacht en soepel. Ik wil juist geen dikke pad, aangezien dat de boom kleiner maakt en de boom is juist op maat gemaakt voor mijn pony.