[WN] Welk pad voor de Hilason ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Welk pad voor de Hilason ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:28

Ik ben mij aan het orienteren op een Hilason boomloos westernzadel omdat de kort(er) is dan de meeste boomloos western zadels.

Nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met de pads die er het beste onder passen, qua drukverdeling, en qua lengte. Ik wil juist een kort zadel, en dan heb ik liever niet dat het pad nog 5cm uitsteekt aan de achterkant, mijn appaloosa heeft namelijk een extreem korte rug.

Dus alle suggesties zijn welkom :)

White_Fella

Re: Welk pad voor de Hilason ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:06

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:13

Dat is ook de pad die bij het zadel geleverd wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:09

Elke pad die normaal onder boomloos kan is ook geschikt voor onder een Hilason. Van de meeste pads heb je de normale (80 cm) uitvoering en ook de kortere 75 cm versie.
Een pad wil je ook niet té kort hebben omdat je niet wilt dat de naden van de pad precies onder je zadel komen te vallen. Dit ivm drukkingen.
Een pad met een goede gecontourde rug zal veelal aan de achterkant ook iets omhoog staan en zodoende daar geen druk geven. Sommige pads hebben zelfs aan de achterkant een iets open stukje en te bevorderen dat daar meer ruimte gecreëerd word.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:19

Ik had voor mijn Hilason een roundskirt pad gekocht van 75 cm lengte en 80 cm diepte.
Deze paste er super onder, ik vond veel andere pads voor mijn pony ook te lang, en deze had precies de juiste maat.
Anders stak er ook echt zo'n flinke lap achteruit wat helemaal over de heup heen lag, leek mij en niet fijn en het zag er niet uit ;)