[WN] Kleurbenaming

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

Kleurbenaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:13

Ik zit op ebay een ebetje rond te kijken voor een showhoofdstel... maar ik weet niet hoe de kleur heet van mijn zadel, ik wil namelijk wel dta me hoofdstel (bijna) dezelfde kleur is;

http://www.thecountrystore.be/images/za ... del-07.jpg
Kleur zoals mijn zadel is... beetje rood/bruin achtig...

Valt dit onder medium oil? want dat is bruin geloof ik? light-oil is heel licht... en dark-oil is bijna zwart lijkt het wel op foto's...

Wie weet hoe het heet :+

crazycactus

Re: Kleurbenaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:29

Het lijkt idd wel op medium oil, echt bijpassend qua kleur is alleen zo ontzettend moeilijk. Leer wordt donkerder door de tijd en allerlei weersinvloeden. Dus echt matchend krijgen lukt meestal niet. Maar goed als het dicht bij elkaar in de buurt zit valt het niet zo op ;) hoofd en zadel zitten ver genoeg uit elkaar.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:35

crazycactus schreef:
Het lijkt idd wel op medium oil, echt bijpassend qua kleur is alleen zo ontzettend moeilijk. Leer wordt donkerder door de tijd en allerlei weersinvloeden. Dus echt matchend krijgen lukt meestal niet. Maar goed als het dicht bij elkaar in de buurt zit valt het niet zo op ;) hoofd en zadel zitten ver genoeg uit elkaar.

ja zolang het iets op elkaar lijkt... maar niet dat ik opeens super licht met zwart ofzo heb ;) moet een beetje op elkaar lijken das genoeg ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:17

Ik zou een medium oil zoeken idd en dan in Harness leather.
Als je zadel de roodbruinige kant op gaat heb je kans dat een hoofdstel van latigo-leer er meer bij kleurt. Dat is roder in kleur nl.
Of dan zoeken op Russet of Mahogany.