[WN] welke pad kan ik het beste nemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BloodElf

welke pad kan ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 13:57

Ik zoek een goede pad voor straks als ik een westernzadel aanschaf. Welke pads voldoen jullie het best en waarom? Ik heb wat research gedaan en als ik het goed begrijp is een lamswollen onderzijde en ruwe geweven bovenkant een pré? En de vulling dan vilt? Wat zijn jullie ervaringen?

Billy1970

Re: welke pad kan ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:10

Dat zal afhangen van het zadel wat erop komt te liggen en het gebruik. Als je enorm lange ritten rijdt stel je andere eisen aan je pad als wanneer je alleen korte ritjes maakt bijvoorbeeld. Plus dat het ene paard erg zweet en een ander minder. Ik ben tevreden met een gewoon standaard pad met vilt, aanschafprijs zo rond de 40 euro dacht ik. Maar er zijn mensen die gerust een speciale soort pad van vele euro's meer nodig hebben omdat er veel intensiever mee gereden wordt. Dus nogmaals, hangt helemaal van het gebruik af....

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:23

Vroeg me dat ook net af. Ik heb er een zeer mooi gezien maar ken er nog niet zo veel van.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:24

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:35

Xenobyte schreef:
Ik zoek een goede pad voor straks als ik een westernzadel aanschaf. Welke pads voldoen jullie het best en waarom? Ik heb wat research gedaan en als ik het goed begrijp is een lamswollen onderzijde en ruwe geweven bovenkant een pré? En de vulling dan vilt? Wat zijn jullie ervaringen?

Je hebt het helemaal goed Haha!
Als je daarbij dan ook nog een mooie ronde rugvorm er in hebt en een teruggesneden schoft (contoured back and cutback) dan heb je een super pad.
Een echte wollen onderkant is mooi, maar nepbont voldoet mij ook uitstekend, als je het maar goed schoonhoudt. Elke week even stofzuigen verlengt de levensduur aanzienlijk.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 10:49

Ik rijd vnml een klein uurtje per dag. Buitenritten ook niet veel langer. Heb gauw een pijnlijke rug dan. Misschien straks wel langer als ik een westernzadel heb. Lachen

@ s4b enig idee wat de vulling daarvan is en wat is de aanschafprijs? Kan niet zo goed italiaans. Knipoog

@ DD anatomisch lijkt mij ook fijner inderdaad. Wat voor een pad heb jij dan als ik vragen mag?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:54

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 10:56

Oh haha heb je net ook gepbt. Tong uitsteken Ik zal ff op die website kijken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:27

Xenobyte schreef:
Ik rijd vnml een klein uurtje per dag. Buitenritten ook niet veel langer. Heb gauw een pijnlijke rug dan. Misschien straks wel langer als ik een westernzadel heb. Lachen

@ s4b enig idee wat de vulling daarvan is en wat is de aanschafprijs? Kan niet zo goed italiaans. Knipoog

Latex en Bultex , ze hebben me uitgelegd dat het veert of stootdempend werkt en ook drukkingen voorkomt en minder belasting op de rug. het is gemakkelijk in de waschmachine te wassen dus ook geen schuurplekken. Ontlast de wervelkolom en betere gewichtsverdeling en beter ademend. Ik geloofde het eerst alles niet en heb via mijn vriend een pad gekregen om uit te proberen en is echt super. Ik heb er nog 2 bijbesteld. Wat ze precies kosten weet ik niet maar ik dacht rond de 150 euro volgens mij worden ze nog niet in nederland verkocht maar je kunt ze rechtstreeks bij de fabrikant in italie bestellen equitex of via een leverancier in duitsland

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:49

In zo'n equitex heb ik ook wel interesse...
Maar ik wacht nog even want ga in maar naar Equitane, daar hadden ze die vorige keer ook!

Ik heb nu een lamicel pad, maar vind deze vrij dun.
welke blanket kan ik gebruiken om er over/onder te leggen?
iemand een idee??

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:10

Equitex is al jaren te koop in nederland. Voor mijn appaloosa heb ik een equitex westernpad zo'n 11 jaar geleden al gekocht. Inmiddels is het ding overleden maar ik vond het ideaal omdat die tenminste in de wasmachine kan. Dat vind ik zelf altijd erg belangrijk, ik wil een pad die ik simpel kan wassen. ( maar ik heb inmiddels bij een autowasbedrijf een schoonmaakapparaat gevonden voor automatjes, past ook een pad in Lachen )

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:49

cornelie schreef:
Equitex is al jaren te koop in nederland. Voor mijn appaloosa heb ik een equitex westernpad zo'n 11 jaar geleden al gekocht. Inmiddels is het ding overleden maar ik vond het ideaal omdat die tenminste in de wasmachine kan. Dat vind ik zelf altijd erg belangrijk, ik wil een pad die ik simpel kan wassen. ( maar ik heb inmiddels bij een autowasbedrijf een schoonmaakapparaat gevonden voor automatjes, past ook een pad in Lachen )

weet je toevallig wat ze in NL kosten ? Op hoeveel graden was je m ?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:56

Hier zijn ze 198,- Ik heb de western pad en de engelse equitex dekjes altijd op 30 graden gewassen maar dan een laag toerental met centrifugeren.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:19

cornelie schreef:
( maar ik heb inmiddels bij een autowasbedrijf een schoonmaakapparaat gevonden voor automatjes, past ook een pad in Lachen )

Wat een goeie tip, zal hier ook eens om me heen kijken. Het is een dekje van lakota saddlery geworden. Contour en cutback, wollen onderzijde en viltvulling. En over een poosje wanneer mijn banksaldo weer is aangelengd (heb ook een zadel gekocht Knipoog) ga ik voor de lonestar die bij vaquero te koop is.