[WN] Ervaringen en verkoop barefoot nevada?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen en verkoop barefoot nevada?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:29

Ik ben al een tijdje aan het bedenken of ik een barefoot nevada kan aanschaffen voor mijn fjord.
Alleen lijkt het wel of ik deze alleen via internet kan bestellen?
Op marktplaats worden deze zelden verkocht.
Dat zou een goed teken kunen zijn.
Wat is jullie ervaring met dit zadel?
Enig idee waar ik deze nog meer kan aanschaffen? Tweedehands mag ook.

Anoniem

Re: Ervaringen en verkoop barefoot nevada?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:59

En weten jullie welk maat singel ik nodig heb voor een fjord?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:03

Ik heb een Nevada gehad voor mijn Haflinger. Zelf ben ik niet echt fan van boomloos, maar de Nevada is op zich een prima zadel. Wat ik wel een nadeel vind is dat je die zadels gewoon over de breedte dubbel kan vouwen, wat hij dus ook op de paardenrug kan doen. Verder was de breedste pommel te smal voor Mone. Ja, Mone is erg breed, maar zeker niet het breedste paard van Nederland... Via verkopers in Nederland kreeg ik vreemde adviezen, en eigenlijk konden ze mij niet helpen. De Belgen deden meer moeite, maar ze zeiden dat ik een theedoek moest gebruiken, maar dan vervang je iets hards door iets zachts... Lijkt me ook niet de bedoeling, plus dat de schoft toen ook niet meer vrij was.
Ook was de beugelophanging voor mij niet goed, maar het zadel was voor mij ook aan de grote kant.

Maar verder heb ik wel een tijd goed met het zadel gereden...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

Ik heb ook alweer bijna een jaar de Nevada (via marktplaats)...
En ik moet zeggen.. prima zadel! Vooral in de zomer rij ik veel maar heb nog geen klachten over dit zadel.

Mijn paarden doen het er goed mee... en ik ook! Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

Niet toevallig het zadel in Zwolle opgehaald? Ik heb de mijne verkocht naar iemand in Drenthe Tong uitsteken .

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:10

Nee mijne komt uit ruinen Knipoog

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:13

Ik ben ook erg tevreden over mijn BF Nevada. Het was een tweedehands, van Marktplaats.
Maar waarschijnlijk ga ik een neiuw zadel kopen, en dan komt mijn BF nevada dus te koop, voor niet al te veel geld. Ik weet daar meer over rond 10 januari (want wil ook niet een te lange tijd zonder zadel komen te zitten en moet even wachten op het nieuiwe zadel, als ik dat bestel)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:56

Ze zijn er 2dehands toch vaak genoeg te krijgen, even goed internet in de gaten houden!
Verder heb ik Barefoot geprobeerd en was het voor mij en mijn haf echt totaal niks, ik zou dus eerst goed gebruik maken van de testmogelijkheden van BF.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:38

Kukkie dan ben ik de eerste geinteresseerde!;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:17

Ook ik denk erover die van mij te verkopen omdat hij voor mijn superkorte apploosa toch iets te lang is. Ik zou er wel een Arizona van moeten terugkopen, dus die van mij gaat niet voor al te laag weg.

Voor interesse mag je me PB-en Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:40

Waarom hebben jullie voor een Arizona gekozen ipv een Nevada? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:49

Ja goede vraag, daar ben ik ook benieuwt naar!
En ook waarom bokkers juist voor de Nevada hebben gekozen en niet voor de Arizona.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:04

Nevada heeft (volgens de site) de beste drukverdeling ennn..... is 2e hands goedkoper dan de arizona.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:14

Zover ik weet staat op de site niet dat de Nevada de beste drukverdeling heeft maar dat hij de meest vaste ligging heeft op paarden zonder schoft die erg rond zijn.
Verder heeft hij het grootste oppervlakte, hiermee krijg je sneller dat het zadel warmte vasthoud, daarom zijn er veel die voor de Arizona hebben gekozen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:14

TurdusMerula schreef:
Waarom hebben jullie voor een Arizona gekozen ipv een Nevada? Lachen

Ik wilde geen squareskirt op mijn toch al korte paard(jes).
Heb daarom ook een BM roundskirt besteld, minder mooi, maar liever een heel paard Haha!

Verder vind ik zelf de Arizona stoerder dan de Nevada, puur omdat ik de skirts ervan saai vind.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:33

pre schreef:
Zover ik weet staat op de site niet dat de Nevada de beste drukverdeling heeft maar dat hij de meest vaste ligging heeft op paarden zonder schoft die erg rond zijn.
Verder heeft hij het grootste oppervlakte, hiermee krijg je sneller dat het zadel warmte vasthoud, daarom zijn er veel die voor de Arizona hebben gekozen.

Die vaste ligging klopt wel, maar dat was bij Mone omdat die pommel in de spieren achter de schouder aan het hakken was... Hebben jullie dat niet? Met bredere paarden, dat ie gewoon te smal is?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:42

Eileen, mijn rarebiermerrie is ook heel breed (breder dan de KWPN-ers op stal gezien de zadelpasellende die ik al achter de rug heb) maar mijn BF ligt niet te strak naar mijn idee.
Schuift wel als de neten, dus ernstig goed voor mijn rechtzitten Haha!
De BM doet dat overigens ook een beetje, dat beest is gewoon te rond Lips are sealed
Dat is natuurlijk ook een nadeel van de roundskirts én boomloos denk ik, op een rond paard heb je dan, ondanks hele goede pads, toch eerder dat schuiven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:45

Inderdaad. Mijn zus vond het vreselijk instabiel zitten. Ik was er wel aan gewend. Reed daarvoor al een half jaar zonder zadel met een voltigepad, dus stabiliteit van beugels kende ik toch niet...

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:02

Hoe doen jullie dat met opstappen, als het zadel zo schuift? Op stal kan ik nog wel ergens een krukje gebruiken maar stel je voor dat je in het bos een keer om wat voor reden moet afstappen. Hoe kom je er dan weer op?

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:08

Ik reed veel zonder zadel en dan wordt je daar heel handig in, bijvoorbeeld een bankje of een omgevallen boomstam of een dikke steen of een paaltje of een wegwijspaddestoel of zet je paard in een greppel. Succes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:10

Die van mij schuift echt amper!

Hebben jullie ook de BF singel erbij? dat wil nog wel eens schelen.
Of een pad met sympanova onderkant (heeft mijn vriend.)
Mijne heeft gewoon een bont onderkant, maar is behoorlijk stabiel.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:14

Interessant topic! Ga ik maar even volgen!
Ik zit er ook aan te denken om een Nevada aan te schaffen. Ik heb inmiddels de Cheyenne, de London en het veelzijdigheidsmodel, waarvan ik even de naam kwijt ben Blond
De Cheyenne vond ik 't fijnste zitten.
Ik vind de Nevada het mooiste qua uiterlijk, maar ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, omdat ze die niet als testzadel hadden, waar ik geweest ben. Nog belangrijker: Ik heb ook nog even geen paard om hem op te testen....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:13

Paintlinger schreef:
Die van mij schuift echt amper!

Hebben jullie ook de BF singel erbij? dat wil nog wel eens schelen.
Of een pad met sympanova onderkant (heeft mijn vriend.)
Mijne heeft gewoon een bont onderkant, maar is behoorlijk stabiel.

Onderzijde pad scheelt absoluut, die met bont schuiven veel eerder dan mijn budgetpad. De vraag is alleen wat dan lekkerder zit voor het paard natuurlijk.

@Karina: ik stap altijd met een krukje op, en anders via paaltjes, heel enkele keer zonder, maar dan moet je gewoon verrekte snel zijn (leuk hoor, met die draalkonten van ons Knipoog )
Sapje is ook wel extreem rond hoor, dus hoop dat ik er met Dhari wat minder van ga merken straks, al is die ook behoorlijk, uhm, vadsig Lips are sealed

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:09

De Nevada is vaak te lang voor een fjord (met name bij weningen heb je daar last van) dus voor je er een aanschaft kun je beter eerst een testzadel proberen.
Ik had zelf voor Tjo voor de western de arizona, echt een wereldzadel! Als Cadiz straks weer zo ver is komt er op zeker weer een.
Maar eerst even zn stamboekproeven afleggen Haha!

Persoonlijk heb ik met geen enkel model (heb de Cheyenne, Arizona en London op Tjo gehad) last gehad van schuiven en stapte gewoon vanaf de grond op.
Onder mn arizona had ik een dikke neopreenpad liggen (en met wedstrijden een showblanket erover) en onder mn Cheyenne een HAFpad.
Ook nooit drukplekken gehad en zat als een huis.

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:04

[quote="corine1981]
@Karina: ik stap altijd met een krukje op, en anders via paaltjes, heel enkele keer zonder, maar dan moet je gewoon verrekte snel zijn (leuk hoor, met die draalkonten van ons Knipoog )
Sapje is ook wel extreem rond hoor, dus hoop dat ik er met Dhari wat minder van ga merken straks, al is die ook behoorlijk, uhm, vadsig Lips are sealed[/quote]

Jaja, de eerste keer dat ik hem bij Balder op had en erop zat "schrok" meneer en sprong 90 graden weg. Het zadel schoof ala minuut aan de zijkant van zijn buik en daar lag ik dus weer eens Clown
Gelukkig had ik een borsttuig om dus die voorkwam dat het zadel onder z´n buik hing. Nu moet ik wel bekennen dat hij niet goed goeg was aangesingeld, maar ook bij wel goed aansingelen schuift het. Huilen

Ik ga het nu nog proberen met een neopreenpad en een westipsingel. Haha! (de aanhouder wint)