Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jaycee_ schreef:Normaal kan je toch de fender doorschuiven (naar omhoog) zodat je je stijgbeugels toch korter kan maken zonder dat ze tegen de fender zitten.
Maar ik weet niet of dat bij alle zadels lukt. Bij mijn vorige zadel kon ik de fenders ook niet meer doorschuiven...
DubbelDun schreef:@Veulen84 : soms kan het helpen als je een 'notch' bij de fender maakt; een zgn inkeping waardoor je de fender nog een stukje korter kunt maken.
Eea is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel korter het moet; 5 cm is mogelijk, maar 10 niet meer.
Ik weet dat barefoot wel twee lengtematen in fenders heeft, dus ik neem aan dat ze ook gewoon in westernwinkels te koop zijn. MysticTinker schreef:Ik denk eigenlijk dat t het makkelijkst en ook het mooist is om een extra paar fenders met beugels te kopen in jouw maatIk weet dat barefoot wel twee lengtematen in fenders heeft, dus ik neem aan dat ze ook gewoon in westernwinkels te koop zijn.
DubbelDun schreef:@Veulen84: bij een gewoon westernzadels is het idd niet altijd even makkelijk om fenders te vervangen, soms moet je het zadel iets uit elkaar halen en als er spijkers ipv schroeven in zitten lukt het sowieso haast niet.
Buiten dat is het erg prijzig en als je maar 5 cm nodig hebt is mijn oplossing zelf te doen.
Je snijdt dus in de lengterichting naast de fenderriem 5 cm recht omhoog en op het brede deel kun je dit netjes afronden. Dat staat natuurlijker.