Nu wil ik me eerst eigenlijk eens heel goed gaan orienteren op welke zadels wel of niet geschikt zijn voor:
Korte paarden
Breed in de schouders
Geen schoft
De eisen die ik er zelf in zoek zijn:
Een wat naar achter gelegen beugelophanging
Wel een diepere zit, steun aan de achterkant
Niet al te zwaar vanwege mijn gezondheid en omdat Wodan wat kleiner is en ik wat groter
Het liefst een beetje een allround zadel, waar ik alles een beetje mee kan uitproberen zodat we samen kunnen uitvogelen wat wij het leukste vinden.
Verder moet het uiteraard goed passen en ben ik dus ook opzoek naar goede plekken die me kunnen helpen in Limburg.
Ik heb al contact gehad met Evelien van Euro-Horse maar zij kwam voorlopig niet aan deze kant
en aangezien gister definitief mijn dressuurzadel is verkocht heb ik dus niets meer om mee te rijden
Ik heb een budget dat ligt tussen de 500 euro en de 750 euro ongeveer, iets meer is misschien mogelijk bij het vinden van een super zadel!
Liever een kwalitatief goede 2dehandse uiteraard dan een leuk uitziend nieuw zadeltje van slechte kwaliteit.
Verder mag het ook een middenklasse nieuw zadel zijn aangezien ik door Wodans leeftijd genoodzaakt ben om over enige tijd de boel weer in te ruilen of te verkopen voor het geval hij nog verder groeit.
Het hoeft dus ook geen zadel te zijn wat 20 jaar meegaat, zolang de pasvrm maar goed is en het zadel niet binnen 2 jaar versleten is
Wel is het dus belangerijk dat een zadel enige inruiwaarde overhoud voor het geval ik over een klein jaar al naar een nieuw opzoek moet!
Zelf kan ik alleen zien of een zadel niet goed ligt, maar ik kan niet zien of het goed past bij een westernzadel dus ik moet ook echt iemand hebben die goed zicht heeft op pasvorm en mij niet alleen een zadel wil verkopen, wan Wodan zijn lichaam is HEILIG wil ik nog lang samen met hem plezier beleven!
Heeft er bevoorbeeld iemand ervaring met de Lonestarstore ( David )?
Hij verkoopt van die leuk uitziende Pool's zadels, hoe is hiervan de kwaliteit?
Dus alle goed tips zijn welkom