[WN] western of stock?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

narcoboy

western of stock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:01

vraagje,

wat zal het geschiktst zijn voor mij, een westernzadel of een stock? ik rij er dan voornamelijk buitenritten mee. ik krijg van een vhz zadel toch gauw last van mijn rug als ik lange ritten maak, maar ook wel last van mijn benen als ik mijn benen in een gedwongen houding recht naar beneden moet houden.
dus zat te twijfelen tussen een western of een stock. een stock geeft je meer stevigheid, maar dat dwingt je benen ook weer in een rechte houding, en een western zit net even wat losser... wat ook weer handiger kan zijn als je in de bak lekker wilt rijden.

kan iemand mij de voor en nadelen van beide zadels op een rijtje zetten misschien?
alvast bednakt!

Dana82

Re: western of stock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:10

Ik moet wel even opmerken dat er veel verschil bestaat tussen verschillende westernzadels. De ene zit zal je beter liggen dan de andere. Dat hangt ook helemaal van je eigen bouw (dikke/dunne poep, lange/korte benen enz), hoe je het zelf het makkelijkst zit etc.
Ik heb nu eindelijk het zadel gevonden waarbij ik toch diep zit, maar die mijn rug meer ondersteund. Daardoor heb ik minder last tussen mijn schouderbladen. Daarvoor reed ik ook met zadels waar ik goed in zat hoor, ik nam die zeurende pijn die volgende, er gewoon bij. Nu weet ik wel beter!
Gewoon even een opmerking Knipoog want aangezien ik nog nooit met een stockzadel heb gereden, kan ik je daar niet veel over vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:32

Bolieke schreef:
dikke/dunne poep

Hihi ik dacht wat staat dáár nu?? Maar zie dat je uit Vlaanderen komt Huilen van het lachen

Ik denk dat je even contact op moet nemen met wat zadelmakers van zowel western als stock zadels. Zoals hierboven word gezegd heb je veel verschillende soorten westernzadels en niet allemaal zitten ze even lekker. Over stock zadels weet ik niet veel, maar het kiezen van een zadel is zó persoonlijk dat het mss beter is als je het voor jezelf even uittest. Natuurlijk wel met iemand erbij die verstand heeft van de ligging van de zadels zodat het voor je paard ook comfortabel word.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:48

Miss_Montana schreef:
Bolieke schreef:
dikke/dunne poep

Hihi ik dacht wat staat dáár nu?? Maar zie dat je uit Vlaanderen komt Huilen van het lachen

De moment dat ik het poste, dacht ik al dat de Nederlanders dit weer heel verwarrend gingen vinden Haha! .
Even ter vertaling voor diegene die het nog niet doorhebben: het gaat hier over het achterste van de ruiter Knipoog .

Voor de rest geef ik helemaal gelijk!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:41