De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:57

Ik blijf ook zo blij met de freemax. Zaterdag in volle galop een aantal zijsprongen, noodstop en wat nog meer, easy peasy hahaha zit zo stevig in dat zadel.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:41

Ik ook nog heel erg blij.. ik heb alleen de laatste 2x met rijden dat ik met de riem van mijn fender achter mijn tie-strap blijf hangen, in alle gangen, wat kan dit zijn :?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:12

Ik heb gisteren sinds enkele maanden mijn Freemax terug uit de kast gehaald en meteen een buitenritje gemaakt. Heerlijk! <3
Het was me in de korte momenten dat ik gereden heb nog niet opgevallen, maar ik voel inderdaad elke beweging onder me. :D Ik hoeste en Aliaa schrok daar even van. Je zag uiterlijk niet dat ze verschoot, maar ik voelde een klein schokje door haar lichaam gaan. :P

bella24

Berichten: 834
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:55

Klopt ja. Ik merk met halthouden en achteruit dat mijn oudere paard ook veel directer op mijn zit reageert!

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:34

Even een vraag hier. Ik zou graag weten hoe een freemax zadel voelt bij het rijden.

Ik heb nu zinds een jaar een barefoot arizona, en merk vanaf het begin dat ik de balans van een boomzadel toch wel erg mis, bij een rengalop zit ik toch niet erg prettig.

Hoe zit dat met een freemax zadel voelt dit aan als een boomzadel?
Graag hoor ik het van de ervaren freemax rijders :)

Ik ben namelijk toch wel erg gevallen voor de freemax.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:37

Ik heb juist heel veel balans in mijn Freemax. Merk weinig verschil met een boomzadel. Mijn boomzadel zit zelfs minder stevig.

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:43

Ik zou zeker een passessie met Kitty overwegen in jouw geval :j is heel lastig te omschrijven en voor iedereen denk ik ook heel persoonlijk.

Ik vind de Freemax heerlijk stabiel zitten, máár moest echt even omschakelen na mijn boomzadel. Nu zat ik zelf ook met dat we nog geen bevestigde combinatie waren onder het zadel en dat ik door niet meer passen van mijn boomzadel ook een poosje niet had kunnen rijden, speelt uiteraard ook mee.

Maar met een passessie kun je vast heel goed het verschil voelen tussen de Freemax en de Barefoot.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:00

ik zat ook heel onstabiel op een barefoot behoorlijk wiebelig ik had de lazy mountain bij mijn freemax totaal geen last voelt inderdaad meer als boom zadel qua stevigheid

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:20

Kijk daar heb ik wat aan, wat fijn om te lezen, dan ga ik het misschien toch eens overwegen. :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:27

waar woon je?

heb je een pb gestuurd
Laatst bijgewerkt door SecretLIN op 06-07-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:30

SecretLIN schreef:
waar woon je?


Friesland, omgeving Leeuwarden

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:23

Ik had voorheen ook een barefoot arizona, hier had ik totaal geen balans in, en hij schoof enorm.
Ik heb toen een passervice gedaan bij Ella, en eigenlijk direct het zadel besteld!

Hij zit echt als een huis, met mijn arizona durfde ik niet meer te galopperen, met de freemax doen we niet anders meer

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:50

BellaSharon1 schreef:
Ik had voorheen ook een barefoot arizona, hier had ik totaal geen balans in, en hij schoof enorm.
Ik heb toen een passervice gedaan bij Ella, en eigenlijk direct het zadel besteld!

Hij zit echt als een huis, met mijn arizona durfde ik niet meer te galopperen, met de freemax doen we niet anders meer


Ik heb dus ook geen goede balans op mijn arizona, ik durf ook niet veel meer.

Dus ik ben niet de enige :)

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:28

Ik heb op dit moment een Atlanta waar ik verschillende trekpaarden mee rijdt. Mijn eigen paard wordt nu ingereden en daar wil ik uiteindelijk een zadel op die meer steun geeft. Ik hoop op de freemax of de silverado. Als ik jullie berichten zo lees, gaat dat met de Freemax wel lukken. Hopen dat mijn paard dat ook een fijn zadel vindt straks.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:35

Ik ben mijn vierjarige merrie rustig aan het inrijden met de Freemax. :) Tot nu toe nog geen problemen ondervonden, en mijn merrie is heel expressief wanneer ze iets niet oké vindt! :D Bij het opzadelen en opstappen blijft ze netjes stilstaan en geeft ze geen enkel teken van protest. Hier is het zadel goedgekeurd! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:43

tjaakje schreef:
Ik heb op dit moment een Atlanta waar ik verschillende trekpaarden mee rijdt. Mijn eigen paard wordt nu ingereden en daar wil ik uiteindelijk een zadel op die meer steun geeft. Ik hoop op de freemax of de silverado. Als ik jullie berichten zo lees, gaat dat met de Freemax wel lukken. Hopen dat mijn paard dat ook een fijn zadel vindt straks.

Ik heb ook een freemax op mijn trekpaard :j . Ben er erg tevreden over. Blijft keurig liggen en kan van de grond opstappen. Zit ook veel minder breed dan bijvoorbeeld een barefoot.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:02

Gloa schreef:
Ik heb ook een freemax op mijn trekpaard :j . Ben er erg tevreden over. Blijft keurig liggen en kan van de grond opstappen. Zit ook veel minder breed dan bijvoorbeeld een barefoot.


Kijk, dat zijn goede berichten. Ik kan niet wachten tot ik hem uit kan proberen.

anita121963

Berichten: 3
Geregistreerd: 31-08-17
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:30

Ik heb sinds 2 maanden ook een freemax op mijn trekpaard. Erg tevreden! Had vorig jaar een Ghost gekocht, maar die bleef schuiven omdat ze zo rond is.Afbeelding

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:53

Wauw, wat een mooi paard anita! Blij te horen dat de Freemax op die ronde knollen zo goed blijft liggen.

anita121963

Berichten: 3
Geregistreerd: 31-08-17
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:04

Dank je Tjaakje, ik ging kijken voor een haflinger, maar keek haar in de ogen en was verkocht :-) Heb haar nu anderhalf jaar, ik werd steeds onzekerder door het schuivende zadel, maar de freemax zit echt stevig! En ze loopt er goed onder

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:15

Super! Ik merk dat ik in de atlanta ook niet helemaal voldoende steun heb en daardoor onzeker wordt. Prima zadel voor m'n bijrijdbelgen maar voor m'n eigen wil ik graag steun en een stevig gevoel.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:58

Echt super leuk om al die berichten te lezen <3

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:36

hier ook niks anders weer zat laats op dressuurzadel van een vriendin wat bagger vergeleken met mn freemax

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:40

Ik had eerst een barefoot virginia rose, zat ik absoluut niet stevig in, had het gevoel dat als paard opzij zou springen oid ik er zo af zou liggen. Ik heb nu een Bob Marshall, maar ben erg nieuwsgierig naar de freemax.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:21

Heeft hier iemand nog belang bij een fork maat 4 voor een leuk prijsje? Blijft hier in de schuur liggen en dat is sunde :). Is een buffel.