De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:27

De afgelopen dagen het topic doorgelezen, wat een mooie zadels komen er voorbij!

Vinden jullie de zadels net zo stabiel en stevig als een boomzadel? Ik heb een pony met ataxie die de stevigheid van een boomzadel nodig heeft.

Ik heb al contact met Boomloos Zadelpasservice voor een afspraak maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:27

Ik vind het een stevig zadel. Je kunt het ook niet echt buigen ofzo. Ik ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee en heb geen spijt tot nu toe. Ik wil voor mijn andere paard ook een freemax :j

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:37

Ik vind het een fijn zadel :j En mijn paard ook.
Alleen wel een beetje jammer van de wachttijd op dit moment.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:07

Afbeelding

super fijn zadel erg stevig en stabiel vergeleken met een barefoot het voelt niet aan als boomloos

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:51

Hier blijf ik ook nog steeds serieus fan van het zadel.
Ondanks dat het de vorige test periode niet stevig lag bij mij, wil hem van de zomer nog een keer gaan testen.
Sowieso vind ik het uiterlijk van het zadel prachtig, maar het hele concept spreekt me erg aan.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:10

bij mijn tinker ligt hij juist super stevig en stabiel iets wat met barefoot zadels niet lukte

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:40

Juist daarom ben ik bang dat ik niet goed genoeg getest heb, omdat hij hier op veel ronde paarden (picknicktafels) wel goed blijft liggen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:47

Bij mij is inmiddels de passer langs geweest en hij paste goed. Bleef ook goed liggen en die van mij is ook echt model picknicktafel. Dus hij is besteld :D

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:49

Zie dat bedoel ik :D ;)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:20

Kijk is op de duitse verkoop sites ,daar staan er genoeg te koop, dan heb je een ingereden zadel ipv een nieuwe die nog ingereden moet worden.. van nieuwe modellen tot de oude medellen. Elk wat wils

Mij beviel de freemax niet, veel te breed voor mijn bekken,en kreeg ook pijn met lange ritten, korte ritten of bak rijden ging overigens top . verder lag hij goed op mijn paard. Ik.rijd veelal lange ritten dus de keuze was daarna vlot gemaakt .. :)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:33

Ik kreeg mijn Fork maar niet recht in mijn Freemax zadel. Na een aantal keer proberen kwam ik erachter dat de fork gewoon scheef was. Ik heb het zadel van Anita gekocht en zij had de fork nieuw gekocht bij Ride with a smile in Duitsland, heb diegene een berichtje gedaan en kreeg een bericht terug dat ik de fork op mocht sturen. Ze hebben hem onderzocht en hij bleek inderdaad scheef en ik krijg nu een nieuwe. Vind het echt super netjes en ben erg blij. Het is jammer dat hij scheef is, maar ben blij dat nu duidelijk is waarom het allemaal niet lukte :')

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:56

Jets schreef:
Ik kreeg mijn Fork maar niet recht in mijn Freemax zadel. Na een aantal keer proberen kwam ik erachter dat de fork gewoon scheef was. Ik heb het zadel van Anita gekocht en zij had de fork nieuw gekocht bij Ride with a smile in Duitsland, heb diegene een berichtje gedaan en kreeg een bericht terug dat ik de fork op mocht sturen. Ze hebben hem onderzocht en hij bleek inderdaad scheef en ik krijg nu een nieuwe. Vind het echt super netjes en ben erg blij. Het is jammer dat hij scheef is, maar ben blij dat nu duidelijk is waarom het allemaal niet lukte :')


Wie weet ..miss kwam daar mijn pijn wel weg !.. al zit ie wel erg breed voor mijn bekken. Maar wellicht nog is keer 1 testen ! Al dan een maat kleiner 16"is te groot ...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:28

dat zou balen zijn anita!
ik heb ook de 15 inch

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:30

Ik zoek idd ook een 15 inch, short... Die zijn er tweedehands ook niet veel, helaas.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:35

klopt had er mazzel mee twijfelde al teveel had nog een lazy mountain.. intussen waren er andere die hem wouden kopen maar lieten afweten met betalen waardoor ik het alsnog kon kopen.. moest wel een nieuwe fork kopen had maat 6 nodig zat maat 4 bij

maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:28

Hoi allemaal, ik ben ook in het bezit van een Freemax short Buffel en ben er super blij mee. Afgelopen week heeft Kitty mijn zadel gecontroleerd en bleek dat mijn pony na een jaar uit fork 4 is gegroeid. Jammer genoeg is de levertijd van een nieuwe fork meer dan een maand.. dus is er toevallig iemand die van z'n fork 5 af wil of weet waar ze op voorraad zijn??

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:41

Mijne heeft volgens mij 4 nodig, maar ik wil 5 wel houden en er edges voor bestellen haha.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:00

Ik heb ook een 5 met edges. Dus helaas, niet beschikbaar :D

Ik ben weer op zoek naar een pad. Ik heb bij aankoop van het zadel een Kifra gekocht, maar deze is te kort. Ik heb nog een pad van Mayatex, die had ik onder mijn andere zadel. Maar deze is te lang.
Nu heb ik er 2 van JV dekjes, waar je de inlages zelf in kunt doen. Maar nu na een half jaar gebruiken en een paar keer wassen, blijft hij niet mooi liggen. Onder de singel kruipt hij omhoog.

De fijnste pad die ik heb is er 1 van Diamond Wool, een relief pad. Deze heeft ruggengraatvrijheid, is mooi dik, van wolvilt en een prima lengte (75 cm).
Nu wil ik er een 2e pad bij. Maar Diamond Wool is niet goedkoop, (rond de 250 euro) en ik wil eigenlijk wel een andere kleur dan bruin :D
Dus ik ben op zoek naar een 2e pad, met wolvilten onderkant (of eventueel gewone wol, maar niet syntetisch ivm allergie), ongeveer 75 cm lang (80 is echt max), bij voorkeur zonder inlages met ruggengraatvrijheid. Losse inlages vind ik lastig :+
Het hoeft dus niet per sé een boomloze pad te zijn, maar als hij de ruggengraatvrijheid maar heeft.
Is nogal een uitdaging ben ik achter :D

Mocht ik niks vinden komt er denk ik maar een nieuwe Diamond Wool, maar ik hoop op een iets gunstiger geprijsd alternatief :+
Deze heb ik nu: http://www.diamondwoolpads.com/shop/pre ... elief-pads. Ik gebruik 'm zonder die losse inlages overigens.
Afbeelding

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:04

Heeft jou " picknick" tafel maar een 4 fork nodig?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:24

Eventueel een gewone Kifra pad? Want je had nu de budget toch? Die is korter dan de gewone.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:20

Op de site staan dat ze allebei 69cm zijn.
En voor dat geld durf ik de gok niet te nemen dat de gewone langer is :=
Plus dat ik dan weer met losse inlagen zit. Al beviel de Kifra wel goed. Behalve de lengte dan :j

Marieke: heb je het over mijn picknicktafel? :D
Die is gek genoeg niet zo breed. Dressuurzadel (laaaaang geleden) was ook maar medium wide.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:45

Haha ja amanda ik had het over die van jou O:)

Afbeelding

Dit is de short op een kifra pad.
Die 4 cm extra van de round ga je nog zat kwijt kunnen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:56

amanda ik heb nog christ roundskirt pad te koopAfbeelding

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:44

Als je wil heb ik wel een testpad voor je Amanda

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:06

Afbeelding
Misschien krijg je zo ook een beter beeld Amanda, ik heb de normale kifra onder een Freemax round. Bevalt mij perfect. Heb er een vork 5 in en Felix heeft ook aardig buik.