De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:07

Prachtig <3 De cow is ook erg mooi! Helaas echt geen budget voor na het aanschaffen van 2 zadels en een paard :=
De pad staat ook mooi! Ik twijfel nog over de kleur pad voor mijn 2e pad. Ik heb de royal blue voor mijn vosbonte Tinker. Vind het niet leuk/handig als ze beiden dezelfde kleur hebben, maar welke kleur wordt het dan wel :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:07

Amanda schreef:
Ooit als ik geld over heb

_O-

Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:08

Eveyy schreef:
Amanda schreef:
Ooit als ik geld over heb

_O-

Mijn vriend zegt al: je hebt een paard, dus heb je per definitie nooit geld over :+
Hij heeft een punt _O-

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:12

Amanda schreef:
Amanda schreef:
Ooit als ik geld over heb

_O-

Mijn vriend zegt al: je hebt een paard, dus heb je per definitie nooit geld over :+
Hij heeft een punt _O-[/quote]


*\o/* :j

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:29

Mooie pad Anita,toch weer turquoise..
Amanda ik vind die donkerblauwe ook erg mooi. Staat goed!

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:14

Mooie frisse kleur dat Turquoise, staat heel mooi zo met het zadel.

Heb zelf een bruine Kifra besteld, beetje saai/veilig maar vind ik wel mooi. Hoop deze week mijn zadel binnen te krijgen, en nog wat meer spulletjes in het bruin....Heb zelfs een mooie chocobruine cap gekocht bij de ej, die vond ik al heel lang erg mooi maar nu ik alles bruin krijg een goede reden om te kopen haha.

Mocht iemand nog een Kifrapad met een kleurtje te koop willen gaan zetten hou ik me aanbevolen.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag fanatiek meegedaan met de mini crossles op het ponykamp waar ik staf ben :-)

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:54

Mooie foto's!! Leuk zeg.

Morgen komt mijn nieuwe zadel, verheug me er op hihi.

Heb na lang twijfelen toch een Nurtural western hoofdstel bij besteld, best nog een zoektocht naar een winkel die de juiste maat op voorraad had. Gelukkig een tip gekregen waar er nog 1tje in voorraad was ;-P. Heb nog even getwijfeld over een FRA hoofdstel met kleine hackamore schaartjes maar de nurtural bevalt gewoon zo goed dat ik niet van mijn geloof wilde stappen . Van het weekend even mooie foto's maken van de hele nieuwe set. Zin in.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:08

Ollytje schreef:
Mooie foto's!! Leuk zeg.

Morgen komt mijn nieuwe zadel, verheug me er op hihi.

Heb na lang twijfelen toch een Nurtural western hoofdstel bij besteld, best nog een zoektocht naar een winkel die de juiste maat op voorraad had. Gelukkig een tip gekregen waar er nog 1tje in voorraad was ;-P. Heb nog even getwijfeld over een FRA hoofdstel met kleine hackamore schaartjes maar de nurtural bevalt gewoon zo goed dat ik niet van mijn geloof wilde stappen . Van het weekend even mooie foto's maken van de hele nieuwe set. Zin in.



Thnxs!

Ohhhh ben erg benieuwd na de niet-Italiaanse western dat is zon mooi hoofdstel maar wel prijzig.

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:53

Ja het deed ook wel een klein beetje pijn aan de portommonee allemaal haha, maar zeg eerlijk dit is wel een supermooie set zo... Als we het doen, doen we het gelijk goed.

Het is net pakjesavond, alles op 1 dag bezorgd. *\%/* Zit hier even een blij ei te zijn.

Zowel het zadel als het hoofdstel, wauw! +:)+ +:)+ +:)+


Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:21

echt mooi hoor!

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:04

Hele mooie set! Ben benieuwd hoe het op jouw paard staat :))

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 18:16

Prachtige set inderdaad zo! Ben benieuwd naar foto's van alles op je paard :D

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:29

Even een vraagje, ik had begrepen dat hoe hoger de Fenders bevestigd zijn hoe stabieler de beenligging. Is er een trucje voor om de fenders in het bovenste gaatje te krijgen of moet je gewoon veel spierkracht gebruiken?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:45

En als je hem straks op je paard hebt liggen nog zo een geluks momentje!
Hij rijd zo lekker :D

Sigge
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-17
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:31

Ik lees al een tijdje mee en ben altijd geïnteresseerd in (voor mij nog nieuwe) boomloze zadels, zo ook dit merk. Op dit moment in het bezit van een Barefoot Madrid en Startrekk Espaniola maar een western model blijft mij trekken. Hiervoor een Barefoot Arizona gehad op m’n inmiddels overleden Tinker maar na jaren plezier toch verkocht omdat het zadel belemmerde in mijn zit wat de andere 2 zadels niet doen. Nu is mijn huidige Tinker pas 2 jaar dus sowieso de komende 2 jaar zit ik er nog niet op (en misschien nog wel later). Ik rij ook nog andere Tinkers en daar liggen bovenstaande zadels op maar de planning is dat de Startrekk er op een gegeven moment eruit gaat en daar een Startrekk Western of Freemax Western voor terug komt.

Voor nu er even vanuit gaande dat een Freemax gaat passen op mijn Tinker. Heeft dit zadel ook een verplaatsbare beugelophanging? En in hoeverre zit dit zadel breed?

Op de breedste Tinker heb ik de Startrekk liggen omdat dit zadel een (veel) smallere zit heeft vergeleken met de Barefoot. Met mijn bekken en korte bovenbenen (ben sowieso al niet lang: 163) heb ik dit wel nodig op de brede paarden.

En zit er nog verschil in beide modellen? Behalve leersoort. Ben helemaal weg van de cognackleur! Dus als het een Freemax gaat worden dat moet het een Cow worden of ze moeten tegen die tijd ook de Buffel in cognac gaan leveren haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:07

Ik heb een startrekk western gehad voor mijn vorige pony. Nu een freemax op mijn trekpaard.

De freemax is veel meer westernzadel met een fijne zitvorm dan de startrekk :j

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:09

Ik zou de beide zadels gewoon testen, Ella van de boomloos zadel passervice heeft beide zadels in haar bus :j Ik heb ze ook beide getest, de startrekk lag niet stabiel op mijn paard, dus de keuze was voor mij simpel...

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:44

Mooie set!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:01

Ollytje schreef:
Ja het deed ook wel een klein beetje pijn aan de portommonee allemaal haha, maar zeg eerlijk dit is wel een supermooie set zo... Als we het doen, doen we het gelijk goed.

Het is net pakjesavond, alles op 1 dag bezorgd. *\%/* Zit hier even een blij ei te zijn.

Zowel het zadel als het hoofdstel, wauw! +:)+ +:)+ +:)+


[ [url=m/zv2YpO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Uiui wat super gaaf! Zag de foto op Facebook al voorbij komen!

Ben benieuwd na de foto’s met je paardje erbij :-)

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:08

De Freemax heeft geen verplaatsbare beugelophanging en is stugger/minder buigzaam als een Barefoot. Ik heb een Barefoot Madrid en kan wel zeggen dat ik de Freemax smaller vind qua zit als Barefoot. Ik heb trouwens met enorm veel plezier met mijn Madrid gereden, zadel lag op mijn fjord als een huis en gaf ook een heel veilig gevoel. Helaas schoof de Madrid op mijn Tinker, heb ook een Ghost zadel en die zit van alle drie de merken het smalst. Maar als je van Barefoot naar Freemax gaat dan kom je zeker smaller te zitten.


Sigge schreef:
Ik lees al een tijdje mee en ben altijd geïnteresseerd in (voor mij nog nieuwe) boomloze zadels, zo ook dit merk. Op dit moment in het bezit van een Barefoot Madrid en Startrekk Espaniola maar een western model blijft mij trekken. Hiervoor een Barefoot Arizona gehad op m’n inmiddels overleden Tinker maar na jaren plezier toch verkocht omdat het zadel belemmerde in mijn zit wat de andere 2 zadels niet doen. Nu is mijn huidige Tinker pas 2 jaar dus sowieso de komende 2 jaar zit ik er nog niet op (en misschien nog wel later). Ik rij ook nog andere Tinkers en daar liggen bovenstaande zadels op maar de planning is dat de Startrekk er op een gegeven moment eruit gaat en daar een Startrekk Western of Freemax Western voor terug komt.

Voor nu er even vanuit gaande dat een Freemax gaat passen op mijn Tinker. Heeft dit zadel ook een verplaatsbare beugelophanging? En in hoeverre zit dit zadel breed?

Op de breedste Tinker heb ik de Startrekk liggen omdat dit zadel een (veel) smallere zit heeft vergeleken met de Barefoot. Met mijn bekken en korte bovenbenen (ben sowieso al niet lang: 163) heb ik dit wel nodig op de brede paarden.

En zit er nog verschil in beide modellen? Behalve leersoort. Ben helemaal weg van de cognackleur! Dus als het een Freemax gaat worden dat moet het een Cow worden of ze moeten tegen die tijd ook de Buffel in cognac gaan leveren haha

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:20

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:00

Mooi man! Wat een lief snoetje ook :+:

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:06

Mooi hoor Ollytje

Sigge ik was onbekend met boomloze zadels. Toen ik van Engels Nasr western wilde omscholen, kwam ik uit op de Freemax. Op Equiday de Freemax, ghost en barefoot op de bok geprobeerd en toen vond ik de Freemax ook gelijk de fijnste. Passervice erbij gehad om ook op Felix uit te testen en ik was gelijk om. Nu na 2 jaar ben ik nog steeds verliefd op mijn zadel en nog nooit een seconde spijt of twijfel gehad. Qua wennen aan boomloos heb ik geen moeite gehad, wel moest ik wennen aan de fork (ik kwam van een dressuurzadel).
Ook zit het niet breder dan mijn dressuurzadel.
Maar dat is mijn mening :D misschien vind jij het zadel wel helemaal niet fijn. Ik ben destijds ook af gegaan op mijn eigen gevoel, kende ook niemand met een Freemax en ben mijn eigen pad gevolgd. Het fijne is dat je het zadel kunt testen, dat zou ik zeker aanraden wanneer je eraan toe bent. Wel natuurlijk na een passessie, want het zadel moet wel passen.

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:17

pmarena schreef:
Mooi man! Wat een lief snoetje ook :+:


Thanks, en wat vind je van mijn paard? _O-