[WN] Showspullen/kleding bij showmanship

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Showspullen/kleding bij showmanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:01

Hoi,

Ik ga volgende maand in Saasveld voor het eerst showmanship starten. Toch had ik nog wat vragen over de showkleding en spullen.
- Ben je verplicht om met een showhalster te starten? Of is het ook goed als je start met een goed/nieuw/schoon/net halster?
- Wat moet ik aan? Mijn 'gewone' showkleding is een nette spijkerbroek met blouse daarop. Kan ik hiermee ook meedoen aan de showmanship of is het verplicht om een halterjasje te dragen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Groetjes Nienke.

Haarbal

Re: Showspullen/kleding bij showmanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:20

Of een jasje daadwerkelijk verplicht is bij de WRAN heb ik nergens kunnen vinden; het staat echter wel supernetjes. Slankere dames zie je wel eens in van die halterblouses. Meestal draagt men er een pantalon bij ipv een spijkerbroek.

Je mag gewoon met een nylon halster starten, mits het er verzorgd uitziet.

Vergeet niet dat je een hoed op moet, mocht je geen hoed hebben dan moet je je cap op... Clown

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 12:29

Okee, dan ga ik gewoon mooi op zoek naar een nylon halster! En als ik dan ooit nog genoeg centjes Geld, geld! gespaard heb kijken we wel verder naar een echt showhalster.

Okee, maar een halterblouse heb ik ook niet. Ik heb wel genoeg jasjes in mijn kast hangen. Zal 1 daarvan ook goed zijn denk je? (je weet wel van die colbert-achtige jasjes) Een pantalon heb ik ook niet meer in mijn kast liggen. Heb volgens mij mijn enige pantalon die ik ooit heb gehad weggegooid, omdat ik dacht dat ik hem toch nooit meer aan zou doen Boos! . Nou ja, daar kan ik nog wel even naar op zoek. En oh ja, goed dat je het zegt over die hoed!! Een cap vind ik echt niet mooi, moet ik ook nog even naar op zoek.
Iig, bedankt!!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:15

Ik start de showmanship met een nette spijkerbroek, een mooie blouse en een hoed. Ik heb een goedkoop showhalster voor mijn paard. Bij de WRAN hoeft je paard geen showhalster om en hoef je niet persé in een pantalon met een halterjasje te starten. Gewoon je showkleding aan trekken en een mooi en net halster voor je paard en het komt helemaal goed Haha! .

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 17:26

Okee, bedankt! Ik ben op dit moment nogal blut, dus kan echt geen dure spullen aanschaffen. Had net wel een heel mooi halterjasje met slinky gevonden, maar misschien start ik ook wel gewoon in mijn blouse. Bedankt voor je tip!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:30

Ik start de IHT ook gewoon in een spijkerbroek en een blouse, en dat kan ook gewoon voor de showmanship vind ik

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:45

Persoonlijk vind ik het mooist als je zorgt dat je paard goed uitkomt. Dus niet teveel aandacht naar jezelf trekken als je geen showspul hebt dat in verhouding staat met het showspul van je paard. Eenvoud kan ook mooi zijn. houd het simpel, qua kleur en qua accesoires. Belangrijker vind ik dat het er strak en verzorgd ( aandacht voor detail) uitziet. Je haar netjes weg in een staart vlecht of knot, een nette hoed of cap met een beetje make-up en een glimlach. Misschien wat Bling als oorbel om te schitteren in de ring.
Ik geloof dat de glimlach het belangrijkste is eigenlijk Haha!

P.s bekijk foto's op i-net en zie wat andere doen en laten.. over smak valt te twisten, maar dan heb je een leidraad bv:
http://www.pbase.com/joska/halter1

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:14

Okee, bedankt. Ik snap nu dat het geheel erg netjes en eenvoudig uit moet zien. Ik ga eens mijn hele kast overhoop halen. Heb in de loop van de jaren heel wat jasjes/colbertjes verzameld (geloof dat ik nog een donkerpaarse, groene en zwarte heb liggen). En als ik de foto's bekijk heb ik wel wat jasjes hangen die erop lijken qua model. En dan gewoon een nette slinky eronder, mooie broek, en een halster in dezelfde kleur erbij zoeken. En als het allemaal niet lukt dan trek ik gewoon mijn 'normale' showkleding aan. Maar iig bedankt, het is een stuk duidelijker geworden!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:02

dapperdier schreef:
Persoonlijk vind ik het mooist als je zorgt dat je paard goed uitkomt. Dus niet teveel aandacht naar jezelf trekken als je geen showspul hebt dat in verhouding staat met het showspul van je paard. Eenvoud kan ook mooi zijn. houd het simpel, qua kleur en qua accesoires. Belangrijker vind ik dat het er strak en verzorgd ( aandacht voor detail) uitziet. Je haar netjes weg in een staart vlecht of knot, een nette hoed of cap met een beetje make-up en een glimlach. Misschien wat Bling als oorbel om te schitteren in de ring.
Ik geloof dat de glimlach het belangrijkste is eigenlijk Haha!

Ik ben het niet met je eens, of slechts gedeeltelijk Haha!
Bij de halter is het idd je paard die op moet vallen en moet je er als handler 'gewoon' netjes & verzorgd uitzien.
Bij showmanship at halter is het echter de handler die wordt beoordeeld! Niet alleen de uiterlijke verzorging van je paard telt dan, maar ook je eigen show outfit en zelfs je haardracht en make-up! Tong uitsteken
Bij sah draag je dus een showmanship blouse of jasje op een (eventueel bijpassende) pantalon Ja

voorbeeld kleding halter: http://leaningh.net/barlinkmachomannationalwin.jpg
voorbeeld kleding showmanship at halter: http://www.sarah-posthoff.de/images/05.png of http://www.isoldmyhorse.com/images/hors ... 108118.jpg Tong uitsteken

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:22

Klopt, ben het met WB eens! De SAH is een onderdeel waarbij de handler "zwaarder" beoordeelt wordt dan het paard. Buiten de "aankleding" etc. van de handler, moet je hierbij ook denken aan hoe je je paard presenteert. Presenteer en show je paard met de trots die je voelt, straal het uit, chin up, kijk vriendelijk/glimlachend en open naar de jury met een blik van "kijk es wat een prachtig paard ik heb en wat ik met hem/haar kan...". Dit is ook een belangrijk element in dit onderdeel, want het gaat om jou.....

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:53

Ik snap dat het gaat om de manier hoe ik me presenteer en daarbij is het paard een 'hulpmiddel'. Ik ben op dit moment dan ook flink aan het oefenen wat Axefield zegt.
Gisteren heb ik dan ook even mijn hele kast doorgespit. Is het trouwens verplicht/gewenst om een donkere kleur jasje te dragen. Ik heb namelijk in mijn kast een groen (niet heel donker, maar ook niet heel erg knal) jasje gevonden. Die zit gewoon mooi lang en aangesloten. Daaronder wil ik dan een witte of zwarte slinky doen, zodat het geheel een beetje rustig wordt. En ik doe denk ik gewoon mijn spijkerbroek aan, gewoon omdat die donkerblauw is en ontzettend lang. Als ik weer naar een pantalon moet gaan zoeken ben ik bang dat dat niet gaat lukken ivm mijn lange benen. Dan wil ik een groen halster gaan zoeken wat bij het jasje past en groene knopjes voor in mijn oren. En ik wil nog op zoek naar een mooie zwarte hoed. Denken jullie dat dit goed is voor SAH??
Verder bedankt voor alle reacties en tips.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:03

Qua kleur ben je helemaal vrij om te doen en laten wat jezelf wilt, ik zou als je een zwarte hoed neemt dan ook een zwarte slinky erbij doen i.p.v. een witte dat geeft een rustiger geheel.
Misschien nog een vouwnaad in je broek strijken is wel zo netjes.
Je paard is wel je hulpmiddel maar die moet er wel spik en span uitzien, dus schoon en glimmend en eventueel de manen kort en in braids, of een hengstenvlecht.
Voor de rest geloof ik dat je er straks heel netjes gaat uitzien. Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:52

Okee, dan ga ik gewoon lekker in groen!! Vind een kleurtje ook wel wat leuker staan, omdat Asterix zwartbont is en dan wordt wit/zwart zo saai. Het is me helemaal duidelijk, bedankt!!