Western store heeft speciale olie waarmee je zadel de kleur blijft die t is! Zo bleven mijn zadel en netjes en in de kleur die ik wilde was trouwens wel voor de lichtere zadels*
Zoiets moet ik ook aanschaffen. Durf mijn hoofdstel niet te oliën/vetten met de spullen die ik nu heb. Veel te bang het verkleurt.
Anoniem
Geplaatst: 16-01-12 16:14
Dat is Lexol Neatsfoot oil Non Darkening (de créme fles).
spicegirl
Geplaatst: 16-01-12 16:18
light oil verkleurt altijd. door gebruik (zweet) en de zon. ook non darkening doet het toch nog verkleuren, na verloop van tijd. ik vind dat ultra light , en net -nieuw- light oil niet zo mooi. geef mij maar met een beetje patina eraan..
Signe
Geplaatst: 16-01-12 19:01
Ik zou voor zoiets gaan. Ik vond het mijn pony niet geweldig staan, maar die van jou kan het wel hebben denk ik.
Die van paintlinger heeft erg fraaie decoraties vind ik!!
Ja ik ga ook een keer! Het hoofdstel van Raya: We wisselen vrij regelmatig met bit, dan een shank, dan een snaffle etc. Deze had ze al maar vind hem zo mooi dat ik geen nieuwe ga kopen En haar nieuwe pad in licht roze dan Komt eind van de maand
Jaycee_
Geplaatst: 16-01-12 21:22
Heel mooi hoofdstel!! Vooral voor een snaffle, niet zo met shank bit...
Klimop
Geplaatst: 17-01-12 20:02
Mijn paardje wordt eind april 3 jaar en we zijn langzaamaan begonnen met zadelmak maken... daarvoor hadden we natuurlijk een zadel nodig Dus een mooie tweedehands Continental gescoord en nou kan ik ook mee doen in het show je tack topic
Kleurtje staat haar mooi! Je pad zit inderdaad wel verkeerd om, die lederenvlakken horen onder je fenders.
tones
Geplaatst: 17-01-12 20:24
Mooie set!
Klimop
Geplaatst: 17-01-12 20:52
Idd mijn fout, normaal gesproken gebruik ik altijd pads met zo'n vlakje boven de schoft en dat heeft deze niet, dus daarom is het me blijkbaar niet opgevallen Vind het zo zonde dat je dan bijna niks van dat leren vlak zien hahaha
Het zadel was eerst trouwens medium oil en had geen (zilveren) conchos erop zitten, dus ben een paar uur bezig geweest met oppimpen Voor en na Maar ben erg blij met het resultaat, en vind dat de lichte zitting door het contrast nu beter uitkomt + ik houd ervan als alles matcht
Oh wauw mooi geworden zeg! Staat haar schitterend.
Klimop
Geplaatst: 17-01-12 21:07
Thanks ! Heb hiervoor lederbeits gebruikt, maar had in eerste instantie een beetje onderschat hoe moeilijk het zou zijn (als je alles 'egaal' verft ziet het er heel nep uit, en de grens tussen mooie vlekken en lelijke vlekken ligt erg dicht bij elkaar), het is echt een vak apart door die pad voel ik me nou trouwens wel een ongelooflijke noob zeg waarom maak ik in godsnaam nu nog zo'n stomme fout ??
Blanket
Geplaatst: 17-01-12 21:17
Het veranderd verder niks aan de vorm hoor! Zo te zien is dit namelijk een rechte pad, volgende keer beter toch?
Klimop
Geplaatst: 17-01-12 21:21
Als het geen rechte pad was geweest had ik het ook wel gezien... *grinnik* Maar laten we inderdaad maar doen alsof het nooit gebeurd is
Zo dat is een knap opknapklusje zeg!! Schitterend! knap gedaan. Het hoofdstel is prachtig, gevlochten neusriem, mooi!
Wranglerbutt
Geplaatst: 18-01-12 00:17
dapperdier schreef:
Zo dat is een knap opknapklusje zeg!! Schitterend! knap gedaan.
Eens! Zadel is er 100% op vooruit gegaan Ik vind Continental zadels doorgaans spuuglelijk
Klimop
Geplaatst: 18-01-12 08:22
Ik vind Continentals over het algemeen niet lelijk, maar bij deze moest ik eerst ook even door het uiterlijk heen kijken... gelukkig kan ik vaak bij lelijke dingen wel zien hoe ze zouden kúnnen worden, dus heb er uiteindelijk geen spijt van gehad Ben al blij dat ik een passende roundskirt heb kunnen vinden van < 65cm voor haar korte ruggie en over een half jaar is ze er misschien wel weer uitgegroeid dus op deze manier kan ik 'm waarschijnlijk nog met winst verkopen ook
En ben ook erg blij met de sidepull ! Heb het hoofdstel (zonder neusriem) gescoord bij de xxl christmas sale en het gevlochten neusbandje van IcePrincess op Bokt