[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:26

troi schreef:
Is er weer een nieuw type of bedoel je de zadels vanaf 2014?

De zadels die ik nu verkoop zijn de nieuwste zadels, dus de modellen vanaf 2014 :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:06

Kitty_ schreef:
troi schreef:
Is er weer een nieuw type of bedoel je de zadels vanaf 2014?

De zadels die ik nu verkoop zijn de nieuwste zadels, dus de modellen vanaf 2014 :)

Mooi!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:22

Kitty_ schreef:

Kun je wat uit de doeken doen over het binnenwerk ("boom")?
Ik heb begrepen dat daar wel eea is veranderd tov de oudere modellen?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:12

Mac schreef:
Kitty_ schreef:

Kun je wat uit de doeken doen over het binnenwerk ("boom")?
Ik heb begrepen dat daar wel eea is veranderd tov de oudere modellen?

Bedoel je de basis van het zadel zelf? Want er zit geen boom in :o
De basis is gemaakt van gespoten foam. Dit foam vormt zich uiteindelijk naar de rug van je paard ( voor foto's klik hier: http://www.kifrahorse.nl/freemax-western-2.html)
Op mijn site heb ik ook de aanpassings punten neergezet van de nieuwe zadels tov de oude Freemax Western modellen: http://www.kifrahorse.nl/webshop/freemax-western/

Mocht je nog vragen hebben, pb of mail gerust! :)

DubbelFun

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:27

@Kitty: waarom zit er 500 euro verschil tussen de lichte Short Cow en de donkere Short Buffalo ??
En met welke pommel wordt een zadel standaard geleverd.. of is dat afhankelijk wat het paard in kwestie nodig heeft ??

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:30

Hmm... ik vind die nieuwe modellen helemaal niet zo mooi :o Wil graag zo'n oudere, zijn die nog ergens leverbaar?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:34

Gezien de problemen die die zadels hadden met de beugelophanging (uitscheuren) moet je die niet meer willen hebben :D

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:39

O ja, dat was me even ontgaan :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:27

DubbelDun schreef:
@Kitty: waarom zit er 500 euro verschil tussen de lichte Short Cow en de donkere Short Buffalo ??
En met welke pommel wordt een zadel standaard geleverd.. of is dat afhankelijk wat het paard in kwestie nodig heeft ??

De ene is van koe gemaakt DD de ander van buffelleer ;) Dat is en het prijsverschil en het kwaliteitverschil. De koe is kwa kwaliteit leer beter, en blijft langer mooi.

De mijne werd standaard geleverd met de pommel die ik nodig was voor het paard waarop hij gepast is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:21

Maar dan nog is het prijsverschil véél te groot. Een komplete koeienhuid kost iets van 200/300 euro en die buffelhuid is ook niet gratis !!
In het er omheen 'vouwen' zit geen extra mankracht, dus dát maakt het verschil niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:42

Kitty_ schreef:
Bedoel je de basis van het zadel zelf? Want er zit geen boom in :o
De basis is gemaakt van gespoten foam. Dit foam vormt zich uiteindelijk naar de rug van je paard

Ja dat bedoelde ik idd :-) . Ik dacht dat dat veranderd was maar dat is dus niet zo.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:41

Naar mijn info zit er niet alleen maar foam in. Maar foam versterkt met kunststof strippen. En zo rigide voelt hij ook wel.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:53

Ah ok, daar zijn dus nog wat vraagtekens bij :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:27

En hoe snel gaat dat 'aanpassen aan de rug' ?? Want zolang je het zadel op één paard gebruikt zal dat geen probleem zijn, maar wat als je het zadel op meerdere paarden wilt gebruiken.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:02

DubbelDun schreef:

De cow zadels zijn gemaakt voor (zeer) intensief gebruik. Er zit een verschil in leder kwaliteit tussen de buffel en cow. Daarnaast is het cow zadel voorzien van een (hand gemaakte) tooling en nubuck zitting.

Het zadel wordt gelijk met de juiste fork geleverd. :)
Hoe snel het zadel zich aanpast is geheel afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je rijd. Als je het zadel voor 2 paarden intensief wil gebruiken adviseer ik eerder om een 2e zadel aan te schaffen. Zoals gezegd past het zadel zich aan naar de rug van het paard, maar dit heeft even tijd nodig en zal niet na 1 rit gebeurd zijn.

@ Pasterza, ik heb nog een 2e hands ouder model liggen, is nauwelijks gebruikt. ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:15

Ik kom hier ook even meelezen, vanwege de bouw van mijn merrie is een goed zadel vinden lastig...Ik heb er nu een Engels zadel op liggen maar wil uiteindelijk graag naar western/recreatief.
Hoe zijn de ervaringen van Bokkers met een nieuw model freemax zadel?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:05

Wildgirl, is je Duits een beetje goed? Er is een facebook groep in het Duits waar je veel kunt vinden over de Freemax Western ;-)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:21

Kitty_ schreef:
Wildgirl, is je Duits een beetje goed? Er is een facebook groep in het Duits waar je veel kunt vinden over de Freemax Western ;-)

Ik ben redelijk taalgevoelig...met uitzondering van Duits ;-)
Ik kan via een vriendin een model uit 2015 passen, een 16 inch met boommaat xtra full quarter.
Ben benieuwd hoe dat zal liggen.
Zijn deze zadels, uiteraard incl een goede pad, ook geschikt voor de ruiters met een maatje meer?
Mijn ervaring in het algemeen met boomloos is, is dat dit niet zo verstandig is nl....

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:56

Wildgirl schreef:
Kitty_ schreef:

Ik ben redelijk taalgevoelig...met uitzondering van Duits ;-)
Ik kan via een vriendin een model uit 2015 passen, een 16 inch met boommaat xtra full quarter.
Ben benieuwd hoe dat zal liggen.
Zijn deze zadels, uiteraard incl een goede pad, ook geschikt voor de ruiters met een maatje meer?
Mijn ervaring in het algemeen met boomloos is, is dat dit niet zo verstandig is nl....

Ahh das jammer...

Je kunt via Lilianne Boomlooszadelpasservice.nl een Freemax Western testen. Zij heeft een 16 inch short zadel liggen. Ze heeft tevens een fork meter bij zich. Ik heb zelf nog een 2e hands oud model zadel met 17 inch seat liggen (ziet eruit als nieuw), daar pas je met zeker met een maatje meer in. Belangrijk is wel dat je er een goede pad onder doet. Indien je twijfelt zou je bijvoorbeeld voor een Grandeur Physio pad kunnen gaan, deze heeft een dubbele laag met inlagen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:42

Mocht de dame van boomlooszadelpassn te ver weg zitten (ik heb even gegluurd en zag meer dan 200km enkele reis) dan zit er vlak over de duitse grens in Leer een duitse zadelpasser met oa freemax (ride with a smile) Zij komt ook bij mij. Hopelijk binnenkort, zodra de extra lange fenders geleverd zijn van het startrekk zadel, ik laat drie merken/ modellen passen namelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:59

Ik heb voor beide hafs het nieuwste model freemax. En tot nu toe bevallen ze goed.
Ben benieuwd op langer termijn.
Ze zitten ook erg comfortabel.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:14

Welke pad vinden jullie fijn voor onder een boomloos Westernzadel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:16

Over welk merk/model zadel heb je het dan ?? En wat is de vorm van het paard ??

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:22

DubbelDun schreef:
Over welk merk/model zadel heb je het dan ?? En wat is de vorm van het paard ??

BM square trail. Komt op een arabier te liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:28

Een Skito is altijd een aanrader. Afhankelijk van de rugvorm (iets hol of overbouwd) kun je inlages bestellen.
Verder is een pad met ruggengraatvrijheid en een gecontourde vorm altijd een must.