Vandaag mijn Muck Boots Ryder binnen gekregen. Echt super blij mee! Zitten heerlijk, lekker warm en het aller belangrijkst echt 100% waterdicht wat wel fijn is met alle blubber momenteel. Vind ze ook niet heel lelijk voor een rubberen laars.
Hobbyhorse
Geplaatst: 15-01-16 21:06
@Chelsey Mooi hoor, maar ik vind dat ie sowieso met alles goed staat
@Kasmir Die zien er heel prima uit , stoer ook. Is dat bovenste donkerste bruin dan ook gewoon glad? of van dat suède-achtig spul waar blubber aan blijft plakken ?
Kasmir
Geplaatst: 15-01-16 21:09
Bovenste is niet glad maar ook niet suède.. Lijkt nog het meest op van dat spul waar wetsuits van gemaakt worden (neopreen?). Het is daardoor lekker soepel/elastisch en warm.
Ok maar denk je dat als je er mee in hele diepe blubber gaat lopen dat je dat er slecht af krijgt naderhand ?
Kasmir
Geplaatst: 15-01-16 21:41
Nee dat spoel je er wel met wat water af. Natuurlijk wel moeilijker dan met helemaal rubber/leer maar ze geven met rijden wel heerlijk vrijheid in de enkels en ze zijn warm/soepel. Heeel eerlijk: ze zijn ook puur voor gebruik op stal dus de kans dat ik ze schoon ga schrobben is vrij klein . Ik doe vaak als ik weg ga even de tuinslang eroverheen, daardoor vermoord ik de meeste lederen laarzen zo snel xD. Wilde beetje western look 100% waterdichte, onderhoudsarme stallaarzen met een goed voetbed.
Hobbyhorse
Geplaatst: 15-01-16 22:20
Haha , ik ben om geloof ik Kasmir ga er ook eens naar kijken. Valt de maat normaal vergeleken met je gangbare schoenmaat?
Kasmir
Geplaatst: 15-01-16 22:39
Haha bij ons is het nu gewoon een natte bende (enkeldiep als ik de paarden uit t weiland moet vissen) dus was expliciet opzoek gegaan naar iets zonder leer. Leder moet je met alle nattig- en viezigheid goed onderhouden en daar ben ik dan weer wat te makkelijk in . Dit is onderhoudsvrij dus echt iets voor mij ze zijn wel grover dan een gewone westernlaars maar vind ze wel stuk mooier dan een gewone rubberenlaars + ze zitten lekker & warm xD. Ik heb zelf maat 39 en van deze laars maat 39-40 genomen dat past perfect, kan er als ik wil ook nog iets dikkere sokken in dragen maar met dunne sok zaten ze ook gewoon lekker.
Ik doe vanavond even een aan-fotootje. Hoog valt mee maar bij mijn enkel prikt het leer wat. Maar ach niet erger dan mijn Lipica's destijds en het worden toch showlaarzen, dus kilometers zullen ze niet hoeven doen.
YildizArabs
Geplaatst: 20-01-16 13:03
Waaaauwww! Mooi Rije!
Wranglerbutt
Geplaatst: 20-01-16 13:48
Nice boots! De beste manier om rijlaarzen 'in te lopen' is door er mee te gaan rijden!
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 20-01-16 13:51
Moet het eerst wat beter weer worden...! Van de zomer een keer mee rijden ofzo...