[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:18

Ik ga pas soppen van de lente ;) nu borstel ik alleen, ik wil niet met de beschermende vetlaag klooien ;) het beschermt haar huid nu prima;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:22

Nou de benen wassen kan weinig kwaad ;) maar ik ben dan ook een piet lut en ik heb een spuughekel aan vieze paarden...

Afbeelding

Afbeelding

dat valt hier wel aan af te zien denk ik ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:27

de mijne zn benen zijn opgeschoren, en worden dagelijks 2 x gepoetst, en regelmatig gewassen. ik wil ook geen zwarte /gele/modderpoten, i.p.v. wit.
en nooit geen mok, of wat dan ook (zowel bij dit paard, als de vorige ).

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:37

(essie.. dat paard is echt wauw! :-) )

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:39

ik ben ook zo verliefd op haar!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:46

Ik heb trouwens een showpad gekocht bij arthur tijdens de kerstsales die ik maar al te graag eens wil laten zien. HELAAS kan ik nog een maand niet rijden met mijn paardje, en dan zie ik de lol er niet van in om haar is even op te zadelen...en weer af te zadelen :p

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:47

Tinkers zijn gevoeliger voor Mok.. Haar sokken houden vuil buiten. Als ik ze ga wassen, dan gaat dat vetlaagje weg, en komt het vuil alsnog op haar huid. Zo hou ik de natuurlijke bescherming in stand.. Van de zomer is ze weer schoon ;) Nu dan maar niet.. ach.. ik hoef gelukkig geen shows te doen met haar o.i.d. nu. ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:48

Gleyla schreef:
Ik heb trouwens een showpad gekocht bij arthur tijdens de kerstsales die ik maar al te graag eens wil laten zien. HELAAS kan ik nog een maand niet rijden met mijn paardje, en dan zie ik de lol er niet van in om haar is even op te zadelen...en weer af te zadelen :p

kun je hem niet zo even laten zien? ik ben zo benieuwd!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:17

Ik moet sowieso eerst mijn fototoestel opladen, maar zal een van de dagen een foto plaatsen. Het is een kleur die ik nog nooit gezien had, en kostte maar 10 euro (echt niet normaal)..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:18

10 euro? dat slaat echt nergens op! hahaha!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:21

Is het wel een kleur die je kunt beschrijven?? ik ben nu wel helemaal benieuwd!! _/-\o_

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:33

foto van de blanket, zonder paard ? *-:)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:36

Ik ben ook wel benieuwd naar die blanket, €10 dat is echt niks. Zo jammer dat ik dit jaar niet naar de Christmas sale kon. -O-

essiedepessie schreef:
Diaz haar beentjes mogen wel eens in het sop ;)

Daar moet ik het mee eens zijn. Ik heb ook een hekel aan vieze paarden. Nou heb jij het BTW ook wel makkelijk getroffen met zo'n geweldig donker paard! Als je haar ooit zat bent..... ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:41

ja maar donker wordt ook vettig en dof, ik hou gewoon van schoon, heb ook een hekel aan oud zweet etc.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:40

Moderatoropmerking:
Even een algemene opmerking, willen jullie met jullie berichten rekening houden dat SPAM op Bokt niet is toegestaan. Het aanprijzen van producten van je (web-)shop valt onder SPAM. Je kan daar meer over lezen in onze Boktregels. Je kan iemand altijd per PB benaderen maar op Bokt dit gelieve niet te doen.

Mochten er vragen of onduidelijkheden hierover bestaan ben ik per PB te benaderen hierover :)

Veel plezier verder met het showen van jullie Tack +:)+

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:40

essiedepessie schreef:
ja maar donker wordt ook vettig en dof, ik hou gewoon van schoon, heb ook een hekel aan oud zweet etc.

Dat is waar, maar geen vieze gele vlekken. Met mijn Appaloosa (inmiddels verkocht) had ik heel wat poetswerk, niet dat ik het erg vind hoor want ik vind poetsen juist leuk. Maar het scheelt toch wel als je paard geen tot weinig wit heeft.

Ik wilde eigenlijk nog wachten met het "showen" van mijn nieuwe showhoofdstel tot ik bijpassende teugels, kinriempje en bit had.. maar ik kan het niet laten. :o :D
Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:27

Wat betreft de reacties op Diaz foto..: Nou mijn paardenbeentjes zijn ook lekker vies hoor. Maar komen wel zoveel mogelijk buiten. Beter vies en buiten dan de hele winter op stal en steriel schoon…

Net hoofdstel toch? Ik heb ook een one ear + snaffle (okay dressuur-watertrens) En die cap komt me ook bekend voor :D

Mooi hoofdstel Blanket, wauw :9

De teal showblanket weer voor bij zien komen, als tie ooit ergens in de aanbieding komt is tie denk ik toch ‘mine’ ook al zonder lederen rand en tassel, maar we blijven door zoeken ;)

@ Gleyla; ik ben ook wel benieuwd naar je pad!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:32

leuk hoofdstel,blanket ! :j

@coentjuh - overdreven reactie.weinig paarden staan steriel, en de hele dag binnen.de mijne ook niet,maar ik neem wel ff de moeite (heel veel moeite :( ) om hem schoon te houden.viezigheid is ook een broeiplaats voor mok e.d.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:35

@ blanket, lever maar in! ik wil hem! waar komt die vandaan?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:39

spicegirl schreef:
,maar ik neem wel ff de moeite (heel veel moeite :( ) om hem schoon te houden.viezigheid is ook een broeiplaats voor mok e.d.

Hiermee impliceer jij dat ik te lui ben om haar schoon te maken? inplaats van haar op deze manier juist tegen mok beschermd te houden..
Tinkers hebben niet voor niets zulke behaarde benen.. juist, om het vuil buiten te houden, en dingen als mok buiten de deur te houden.

Het is een keuze die ik maak.. Door haar vacht niet te soppen hou ik haar huid schoon. :j Gezondheid gaat voor ijdel bij mij.. :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:42

sjemig.....lekker belangrijk of er wel of geen zand op de benen zit zeg 8)7

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:48

essiedepessie schreef:
@ blanket, lever maar in! ik wil hem! waar komt die vandaan?

Gaaf hé! Toen ik hem zag moest ik hem gewoon hebben, het is een Circle Y. :D Heb hem van een bokker overgenomen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:58

@diaz- kort van lont ? jouw naam heb ik niet genoemd. kan mss anders op je overkomen,maar zeker niet mijn bedoeling. ik zei alleen dat mijn paard ook lekker door de bagger gaat (kan met dit weer ook niet anders ), en het is een viezerik op stal,maar ik poets me iedere dag de rambam. tenzij er een naam bij staat, bedoel ik niemand.ik spreek alleen voor mezelf.

@blanket- doet me wat denken aan mn Kathy's uit mn profiel..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:04

Diaz schreef:
spicegirl schreef:
,maar ik neem wel ff de moeite (heel veel moeite :( ) om hem schoon te houden.viezigheid is ook een broeiplaats voor mok e.d.

Hiermee impliceer jij dat ik te lui ben om haar schoon te maken? inplaats van haar op deze manier juist tegen mok beschermd te houden..
Tinkers hebben niet voor niets zulke behaarde benen.. juist, om het vuil buiten te houden, en dingen als mok buiten de deur te houden.

Het is een keuze die ik maak.. Door haar vacht niet te soppen hou ik haar huid schoon. :j Gezondheid gaat voor ijdel bij mij.. :')

Je hoeft niet in de verdediging hoor. Inderdaad, wat Quartel zegt, lékker belangrijk :D Mijn paard heeft geen sokken maar wel witte benen. Die poets ik zo nu en dan...Als ik er zin in heb 8-) En weet je wat het beste werkt? Lekker even laten rennen in een natte bak/paddock, en het zand laten zitten. Als dat er de volgende dag af glijdt, spierwitte beentjes ;)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:05

@Spicegirl Lijkt er inderdaad wel wat op. Alleen heeft deze geen studs maar (in iets mindere maten) met diamantjes ingelegd. Kwa tooling en kleur lijkt hij wel erg! Gaaf hoofdstel hoor! :j