[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:36

Klopt, dat lijkt idd op de foto maar ik denk dat dat de hoek is waar hij op genomen want er is wel gewoon genoeg ruimte tussen de bosal en de neus, ik ben hier erg strikt op :)

Josefien

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:07

Spatter, prachtig paard en mooie set!
unicumW ik vind die paarse ook echt te gek!
Djulitaa vind bosalloos ook erg mooi. Ik weet zo niet waar je dat kan kopen, ik zou iets laten maken, ik heb net bij Triple Horn een sidepull laten maken in roodbruin leer (Burgundy) zelfde kleur, tooling en concho's als zadel.(hm bedenk me net dat het al klaar was maar nog niks gehoord heb wanneer het bij Evelien van Eurohorse is..) Mogelijk kunnen zij ook iets maken op maat van je paard waar een bosal in kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:13

spicegirl schreef:
en ik heb nog een mooi onderschrift! ;)

sorry, ben op zoek naar een trainingshoofdstel in een andere kleur.

Ga morgen even bij Arthur's kijken of die iets leuks heeft.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:26

je zei toch roodbruin ? en mooi. dan denk ik niet aan een trainingshoofdstel :P
laat je wel zien wat je gescoord hebt ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:35

spicegirl schreef:
je zei toch roodbruin ? en mooi. dan denk ik niet aan een trainingshoofdstel :P
laat je wel zien wat je gescoord hebt ? :D

Met mooi bedoel ik een beetje tooling en vooral goede kwaliteit }:0 . Ga eerst m'n set compleet maken en dan foto's plaatsen, anders moet ik een maand wachten ;) .

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:15

Josefien schreef:
Spatter, prachtig paard en mooie set!
unicumW ik vind die paarse ook echt te gek!
Djulitaa vind bosalloos ook erg mooi. Ik weet zo niet waar je dat kan kopen, ik zou iets laten maken, ik heb net bij Triple Horn een sidepull laten maken in roodbruin leer (Burgundy) zelfde kleur, tooling en concho's als zadel.(hm bedenk me net dat het al klaar was maar nog niks gehoord heb wanneer het bij Evelien van Eurohorse is..) Mogelijk kunnen zij ook iets maken op maat van je paard waar een bosal in kan?

Bedankt, maar ik hoef niet speciaal iets waar een bosal in kan. Vaak rijd ik nu nog steeds met bit, omdat dat toch nog wat beter gaat, en anders wordt het er niet vriendelijker op met bosal. Buiten rijd ik dus nog met bit

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:56

jaaaaa mijn sidepull komt morgen binnen! zal gauw foto's maken maar ik kan niet rijden, hij staat al bijna 2 weken kreupel :(

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:30

Das jammer Josefien. Deed jij zondag niet ook mee aan de FFT?
Ik verheug me op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:38

@ Unicumw: Wat een gave setjes! Mag ik vragen van welke merken die pads zijn?

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:10

thanks, ja dat mag ;)
zijn beide van Professional's Choice

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:27

PoucyWouce schreef:
Das jammer Josefien. Deed jij zondag niet ook mee aan de FFT?
Ik verheug me op de foto's.

ik doe nooit mee met wedstrijden of zo, trouwens Quest staat kreupel momenteel. Denk er aan een ander paard erbij te kopen, een oudere Quarter of zo waar alle knoppies op zitten. Misschien dat ik dan ooit eens een klein wedstrijdje mee wil gaan doen (eerst maar eens verhuizen en dierenpraktijk opzetten) Sidepull komt volgende week, het lukte Evelien niet tussendoor te komen helaas.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:03

PuocyWouce ik heb het hoofdstel binnen, bij de sidepull die ik nu heb is er eenb driehoekig stuk waaraan de ring voor de reins zit, dat ontbreekt nu, geeft dat geen problemen? en heeft jouw paardje geen last van die nopjes in de neusriem, die drukken best door vind ik...mijn keelriem vind ik wat armetierig, niet doorgestikt zoals de rest maar met zo'n gedrukt lijntje..heb jij dat ook? verder vind ik het een mooi hoofdstel, past goed en de reins zijn er ook perfect bij! (moet nog foto maken, evenals van mijn nieuwe Chakra Bead.._)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:48

Josefien schreef:
PuocyWouce ik heb het hoofdstel binnen, bij de sidepull die ik nu heb is er eenb driehoekig stuk waaraan de ring voor de reins zit, dat ontbreekt nu, geeft dat geen problemen? en heeft jouw paardje geen last van die nopjes in de neusriem, die drukken best door vind ik...mijn keelriem vind ik wat armetierig, niet doorgestikt zoals de rest maar met zo'n gedrukt lijntje..heb jij dat ook? verder vind ik het een mooi hoofdstel, past goed en de reins zijn er ook perfect bij! (moet nog foto maken, evenals van mijn nieuwe Chakra Bead.._)

Ik wilde dat juist zo zonder die driehoek omdat ik er ook evt een bit of bosal aan wil kunnen maken. Het ligt idd minder stabiel op het paard en de bakstukken buigen in als je de teugels goed oppakt en dat ziet niet zo mooi uit maar het is nog steeds functioneel.
Die nopjes in de neusriem komen er bij mij aan de onderkant niet uit... De keelriem? Hmm, moet ik straks eens kijken. Is wel van hetzelfde leer, maar niet zo dik als het hoofdstel zelf - dat is normaal. Ik vond het hele hoofdstel toen veel dikker en beter van kwaliteit dan ik verwacht had. Die showhoofdstellen die ik tot dan toe in mijn handen had gehad waren allemaal dunner dan de keelriem :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:54

@poucywouce- wat voor merk showhoofdstellen waren dat dan ?? de betere merken zijn allemaal dubbelgenaaid leer.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:13

Ik heb verschillende Cattleman's vastgehad en merklozen (denk ik - ik let daar nooit op...). Die van Triple Horn is twee keer zo dik als die Cattlemans. Op het onelegante af eigenlijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:23

zal wel harness leer zijn dan.
moet je eens bij een dale chavez o.i.d. kijken.dan zie je kwaliteit! :j

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:27

@Josefien, ben erg benieuwd naar je hoofdstel.

Morgenvroeg komt Eurohorse op stal, ben benieuwd of mijn zadel inderdaad te krap is op zijn schouders. Dan moet er dus een ander zadel komen. (en kan ik weer een foto plaatsen, hahaha)
En ik heb nog steeds geen pad gevonden waarvan ik zeg, wauw, die wil ik. :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:09

@ hiphopje
Dan kan jouw Muijs ook in de verkoop, net als de mijne. Die is ook te krap op de schouders!

@spicegirl
Dale Chaves ligt buiten m'n budget en ik ben heel blij met mijn "super stevige kwaliteit - op maat gemaakt - naar mijn wensen" hoofdstel :D
Eerst maar even krom liggen voor een Triple Horn zadel.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:35

@Poucy, aaaaah twee muijsjes in de verkoop........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:54

dat bedoelde ik ook niet :P jij had het over de dunne "kwaliteit "van de andere "show "hoofdstellen.maar als je eens een echt duurder merk in je handen voelt, zie je waar het verschil zit....( en niet dat je er 1 moet aanschaffen :D )

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:38

nou breekt mijn klomp, Triple Horn zei dat jij geen keelriem wilkde want je wilde er een touwkeelriem aan? en nu heeft Evelien er zelf maar een keelriem ingezet. Ik vind dat echt heel lelijk, is donkerbruin, dus niet eens zelfde kleur leer, dus ik heb gevraagd om een bijpassende keelriem..je hebt die er zeker weten bij gekregen PoucyWouce? Is belangrijk ivm de prijs..

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:04

Josefien schreef:
nou breekt mijn klomp, Triple Horn zei dat jij geen keelriem wilkde want je wilde er een touwkeelriem aan? en nu heeft Evelien er zelf maar een keelriem ingezet. Ik vind dat echt heel lelijk, is donkerbruin, dus niet eens zelfde kleur leer, dus ik heb gevraagd om een bijpassende keelriem..je hebt die er zeker weten bij gekregen PoucyWouce? Is belangrijk ivm de prijs..

Bedoel je niet de kinriem? Hoe kun je nu een sidepull maken zonder keelriem? Blijft toch nooit zitten?
In ieder geval was het hoofdstel compleet met keelriem en kinriem. Er staat zelfs een stempel van hun op. Ik zal straks eens wat detail foto's maken en als je me je email adres pbt dan mail ik ze.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:28

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:10

Voor een snaffle het rechte stuk (een V zou door de bles lopen) en voor een shank de two ear.

SJBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:29

Hier even het nieuwe zadel van razz. éénmaal opgelegd voor de foto om binnen een jaartje te gebruiken want razz is nog maar 2 jaar. Ik heb ook een bijpassende (zelfde kleur en tooling) borstriem en hoofdstel maar deze staan niet afgebeeld. Er komt ook een 5star pad onder met een blanket over maar deze zitten allebei nog in de verpakking.
zadel is een billy cook arbuckle wade.

Afbeelding