Maar waar vind je de sjablonen dan? Die kan ik niet vinden. Wel dat maatding maar ja ik wil het nu weten
Finnie
Geplaatst: 08-05-15 20:31
Dat meetding is inderdaad te bestellen bij Christine Martinetz en volgens mij ook via de site. Freemax heeft niet veel modellen, omdat ze niet alleen western georienteerd zijn. Het verschil in de modellen bestaat uit de lengte van de zadels en de verschillende soorten leer. Hierdoor zijn er ook verschillende prijsranges. Voor een recreatie ruiter in principe meer dan genoeg. En er zijn Duitsers die reiningwedstrijden rijden met de Freemax.
En ja, ze zouden het zadel nu veel meer kunnen promoten in Nederland. Op dit moment is de enige dealer(Christine) degene die het zadel erg promoot. Jammer genoeg alleen nog in Duitsland en Frankrijk. Om ervoor te zorgen dat de Freemax wel een goede naam krijgt, kijkt zij ook alleen naar bestaande verkopers die de Freemax erbij willen nemen. Daarnaast krijgen deze mensen ook een opleiding om het zadel goed te kunnen passen. Dus mocht er iemand zijn die de Freemax toch weer op zou willen nemen in een bestaand assortiment, zou ik zeker adviseren om contact op te nemen. Geeft Nederland ook weer de kans om de nieuwe Freemax te bekijken en te proberen.
Ik had haar net op de messenger.. Ze kunnen de productie niet echt aan in Italië, dus momenteel is het niet haalbaar om in NL weer shops erbij te nemen. Bestellen en info gaat het beste via haar. (Tenzij dit een slimme marketing truc is om zelf heel rijk te worden..)
Ahhh.. Okee... Dat is jammer! En nee, dit is geen slimme marketing truc hoor. Dat mag je van mij aannemen! Zij heeft al meerdere dingen voor mij geregeld, zonder er zelf een cent aan te verdienen.
Je moet ook absoluut kritisch blijven! Christine heeft mij toendertijd oa. goed geholpen met het vervangen van de fork bij mijn oude model zadel. Ze heeft toen ook geregeld dat de fork precies pas werd gemaakt voor mijn paard. Uiteraard op basis van foto's en metingen. Maar dat was al stukken beter dan de standaard fork. En dat terwijl ik alleen de rekening voor de andere fork hoefde te betalen. Zadel kon ik opsturen naar Italie en werd kosteloos retour gestuurd. In mijn ogen goeie service.
Ja precies! En toendertijd was er voor Nederland niet veel hulp vanuit Italie. Christine heeft uiteindelijk zelf alles geregeld met Italie en dat doet ze tot op vandaag nog steeds. Gelukkig! Want de service is daardoor stukken vooruit gegaan. Net als de zadels.. :-D
Spreekt zij Nederlands dan? Ik dacht dat het adres Frans was op de site. Italie is voor mij dan nog voordeliger. Ik ga eens kijken naar de prijzen. En qua model zie ik niet echt een reiner. Dat is puur gewenning van mezelf. Maar ik heb nu 2 zadels gehad die meer all round waren en ik vond dat echt minder fijn.
Als de zadels zo goed lopen dat ze de productie niet aan kunnen, zullen ze toch zsm wel de productie aanpassen. Je bent gek als je dat niet doet. Landen als Duitsland, Belgie en Nederland moet je toch minimaal wel leveren in de paardensport als we het even over West Europa hebben.
Christine spreekt Duits, Engels en Frans. Ze is een Duitse die in Frankrijk woont. Het zadel is gewoon een boomloze western variant en dus niet toegespitst op specifieke westernonderdelen. Net als de Barefoot westernmodellen ed. Dus nee, een echte reiner zul je er niet tussen vinden. Maar ik weet dat er Duitsers zijn die wel degelijk reining rijden met bijv de Freemax show. Dus, het is maar net wat je eigen voorkeur heeft.
Dat meetding is te koop via Christine. Daarnaast kun je de sjablonen gebruiken als je het meetding niet wilt aanschaffen. Deze is alleen voor de Freemax te gebruiken, want de maten van de fork staan er nl op.
En wat de leverancier betreft.. tsja, dat is aan het bedrijf natuurlijk. Niet iedereen heeft grote massaproductie in het vaandel staan. Western is maar een onderdeeltje bij dit bedrijf. Zo maakt iedereen zijn eigen keus waar ze met het bedrijf heen willen. Dat maakt ze daarom niet per definitie minder interessant of slechter. De Freemax is een goed boomlooszadel waar ze veel tijd in hebben gestoken om deze te verbeteren. Dat zegt mij persoonlijk veel meer dan grote massaproductie of minder kunnen leveren door grote vraag.
xxdomiixx
Geplaatst: 09-05-15 08:24
Waar zijn die sjablonen dan? Ik zoek me rot maar kan niks vinden
Ze zouden op de fb site moeten staan. Stuur anders even een bericht naar Christine. Mijn pc houdt er net mee op, anders kon ik voor je kijken of ik ze nog ergens heb staan.
xxdomiixx
Geplaatst: 11-05-15 15:38
gevraagd naar de sjablonen, maar heb alleen de site gekregen voor dat meetdingetje. Iemand nog van die sjablonen voor de fork? Vind het beetje zonde om dat meetdingetje te bestellen als ik nog niet zeker weet of het überhaupt wel kan op zijn rug en dan moet ik ook weer een aantal dagen wachten (terwijl ik het het liefst gisteren al het willen weten )
Elke pad die ruggengraatvrijheid heeft en liefst ook een cutback. Verder voldoende dikte natuurlijk.
Het is afhankelijk van het paard zijn bouw (overbouwd, holle rug) of hij af kan met een 'simpele' pad of dat er een pad nodig is waar vulstukken in kunnen of een specifieke pad gemaakt voor bijv. een holle rug (Swayback).
Dan zou een standaard pad met ruggengraatvrijheid voldoende moeten zijn.
Finnie
Geplaatst: 16-06-15 18:49
Ik heb uiteindelijk een grandeur western 2ehands overgenomen. Deze bevalt toch het beste. Op de FB site van Freemax hebben ze bij de documenten een stukje staan over de beste inlages en waar je op moet letten. Wie weet heb je er wat aan! Ben heel benieuwd hoe het zadel je gaat bevallen!
Kitty_
Geplaatst: 16-06-15 19:39
Manifesto schreef:
Weten jullie welke betaalbare pad het best onder de freemax kan? Ik ga als het goed is de 23e een zgan zadel overkopen! (Blij!)
Ik weet natuurlijk niet wat je betaalbaar vind maar misschien zijn de Kifra western pads met inlagen iets voor je?
Ik ga beiden eens bekijken! Aangezien ik het 'short' model wil kopen moet de pad natuurlijk ook niet te lang zijn. Westernzadels en pads zijn echt nieuw voor mij dus weet niet zo goed waar ik naar moet kijken of op moet letten. Is dat het 'cutback' model waad DubbelDunn het over had?
Ik zie dat de Kifra pad maar 67 cm is, dat is voor de meeste westernzadels te kort. Een pad hoort minstens 5 cm aan voor- en achterzijde uit te steken.